וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום קפה: המשקאות הכי בריאים לבוקר

14.1.2015 / 8:05

על השאלה אם קפה הוא טוב או רע לבריאות עוד אין תשובה ברורה. עד שימצאו אחת כזו, הנה שלושה משקאות פשוטים להכנה ובריאים שמומלץ לפתוח איתם את הבוקר

תה עם לימון. ShutterStock
לקום בריא/ShutterStock

בעוד שבמזרח הרחוק מרבית האנשים פותחים את הבוקר שלהם עם תה, בעולם המערבי נוהגים לפתוח אותו דווקא עם קפה שנחשב למשקה מעורר ואף בריא, כל עוד הוא נצרך במידה. ואולם, למרות שקפה עשוי להיות מהנה ובריא במהלך היום, דווקא בבוקר כוס קפה מספקת לגוף שלכם הצפה של אנרגיה שלא מאפשרת לו להתעורר באופן הדרגתי.

אם אתם מחפשים דרך להתחיל את הבוקר בצורה בריאה יותר, אתם יכולים להכין לעצמכם משקה ביתי, פשוט ובריא שיעניק לכם אנרגיה להמשך היום. והכל ממרכיבים שיש בכל בית. הנה שלוש אופציות שבעזרתן השנה הקרובה לא רק תרגיש יותר בריאה אלא גם תיראה ככה.

תה ירוק

סייתה ירוק. ShutterStock
תה ירוק. אבל כזה אמיתי/ShutterStock

התה הירוק מככב בכל המחקרים והוא נמצא כמרפא ויעיל בשמירה על הבריאות. בניגוד לתיונים שרובנו שותים, החליטה של התה הירוק המסורתי עשויה מעלי צמח הקמיליה המגיע אלינו מסין. החליטה אינה מעובדת ומכילה שפע של בריאות. בנוסף, התה הירוק מכיל את החומר הפעיל EGCG שהוא נוגד חימצון חזק שמגן ונלחם בתאים סרטנים ועוזר לחילוף החומרים בגוף.

מחקרים שנערכו על השפעות התה הירוק מצאו כי הוא מסייע במניעת מחלות לב, שומר על רמה תקינה ויחס נכון של הכולסטרול הטוב והרע, מחזק את מערכת החיסון, מאזן את רמות הסוכר בדם, מנקה רעלים מהגוף ואף מסייע לשינה רגועה ואיכותית. בנוסף, תה ירוק נחשב כיעיל בתהליך הרזיה ומחקרים מצאו כי 3 כוסות ביום מסייעות לירידה במשקל ומגבירות את קצב חילוף החומרים. אצל נשים, תה ירוק נמצא כיעיל לשמירה על עור בריא והוא עוזר למניעת שבירת הקולגן. אצל מעשנים, התה הירוק עשוי לשפר את הנזקים של העישון על ידי הרחקת הרדיקלים החופשיים.

חשוב לדעת: יש לשים לב שתה ירוק לא מתאים לאנשים הנוטלים כדורים מדללי דם כיוון שהוא מכיל ויטמין k. בנוסף, חלק מהתה הירוק הנמכר מכיל כמות קפאין בכמות של 20 מ"ג לכוס, לכן לא מתאים לאנשים עצבנים, נוטים לחרדות, ובעלי לחץ דם גבוה לא מאוזן, ולכן יש לרכוש תה ירוק אורגני ללא קפאין.

עוד באותו נושא

איך הופכים להיות בן אדם של בוקר?

לכתבה המלאה

לימון ושמן זית

אילוסטרציה. ShutterStock
מוסיף המון. במיוחד על הבוקר/ShutterStock

בבוקר לאחר צום הלילה מומלץ להתחיל את היום עם משקה מרוכז שמורכב מרבע כוס מים פושרים, חצי לימון סחוט וכפית שמן זית. המשקה הזה לא רק מנקה את הגוף ומפנה רעלים, אחרי שנת הלילה ולפני התחלת היום, אלא הוא מהווה חיזוק חיסוני לגוף כולו, כיוון שהוא עשיר בוויטמין C. הלימון בתערובת מנקה את הדם ואת מערכת העיכול ומגביר מטבוליזם, ובכך עוזר להורדת במשקל. שמן הזית במשקה מסייע להורדת ואיזון רמות הכולסטרול, מגביר ייצור הפרשת מרה ומסייע לחידוש תאי כבד.

