וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשתי לחיצות: הספריי שישלח אתכם לישון תוך שעה

28.1.2015 / 16:00

צמד ממציאים צעירים פיתחו מוצר שאמור לתת מענה לאחת הבעיות הבריאותיות הכי גדולה של העת האחרונה - מחסור בשינה. אם הכל יעבוד כפי שמתוכנן, שני שפריצים על הצוואר ונכונה לכם שנת לילה מתוקה

צילום מסך

שינה, כפי שכבר הצהרנו פה בעבר, הפכה לאחד מהנושאים הנחקרים ביותר של השנים האחרונות. סדר היום המערבי ואורח החיים הלא בריא שלנו, מובילים לירידה במספר שעות השינה ובכך פוגעים בבריאות שלנו. שני מפתחים מאוניברסיטת הרווארד ומאוניברסיטת ברקלי טוענים כי מצאו את הפתרון לבעיות של כולנו. הם פיתחו ספריי שינה, ששני שפריצים ממנו על הצוואר, אמורים לעשות את העבודה ולהרדים אתכם כעבור שעה.

המוצר נמצא עוד בשלבי פיתוח, אך יוצריו מבטיחים כי בניגוד לכדורי השינה, הספריי לא יגרום לכם להרגיש בבוקר למחרת כאילו התעוררתם משנת חורף עמוקה. בנוסף, ברוב כדורי השינה יש כמויות גדולות מדי של מלטונין (הורמון השינה) שיכולות להגיע לפי מאה מהכמות המומלצת ונספגות דרך מערכת העיכול. עבור חלק מהאנשים הכמויות הגדולות שמצויות בכדורים עושות את הפעולה ההפוכה והופכות אותם ערניים יותר, כך שבמקום ללכת למיטה הם הולכים לצפות בטלוויזיה.

20% בממוצע סובלים מבעיות שינה

מלטונין הוא הורמון המופרש מבלוטת האיצטרובל במוח, ומשפיע על מרכזי השינה בגוף שלנו. הפרשתו של הורמון זה מתגברת בשעות החושך ועלייה ברמתו מסייעת בהשריית שינה. נוכחותם של מסכי מחשב, אורות ומוצרי אלקטרוניקה, גם בחדר השינה שלנו, גורמת לגוף לייצר פחות ממנו, כך שרבים חווים קשיי שינה, והסטטיסטיקה מדברת על כ-20 אחוזים בממוצע שחווים בעיות שינה.

אילוסטרציה. ShutterStock
השלב הבא - ספריי התעוררות בבוקר/ShutterStock

בניסיון לפתור את הבעיה ולהחליף את כדורי השינה, הספריי החדש חודר אל הגוף בהדרגה ובאיטיות וכך הוא מנסה לחקות את הפעולה הטבעית של הגוף בשחרור מלטונין. הספריי מכיל גם הוא כמות גדולה יחסית של ההורמון, אך אינו מגיע לרמות התכולה של כדורי השינה, ומלבד המלטונין הוא מכיל גם מים מזוקקים וטירוזין - חומצת אמינו שעוזרת לתהליכים שונים בגוף.

עד כה הצליחו יוצריו של הספריי להגיע למטרות גיוס הכספים שלהם (15 אלף דולר) פעמיים ברצף, תוך 24 שעות. המוצר הסופי עתיד לצאת כאב טיפוס בחודש הבא. מחירו יעמוד על 15 דולר והוא אמור להספיק לכ-30 שימושים. אם הכל ילך כמתוכנן, כנראה שחיים של הרבה מאוד אנשים יהיו בריאים בהרבה.

  • עוד באותו נושא:
  • שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully