נושאים חמים

מומחים קבעו: כמה שעות באמת כדאי לישון

קמים כל בוקר עייפים? אם תשאלו את מומחי איגוד השינה אמריקאי הסיבה לכך היא שאתם כנראה פשוט לא ישנים מספיק. בדיוק בשביל זה הם עדכנו את המלצות השינה לפי גיל. הבשורות הטובות - יש לכם את כל הסיבות להשאר במיטה

אישה ישנה (ShutterStock)
מינימום 7 שעות שינה בלילה (אילוסטרציה: shutterstock)

איגוד השינה הלאומי של ארה"ב (The National Sleep Foundation) פרסם היום (שני) המלצות חדשות ומפתיעות, לפיהן אנחנו פשוט לא ישנים מספיק. לפי האיגוד, ארגון ללא מטרות רווח שנועד לקדם שינה בריאה ובטוחה, כמות השינה הנכונה משתנה מאדם לאדם, ותלויה בהרבה מאוד גורמים. עם זאת, הם ציינו את משך השינה הרצוי לכל קבוצת גיל.

• פעוטות מגיל לידה ועד גיל 3 חודשים צריכים לישון בין 14 ל-17 שעות ביום (ההמלצה הקודמת היתה 12 עד 18).

• תינוקות מגיל 4 עד 11 חודשים צריכים לישון בין 12 ל-15 שעות ביום (ההמלצה הקודמת הייתה 14-15).

• ילדים בין גיל שנה לשנתיים צריכים לישון בין 11 ל-14 שעות ביום (ההמלצה הקודמת הייתה 12-14 שעות).

אילוסטרציה (ShutterStock)
הילדים שלכם צריכים לישון יותר (אילוסטרציה: shutterstock)

• בגילאי 3 עד 5 שנים מומלץ שהילדים ישנו בין 10 ל-13 שעות (ההמלצה הקודמת הייתה 11-13).

• בגילאי 6 עד 13 מומלץ כי הילדים יישנו בין 9 ל-11 שעות ביום (לעומת 10-11).

• בגיל 14 עד 17 מומלץ לישון בין 8 ל-10 שעות ביום (לעומת 8.5 עד 9.5). יש לציין כי מחקר קודם קבע כי בעיות השינה של נערים בגיל זה הוכפלו בשנים האחרונות.

• בגילאי 18-64 יש לישון בין 7 ל-9 שעות בלילה.

• מגיל 65 ומעלה יש לישון 7 עד 8 שעות.

שעה אחת עושה את ההבדל

ההמלצות החדשות גובשו לאחר ועידה בהשתתפות 18 מדענים וחוקרים ממוסדות בריאות מובילים בארה"ב, שבה דנו בלמעלה מ-300 מחקרים לגבי כמות השינה האידיאלית. בתום הוועידה המומחים הצביעו בדבר כמות השינה הנכונה לכל קבוצת גיל.

יש לציין כי הד"וח הנוכחי הוא הפרסום השני בחודשים האחרונים הקורא לתת לילדים לישון יותר. ארגון רופאי הילדים האמריקאי פרסם באוגוסט האחרון את המלצתו לדחות את שעת ההתחלה של הלימודים בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות לשעה 8:30 בבוקר כדי לתת לילדים לישון יותר. לפי המלצות הרופאים, דחיית שעת ההתחלה של השיעור הראשון בבית הספר מ-7:30 או 8:00 בבוקר ל-8:30 תועיל רבות לרווחה האישית של הילדים, לבריאותם ולשיפור ההישגים הלימודיים שלהם.

שינה זה השחור החדש

מחקרים מראים כי בעיות השינה שלנו מחמירות עם השנים, וזו כנראה הסיבה לכך שבתקופה האחרונה שינה הפכה להיות אחד הנושאים הנחקרים והמדוברים ביותר בעולם הבריאות. אחת הסברות בנוגע לשאלה למה אנחנו ישנים פחות נשענת על תיאוריית ה"לייט פולושן" (זיהום אור) הגורסת כי האור הכחול ממסכים (טלוויזיה, נייד, טאבלט) מעכב את יצור הורמון השינה, המלוטנין, ובכך נמנעת שינה איכותית. מכיוון שכיום כמעט כולם ישנים עם הטלפון לצד המיטה, הבעיה הזו לא פוסחת על אף אחד. סברה אחת מאשימה את אורח החיים המערבי - תזונה כבדה ולא בריאה והרים של לחץ וחרדה.

כך או כך, חוסר בשינה, במיוחד אצל צעירים, עלול להוביל להשמנה, דיכאון, סוכרת ומחלות כלי דם בגילאים מתקדמים יותר. ובעיות בריאות הן לא הבעיות היחידות, שכן עייפות גורמת גם לחוסר ריכוז, חוסר סבלנות ועוד. לכן, אם אתם יכולים, נסו לפרגן לעצכם עוד שעת שינה. המומחים בטוחים שזה יעשה לכם טוב

עוד בנושא:
בשתי לחיצות: הספריי שישלח אתכם לישון תוך שעה
מי צריך כדור שינה כשיש מיץ דובדבנים?
איך הופכים להיות בן אדם של בוקר