וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני המזונות האלה יעזרו לכם להלחם בסרטן ומחלות לב

יש מזונות שאתם מכניסים לפה שלכם מבלי בכלל לדעת כמה טוב הם עושים לכם. שניים מהם הם תה ותפוחים. מחקר חדש מצא כי יש להם כוח לעצור מחלות כרוניות קשות. כך זה עובד

סיידר תפוחים. ShutterStock
שילוב מושלם שמונע מחלות כרוניות. תה ותפוחים/ShutterStock

זה אומנם מזג אויר חם מדי בשביל כוס תה, אבל לתפוחים זה מזג אויר מושלם. מחקר חדש מצא כי השניים יכולים לסייע במניעת מחלות לב וסרטן, במיוחד אצל מעשנים וצרכני אלכוהול כבדים.

החוקרים מבית הספר למדעי הרפואה באוניברסיטת אדית קוון באוסטרליה ניתחו נתונים מדנמרק שנלקחו במסגרת מחקר תזונה שנפרש על פני 23 שנים וכלל 53,048 אנשים. החוקרים מצאו כי אנשים שצרכו באופן קבוע מזונות עשירים בפלבנואידים - תרכובות טבעיות ועוצמתיות המצויות בצמחים - היו בסיכון נמוך יותר למות ממחלות לב וסרטן.

החוקרת המובילה ד"ר ניקולה בונדונו אמרה כי אכן המחקר מצא סיכון נמוך יותר למוות אצל אלה שאכלו אוכל עשיר בפלבנואידים, אבל נראה היה שהאפקט המגן היה החזק ביותר עבור אלו הנמצאים בסיכון גבוה למחלות כרוניות עקב עישון סיגריות ומי ששתה יותר משני משקאות אלכוהוליים ביום.

"ממצאים אלה חשובים מכיוון שהם מדגישים את הפוטנציאל למניעת סרטן ומחלות לב על ידי עידוד צריכת מזון עשיר בפלבנואידים, במיוחד בקרב אנשים הנמצאים בסיכון גבוה למחלות כרוניות אלה", אמרה בונדונו . "אבל חשוב גם לציין שצריכת פלבנואידים אינה עוצרת את כלל את הסיכון המוגבר למוות שנגרם כתוצאה מעישון וצריכת אלכוהול גבוהה. ללא ספק הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להפסיק לעשן ולהקטין את צריכת האלכוהול".

תפוז מקולף על קרש חיתוך. ShutterStock
גם תפוז אחד ביום זה נהדר/ShutterStock

המחקר מצא כי המשתתפים במחקר שצרכו כ-500 מיליגרם ממשפחת הפלבנואידים בכל יום היו בסיכון הנמוך ביותר לחלות בסרטן או למות מוות הקשור במחלות לב. "חשוב לצרוך מגוון של תרכובות פלבנואידים שונות שנמצאות במזון ושתייה המבוססים על צמחים שונים. ניתן להשיג זאת בקלות באמצעות תזונה: כוס תה אחת, תפוח אחד, תפוז אחד, 100 גרם אוכמניות, ו-100 גרם ברוקולי מכילים 500 מיליגרם ומעלה של פלבנואידים במגוון רחב", הסבירה ד"ר בונדונו.

ד"ר בונדונו אמרה כי המחקר שפורסם ב-Nature Communications אומנם ביסס קשר בין צריכת פלבנואידים לבין סיכון נמוך יותר למוות, אך מנגנון ההגנה אינו ברור והוא עשוי להיות מורכב. "צריכת אלכוהול ועישון מגבירים את הדלקתיות בגוף וגם פוגעים בכלי הדם, מה שעלול להעלות את הסיכון למגוון של מחלות", אמרה. "הוכח כי פלבנואידים מתפקדים כנוגדי דלקת ומשפרים את תפקוד כלי הדם, מה שעשוי להסביר, לפחות חלקית, מדוע הם קשורים לסיכון נמוך יותר למוות ממחלות לב וסרטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully