פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מקולה עד אספרסו: כמה כוסות יסכנו את הבריאות שלכם?

      מחקרים הראו שקפאין עשוי להועיל לבריאות שלנו, אולם שיעור גבוה מדי ממנו דווקא יכול להיות מסוכן. כדי להימנע מצריכה מופרזת, גלו מהי הכמות המירבית שאתם יכולים לשתות מהמשקאות שאתם הכי אוהבים

      עייפות במשרד (ShutterStock)
      אם 4 כוסות לא העירו אתכם, כנראה שגם החמישית לא תועיל (צילום: Shutterstock)

      קפאין עוזר לתת לנו את הדחיפה הראשונה והחשובה מכל כדי לפתוח את היום עם אנרגיות, למרות שאצל רבים מאיתנו מדובר בטקס פסיכולוגי יותר משהוא באמת עוזר להעיר את הגוף. גם הפסקות הקפה במהלך היום הפכו במידה רבה להרבה יותר מרצון לשתות קפה – הן למעשה משמשות כתירוץ להפסיק את רצף העבודה הקדחתני, להירגע ולנקות את הראש.

      עוד בנושא:
      עזבו את הקפה: יש דרך הרבה יותר בריאה להישאר ערניים
      זו הסיבה שאתם חייבים להתחיל להוסיף קקאו לקפה של הבוקר
      סערה בכוס קפה: למה עופרת כל כך מסוכנת לגוף שלנו?

      חשוב להבהיר – הקפאין אינו חומר מסוכן שיש להישמר מפניו בכל מחיר. מחקרים הראו כי הקפאין דווקא מסייע לשפר את הבריאות במגוון דרכים, וחוקרים מהרווארד אף מצאו כי הוא תורם לאריכות ימים. עם זאת, חשוב לזכור כי יותר מדי מכל דבר עלול להיות מסוכן, ובמיוחד בהקשר הזה. בחודש שעבר נער בארצות הברית מת לאחר ששתה שלוש פחיות של משקה אנרגיה וכוס קפה. גם לפני שנתיים צעיר ביפן נהרג מצריכת משקאות אנרגיה.

      אז כמה קפאין זה יותר מדי? המרכז הרפואי הנחשב מאיו קליניק ממליץ שלא לצרוך מעל 400 מ"ג בכל יום. כדי להבטיח שהמשקאות האהובים עליכם לא יפגעו לכם בבריאות, כדאי שתכירו את המינון המירבי שלהם שמומלץ לצרוך בכל יום.