חשוב לדעת:
1. מומלץ להוסיף למשקה כפית כורכום טרי שהוא אנטי סרטני, אנטי דלקתי ומצוין לחידוש וניקוי תאי הכבד.

2. אם הטעם קשה לכם על הבוקר, ניתן להוסיף לתערובת כמה עלי נענע שהופכים את המשקה למרענן יותר.

3. במקרים של נטילת תרופות ובעיות כרוניות יש להתייעץ עם הרופא.

שייק ירוק

שייק ירוק. ShutterStock
משביע ומחייה את הגוף/ShutterStock

את השייק הירוק מומלץ לשתות כארוחת בוקר או כארוחת ביניים במהלך היום, והוא מורכב מירקות ופירות ירוקים ביחס של 1:3 לטובת הירקות. כדאי להתחיל את הטעימות של השייק עם ירקות אהובים בעלי טעם עדין ולאט לאט להיפתח למגוון רחב יותר. חשוב שהמשקה יהיה סמיך ומשביע, ויותיר אותנו עם אנרגיה זמינה להמשך היום.

למה שייק? בהכנת השייק הבלנדר מפריד את מרכיביו וטוחן אותם, כך שלמערכת העיכול יותר קל לעכל ולספוג אותם מאשר מלעיסת פרי או ירק בשלמותו. בנוסף, הבלנדר שומר על הסיבים התזונתיים, האנזימים, הוויטמינים והמינרלים שיש בירק ובפרי ומומלץ לשתות אותו מיד לאחר הכנתו על מנת להרוויח את כל היתרונות הללו.

היתרונות הבריאותיים של השייק הירוק משתנים בהתאם למרכיביו אך במרבית המקרים הוא מכיל סיבים תזונתיים התורמים לניקוי מערכת העיכול, גורמים לתחושת שובע לאורך זמן ומורידים את רמות הכולסטרול הרע (ה-LDL). השייק הירוק אף מסייע לאזן את רמת החומציות בדם ולהפוך אותו לבסיסי ואופטימלי וכך למנוע התפתחות מחלות.

העלים הירוקים במשקה מכילים אנזימים פעילים התורמים לפעילות תקינה של מערכת העיכול, מרפאים מצבי עצירות, מאזנים את רמות הסוכר בדם, יעילים כחומר אנטי דלקתי, תורמים למערכת העור ולהחלמת מחלות עוריות ומנקים את הגוף והכבד. הכלורופיל שמצוי בעלים תורם להעלאת הברזל בדם.

השייק הירוק מכיל קשת רחבה של ויטמינים ומינרלים בהתאם למרכיביו והוא בעל ערך קלורי נמוך, העוזר לשמירה על המשקל. זוהי דרך מצוינת להכניס לתפריט היומי עלים ירוקים כמו פטרוזיליה, רוקט, כוסברה וקייל, שמגבירים ערנות ותורמים לחיות ממכרת ותחושת קלילות בגוף.

חשוב לדעת:
השייק לא מומלץ לאנשים הנוטלים מדללי דם, מפני שלרוב הוא מכיל ויטמין K. כדי לפתור את הבעיה הזו ניתן להכין אותו מירקות אשר לא מכילים ויטמין k כמו סלרי, נענע, מלפפון ועדיין להרוויח את בריאותו. בכל מקרה יש להתייעץ עם הרופא לפי המצב הבריאותי.

על מנת לשדרג את השייק ולהפוך אותו לבריא יותר מומלץ להכניס זרעי צ'יה / זרעי פשתן/ ג'וגי ברי/ שמן קוקוס/ שקדיה/ אבקת ספירולינה/ סובין שיבולת שועל / אגוזי מלך ועוד.

עתליה דלל היא נטורופתית N.D

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully