וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה ש-3 כוסות תה ביום עושות לגוף, וזה די מדהים

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 7:37

הקור החורפי הוא זמן מעולה להוסיף כמה כוסות תה לתפריט היומיומי שלכם. ויש בונוס - הן לא רק מחממות, אלא תורמות לכמה מדדים מאוד חשובים בגוף

זה אומנם נשמע כמו אוי, אוי אוי למי שגר באירופה או ארה"ב, אבל השנה נדמה שקר במיוחד בחורף שלנו, והדרך כנראה הכי בריאה שיש להתחמם היא שתיית כוס תה חם, ואולי בעצם עדיף 2-3 כוסות ביום.

עוד ועוד מחקרים מתפרסמים בכל שנה ומראים ששתיית תה עשויה לשפר את בריאות הלב, להפחית את הכולסטרול הרע, להועיל למערכת העיכול, לאזן את הסוכר בדם ואפילו להפחית את הסיכון לסוגים שונים של סרטן. בנוסף, התה משפר את הריכוז ומכניס לגוף נוגדי חמצון עוצמתיים וחיוניים. הנה מה שכמה כוסות תה ביום יכולות לעשות לגוף שלכם:

שומר על המוח

מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת סינגפור מצא שמי ששותה תה באופן יומיומי נהנה מיתרונות הקשורים לפעילות המוח. החוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטה הלאומית של סינגפור שיתפו פעולה עם חוקרים מאוניברסיטת אסקס ואוניברסיטת קיימברידג' הבריטיות, ויחד הם בחנו נתונים של 36 מבוגרים בני 60 ומעלה. 15 משתתפים שתו תה באופן קבוע ב-25 השנים האחרונות, ואילו 11 שתו תה לעיתים נדירות או לא שתו כלל.

תה. Giphy
אנטיאייג'ינג למוח. גיף של תה נמזג/Giphy

החוקרים מצאו כי לאנשים שצרכו תה ירוק או תה שחור לפחות ארבע פעמים בשבוע (אפילו פחות מפעם אחת ביום!) במשך כ-25 שנה, היו אזורים במוח שהיו קשורים זה לזה בצורה יעילה יותר - מה שנקשר במחקרים להזדקנות מוחית איטית יותר. בידיעה לעיתונות אמרו המדענים שיתרונות האנטי-אייג'ינג של התה נבעו מקטכין, נוגד חמצון טבעי והחומר הפעיל המצוי בתה ירוק, המגביר את הזכרון ואת הפונקציות של הסקת מסקנות.

עוד בוואלה!

5 משקאות בריאים שכדאי לכם להתחיל לשתות

לכתבה המלאה

משפר את בריאות הלב

תה לא יסייע להילחם בכולסטרול אם לא תשנו את התזונה שלכם ותימנעו ממזונות מטוגנים, מעובדים ומלאים בשומנים. עם זאת, תה שחור בהחלט יכול לעזור לתת את הדחיפה המשמעותית והחיונית כל כך למלחמה במדד המסוכן הזה.

סקירה נרחבת שבחנה כמה מחקרים בנושא מצאה כי אנשים ששותים שלוש כוסות תה שחור ומעלה ביום נמצאים בסיכון מופחת לסבול ממחלות לב. עוד סקירה גדולה שפורסמה בכתב העת הנחשב PLOS ONE בחנה 15 מחקרים נוספים בנושא ומצאה כי שתיית תה שחור מורידה את רמות הכולסטרול מסוג LDL המכונה "הכולסטרול הרע" בקרב אנשים מבוגרים.

מגן מפני השמנה

מחקרים גילו כי תה ירוק מסייע בתקופות האלה שבהן אנחנו רק רוצים לאכול, נגיד כמו עכשיו. במהלך מחקר, עכברי מעבדה שסבלו מעודף משקל קיבלו תה ירוק יחד עם תזונה עתירה שומן. עכברים אלו עלו במשקל לאט יותר מעכברים שלא קיבלו את תוסף התה. מחקרים נוספים מראים כי לתה ירוק יש תכונות המגבירות את קצב חילוף החומרים וגם מפריעות לספיגה של השומן.

ב-2013 התפרסם במגזין המדעי American Society for Nutrition מאמר שבחן את ההשפעה של תה ירוק על העלאת שריפת השומן בגוף בזמן מנוחה ובזמן פעילות. השערת החוקרים שכתבו את המאמר הייתה שלתה הירוק יש השפעה של הגברת ייצור הגנים בתאי השריר הקשורים לתהליכי שרפת השומן. כך או כך, בשביל לקבל את ההשפעה המיטיבה של התה הירוק תצטרכו לשתות 3 כוסות ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully