וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שאתם חייבים להתחיל להוסיף קקאו לקפה של הבוקר

7.3.2017 / 6:55

הקפה של הבוקר הופך אתכם לחרדתיים ולחוצים יותר? מסתבר שקקאו יכול לנטרל תחושות שליליות אלו, וזה ממש לא היתרון היחיד שלו. הכירו דרך בריאה ויעילה יותר לפתוח את הבוקר

סכנה - יש עופרת בקפה/מערכת סיפור בדקה

בסרטון: משרד הבריאות מזהיר מעופרת במכונות הקפה

הקפה של הבוקר אולי עוזר לפקוח את העיניים יותר בקלות ולגייס את האנרגיות הדרושות כדי להתחיל את היום, אבל חלקנו גם נתקלנו בהשפעה אחרת ופחות מהנה שלו. הקפה מעלה את הדופק ומעצים תחושות שליליות כמו מתח וחרדה. אם גם אתם סובלים מהתופעות מעצבנות אלו, אבל לא מוכנים לוותר על הקפה בגללן, אולי תשמחו לגלות שחוקרים מצאו דרך לא רק למזער תחושות אלו, אלא אף להעצים את ההשפעות החיוביות של הקפה על הגוף והנפש.

עוד בנושא:
חדשות מתוקות: שוקולד משפר את הזיכרון
5 הדברים הכי גרועים שאתם עושים כל בוקר
מחקר של הרווארד: 3 כוסות קפה ביום מאריכות חיים

חוקרים מהאוניברסיטאות קלארקסון וג'ורג'יה שבארצות הברית, מצאו כי תוספת של קקאו לקפה של הבוקר, משפרת באופן ניכר את הריכוז, מפחיתה חרדה, מגבירה את האנרגיה ואף עוזרת לשפר את היכולות הקוגניטיביות. במחקר, שפורסם בכתב העת "BMC Nutrition", נמצא כי הקקאו גם מסייע כאמור לבטל את ההשפעות השליליות של הקפה על רמת החרדה בגוף.

נשיא ארה"ב ברק אובמה מפהק, 2012. AP
עושה טוב גם לערנות וגם ללחץ/AP

המחקר בוצע במתכונת של "כפל סמיות". במשך שנה קיבלו הנבדקים אחד משלושה משקאות – האחד כלל קקאו בלבד, השני קקאו וקפאין והשלישי היה פלסיבו שלא היה בו אף אחד מהחומרים. לאחר מכן, הם נבחנו במשימות שהעריכו את יכולותיהם הקוגניטיביות ומילאו שאלון שבחן את מצב רוחם. מסקנות המחקר הראו יתרון חד משמעי לשילוב בין הקקאו לקפאין.

המחקר הנוכחי אומנם מומן על ידי יצרנית השוקולד הבינלאומית הרשי'ז, מה שיכול לגרום לנו לפקפק באמינותו, אבל מחקרים רבים כבר הצביעו בעבר על יתרונותיו של הקקאו לבריאות. בפולי הקקאו יש פלבנואידים, חומרים שהוכחו מחקרית כתורמים לשיפור זרימת הדם ולמניעת מחלות לב וכלי דם. הם גם עוזרים לטפל באלרגיות ובדלקות, ואף משפרים את פעילות מערכת העיכול.

עם זאת, כמו בכל דבר בחיים, גם כאן חשוב לשמור על איזון. המשקה המשודרג הזה אולי ישפיע עליכם לחיוב, אבל בדיוק כמו הקפה המוכר וה"פשוט", יותר מדי ממנו דווקא יגרום להשפעות הפוכות - העלאת סף החרדה והגברת לחץ הדם. אז תרשו לעצמכם להתפנק, אבל חשוב שתדעו גם כמה כוסות הן יותר מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully