וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפוח מועיל מאוד לבטן, אבל אתם אוכלים אותו לא נכון

אוכלים תפוח ומרגישים בריאים? אתם אולי לא טועים, אבל את החלק הכי חשוב של הפרי אתם משאירים מאחור. אז מה יש בו שהופך אותו בריא כל כך והאם עדיף לאכול תפוח אורגני? למחקר הזה יש תשובה

תפוחים אדומים וירוקים. ShutterStock
מלא ויטמינים ומינרלים, אבל גם חיידקים. טובים. תפוחים/ShutterStock

האמרה באנגלית ש"תפוח ביום מרחיק את הרופא" נובעת ככל הנראה לא רק מתכולת הוויטמינים והמינרלים של הפרי האהוב, אלא גם מכמות החיידקים הטובים שהוא מכיל. מחקר מצא כי תפוח ממוצע מכיל יותר מ-100 מיליון חיידקים, הבעיה היא שכדי לקבל את היתרון הבריאותי של החיידקים הטובים האלה אתם צריכים לאכול גם את ליבת התפוח. אם תחליטו לאכול את התפוח ללא הליבה, המספר כבר צונח ל-10 מיליון חיידקים טובים.

ואם אתם עדיין נבהלים מההקשר של חיידקים ואוכל, כדאי שתדעו שחלק מהחיידקים הללו חשובים לשמירה על המיקרוביום, שתורם לבריאות הבטן, כך על פי אחת מעורכות המחקר, פרופסור גבריאלה ברג מאוניברסיטת גראץ לטכנולוגיה באוסטריה. לדבריה, "החיידקים, הפטריות והנגיפים במזון שלנו מאכלסים ומעצבים את המעיים שלנו. הבישול הורג את מרביתם, ולכן פירות וירקות טריים הם מקורות חשובים במיוחד לחיידקים הטובים האלה".

עוד בנושא:
מה יותר בריא: תפוח ירוק או תפוח אדום?
חוקרים מזהירים: כנראה שעד היום שטפתם תפוחים לא נכון
אכילת 2 עגבניות ו-3 תפוחים בכל יום מפחיתה את נזקי העישון

תפוחים. ShutterStock
הקפידו לאכול גם את הליבה/ShutterStock

החוקרים השוו את החיידקים בתפוחים סטנדרטיים שקנו בחנות ובין תפוחים אורגניים זהים במראה. גבעול התפוח, הקליפה, פנים הפרי, הזרעים והליבה - נותחו כולם בנפרד. אף על פי שתפוחים אורגניים ולא אורגניים איכלסו מספר דומה של חיידקים, החוקרים מצאו כי בתפוחים האורגניים הייתה קהילת חיידקים מגוונת ומאוזנת יותר, שלדבריהם יכולה להפוך אותם לבריאים וטעימים יותר מאשר תפוחים רגילים.

בנוסף, המגוון במיקרוביום נחשב לגורם מפתח לבטן בריאה, והחוקרים אמרו כי נראה שיש מגוון רב יותר של מיקרובים בתפוחים אורגניים."תפוחים טריים ואורגנים שנקטפו, הכילו קהילת חיידקים מגוונת יותר, אחידה ומובחנת יותר בהשוואה לתפוחים הרגילים. ככל שהתזונה שלכם מגוונת יותר, כך פחות סביר שאחד מהחיידקים יהיה דומיננטי מספיק כדי שתחלו".

חשוב גם להזכיר כי תפוח הוא אולי אחד הפירות הכי מקולפים, אבל דווקא זה שהכי כדאי לא לקלף. בקליפת תפוחים יש סיבים בלתי מסיסים, ויטמין C, ויטמין A, והפלבנואיד קוורצטין שהוא בעל השפעה אנטי-דלקתית. למרות שקליפות תפוח מכילים הרבה חומרים מזינים וסיבים, הוא נחשב לפרי שנוהגים להשתמש בגידולו בחומרי הדברה רבים יחסית. הקפידו לשטוף אותם היטב או כאמור לשקול לקנות תפוחים אורגניים.


.

  • עוד באותו נושא:
  • תפוחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully