המשקה הזה אחלה. אבל זה תלוי מתי אתם שותים אותו

    שתיית תה היא ללא ספק אחת מהעסקאות המשתלמות ביותר למי שרוצה לעשות טוב לגוף שלו - המון חומרים מזינים, טעם לא רע והכנה שלוקחת שניות בודדות. אבל אם אתם באמת רוצים להתייחס לזה כבחירה בריאה - חשוב גם לשים לב מתי אתם עושים את זה

    • תה
    • משקאות
    מערכת וואלה! בריאות
    משקה בריא לכל הדעות. אישה שותה תה קר (צילום: ShutterStock)

    בבסיס המאמצים לשמירה על הבריאות עומד עיקרון אירוני וכואב במיוחד. רוב הדברים שאנחנו נהנים מהם ורוצים עוד ועוד מהם בסופו של דבר יקצרו את החיים, בעוד שרוב הבחירות הבריאות יותר יהיו כאלו שלא נהנה מהן יותר מדי. ואז מגיע התה - שמציע שורה ארוכה של יתרונות בריאותיים בלי מאמץ מיוחד או סבל מיותר.

    עוד ועוד מחקרים מתפרסמים בכל שנה ומראים ששתיית תה עשויה לשפר את בריאות הלב, להפחית את הכולסטרול הרע, להועיל למערכת העיכול, לאזן את הסוכר בדם ואפילו להפחית את הסיכון לסוגים שונים של סרטן. בנוסף, התה משפר את הריכוז ומכניס לגוף נוגדי חמצון עוצמתיים וחיוניים.

    עוד בוואלה!

    מה יכול לקרות לגוף שלכם אם תחליפו בין קפה לתה

    לכתבה המלאה

    לכן, כשמדברים על שינויים קטנים שמייצרים השפעה חיובית על הבריאות - קל להכניס את המשקה האהוב הזה לרשימה ולשתות עוד ועוד ממנו. למעשה, סקירה השוואתית (מטא-אנליזה) שבחנה שורה של מחקרים בנושא מצאה כי אנשים ששותים חמש כוסות תה או יותר בכל יום, נהנים מסיכון מופחת למחלות לב, עודף כולסטרול ומצבים רפואיים מזיקים אחרים. אבל רגע לפני שאתם מכינים לעצמכם קנקן - כדאי להכיר עוד השפעה מעניינת של המשקה על הגוף שלכם.

    גם מעט קפאין עלול לייצר שיבושים לא צפויים

    איש לא חולק על העובדה שתה הוא משקה שמועיל לבריאות, אך כמו כל דבר שאנחנו מכניסים לגוף - גם לו עלולות להיות תופעות לוואי, אם כי הן מועטות ביותר ובדרך כלל לא מהוות סיכון. אחת ההשפעות המעניינות של המשקה על הבריאות קשורה בספיגת הברזל - בגלל הקפאין שמצוי בו, אם כי במינונים נמוכים מאלו שבקפה.

    ברשות לבטיחות המזון באירלנד (Food Safety Authority) החליטו לבחון איך שתיית תה משפיעה על אנשים מבוגרים מעל גיל 65. ברשות בחנו נתונים שנאספים על אזרחי המדינה כחלק ממאגר רחב של מידע על הרגלי תזונה, אורח חיים והיבטים נוספים בבריאות.

    תה ירוק משפיע אחרת מתה שחור. כוס תה (צילום: Giphy)

    במחקר, שהוביל לעדכון הנחיות התזונה במדינה, נמצא כי אנשים מעל גיל 65 שנוהגים לשתות תה חזק בזמן הארוחה, סבלו בסבירות גבוהה מהממוצע ממחסור בברזל ובאבץ. מדובר בסוגי תה שנפוצים בממלכה המאוחדת - לרבות תה שחור סטנדרטי או ארל גריי. סוגי התה האלו מכילים כמויות גבוהות יותר של קפאין מתה ירוק, שככל הנראה לא מייצר את ההשפעה הזאת.

    קפאין, נדגיש, אינו מסוכן לבריאות ואף טומן בחובו יתרונות בריאותיים, כמובן אם אתם שותים ממנו באופן מוגבל. עם זאת, כבר שנים יודעים שכאשר צורכים אותו בסמוך לארוחה, הוא עלול לשבש את הספיגה של שני המינרלים החשובים האלו. כמובן שההשפעה הזאת לא תהיה דרמטית בעבור רוב האנשים - אך כן חשוב להכיר אותה, במיוחד אם אתם סובלים ממחסור ברכיבים האלו.

    אבץ הוא מינרל חשוב שעוזר לחזק את מערכת החיסון ולהחלים מהר יותר מפציעות ומחלות. ברזל כידוע מסייע להעביר חמצן לכל התאים בגוף ומחסור בו יכול להתבטא באנמיה, חולשה, עייפות ובעיות זיכרון.

    אז מהו הזמן האידאלי לשתות תה?

    אנחנו בדרך כלל לא מייחסים לזה יותר מדי חשיבות, אבל המון מאכלים שאנחנו צורכים בכל יום תורמים לחידוש מאגרי הברזל והאבץ בגוף. רובנו יודעים שבשר הוא מקור מצוין למינרלים האלו - אך הוא לא היחיד. גם אגוזים, זרעים, דגנים מלאים, ביצים, מוצרי חלב וקטניות כמו חומוס, עדשים ושעועית יספקו את המכסה היומית שדרושה לכם.

    כדי להבטיח את זה, כדאי להימנע משתייה של משקאות עתירי קפאין - כמו תה וקפה כמובן - לפחות שעה אחרי הארוחה. למרבה האירוניה, זהו כידוע בדיוק הזמן שבו רבים מרגישים צניחה פתאומית באנרגיה ופשוט חייבים משהו שיעיר אותם. אז בשביל להתמודד עם הקושי הזה בצורה בריאה יותר, כדאי שתכירו כמה דרכים טבעיות להגברת האנרגיות שלא ידרשו מכם להרתיח מים בקומקום.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully