פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      5 הדברים הכי גרועים שאתם עושים כל בוקר

      קמים כל בוקר באיחור? שותים את הקפה עוד לפני שפתחתם עיניים? יוצאים מהבית בלי מקלחת? אתם אומנם לא לבד, אבל חבל על הבריאות והזמן שלכם

      5 הדברים הכי גרועים שאתם עושים כל בוקר

      בווידיאו: למה נשים צריכות יותר שינה מגברים

      בוקר. השעות הכי קשות של היום כמעט עבור כל אחד ואחת מאיתנו, ובכל זאת מדובר בשעות שיקבעו בדיוק איך היום שלנו יראה. לכולנו יש רוטינות של בוקר. אצל חלק הן כוללות ריצה, ארוחת בוקר ומקלחת חמה ואילו אצל אחרים, התעפצות במיטה, קללה וארבע כוסות קפה. כדי לנסות ליישר קו - הנה 5 הטעויות הכי גדולות שאתם עושים כל בוקר. וחבל. אפשר גם אחרת.

      איך הופכים להיות בן אדם של בוקר?

      סמארטפון בטעינה (ShutterStock)
      שיהיה פה שקט (צילום: shutterstock)

      1. לחיצה על כפתור הנודניק

      מי לא מוצא את עצמו לוחץ על כפתור הנודניק לפחות פעמיים ברצף בכל בוקר כדי לנמנם עוד כמה דקות? מסתבר שהמנהג הנפוץ הזה הורס לכם את כל היום. למה? כי זה אומר שאתם מגיעים באיחור לעבודה, ועד שתתיישבו, תבדקו מיילים, תכינו קפה, ותעצרו לשיחת מסדרון קטנה, התחלתם את כל היום שלכם באיחור. ואתם יודעים מה זה אומר? יום שמתחיל מאוחר גם נגמר מאוחר. והמשמעות של זה היא שלא תראו אור יום שיחליף את מנורת הפלורסנט, וככה לא תספגו קצת ויטמין D ותנשמו אויר שהוא לא אויר מזגנים. החשיפה לאור השמש חשובה לא רק למצב הרוח שלכם, אלא היא גם תורמת לפוריות ולדיאטה שלכם.

      אז מה הפיתרון? פשוט מאוד. נסו לזכור שהדקות שאתם שורפים בבוקר במיטה הן דקות שתשארו יותר בעבודה. וחוץ מזה לכו לישון מוקדם יותר, ממילא המלצות השינה אומרות שאתם צריכים לפחות 7-9 שעות של שינה בלילה כדי להיות בריאים.

      2. לא שמרתם על היגיינה נכונה

      אז בגלל שאיחרתם לקום בבוקר, ולא הספקתם לארגן את עצמכם (או את הילדים) אתם יוצאים מהבית לא מאורגנים. לא הקדשתם את הזמן הנדרש לצחצוח שיניים (כ-2 דקות), לא הברשתם את כל הצדדים, שכחתם אולי לשטוף פנים ובטח שלא הספקתם להתקלח. יום שמתחיל ככה, הסוף שלו כבר ידוע.

      מה הפיתרון? אין פיתרון טוב יותר מפשוט לקום כמה דקות יותר מוקדם ולהכנס למקלחת. החבר'ה במשרד יודו לכם. ואם כבר נכנסתם להתקלח אל תשכחו להסתכל על הגוף שלכם במראה כשאתם יוצאים. מומחים טוענים שברגע שאנחנו מתעטפים במגבת, ונמנעים מלהביט בעצמנו, אנחנו מפספסים רגע שיכול לתת דחיפה להערכה העצמית.

      חביתה עם ברוקולי (ShutterStock)
      הארוחה הכי חשובה ביום? כנראה שכן (צילום: shutetrstock)

      3. תזונה גרועה

      אנשים שמתעוררים מאוחר נוטים לדלג על ארוחת הבוקר ובדרך כלל מוצאים את עצמם מנשנשים עד לארוחת הצהריים. אז נכון שמחקרים כבר הראו לכאן ולכאן אם חייבים ממש לאכול ארוחת בוקר, אבל אין ספק שאחרי שנת הלילה הגוף זקוק לאנרגיה ועדיף לכזו שלא מגיעה מהעוגיות במשרד.

      בנוסף לכך, חוסר הדלק בגוף בעצם גורם לכך שאנחנו איטיים יותר, ככה שכל פעילויות הבוקר נגררות ונמשכות.

      אז מה הפיתרון? כדי למנוע תשישות בשל הרגלי תזונה לקויים, נסו להכין כריך או ירקות חתוכים מראש לבקרים עמוסים של אמצע השבוע, או להכין חטיפים בריאים שאפשר לשלוף ולקחת בתיק, או לאחסן בעבודה. אוכל שאתם מכינים בבית הוא תמיד בריא ומזין יותר מאוכל מוכן שתקנו. קחו את זה בחשבון.

      קפה במיטה (ShutterStock)
      לא לפני תשע בבוקר. בהוראה (צילום: shutterstock)

      4. שותים קפה על הבוקר

      אם אתם קמים בבוקר וישר מרתיחים מים ומכינים לכם קפה בתקווה שהוא יעורר אתכם, אתם ככל הנראה עושים טעות.

      לכולנו יש שעון ביולוגי בגוף ששולט על שעות הערות והשינה שלנו לפי אור השמש, אך הוא גם שולט על עוד תהליכים בגוף, ביניהם שחרור של הורמון הקורטיזול שמכונה גם הורמון הסטרס, וקשור לערנות שלנו.

      בין 8 ל-9 בבוקר, רמות הקורטיזול בגוף עולות, וזה בעצם אומר שהגוף מתעורר לאיטו באופן טבעי. אם אתם שותים את הקפה שלכם בשעות האלה, לקפאין בעצם אין שום השפעה על הערנות שלכם, ובטווח הארוך זה אפילו מבטל את ההשפעה המעירה שלו על הגוף. בדיוק בגלל הסיבה הזו, שתיה של קפה אחרי 9 בבוקר היא הרבה יותר יעילה. רוצים להתעורר לפני? שתו תה ירוק, או שייק ירוק - הרבה יותר בריא ויותר יעיל.

      5. לקום לחוסר וודאות

      זה אולי נשמע לכם פשוט, אבל אחד הדברים הקשים הוא לפתוח את הבוקר מבלי לדעת מה התוכניות שלכם להיום. למרות שכולנו היינו רוצים לדמיין את עצמנו כאנשים חופשיים ומשוחררים, אנחנו זקוקים לתוכנית, אחרת נהלך כמו זומבים.

      מה הפיתרון? לפני שאתם עוצמים עיניים נסו לתכנן לעצמכם סדר יום מגובש, גם אם רק חלקי. זה יקל עליכם את ההתעוררות ואת הזליגה לעוד יום בג'ונגל הזה שנקרא חיים.