וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם תוסיפו את הדבר הזה למים שלכם, הם יהיו בריאים יותר

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 11:04

אתם בטח שותים לא מעט מים בשבועות האחרונים, כדי להתמודד עם מזג האוויר החם והמעיק. אם תוסיפו להם מעט לימון תוכלו ליהנות מחמישה יתרונות בריאותיים משמעותיים

חמש עובדות על מים/מערכת וואלה!

כל כך חם בשבועות האחרונים שאתם בטח לא צריכים תזכורת לשתות מים, אבל מה לגבי טיפ קטן שיהפוך אותם לבריאים יותר ויגרום לגוף שלכם להפיק הרבה יותר תועלות ויתרונות מהמים שאתם שותים? נשמע טוב, אה?

האמת היא שזה מאוד פשוט, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להוסיף מעט לימון למים שלכם. לסחוט כמה טיפות מיץ לכוס מים או לזרוק פרוסת לימון. הנה כל מה שזה יכול לעשות לגוף ולבריאות שלכם:

1. ניקוי רעלים

בזמן שאתם ישנים בלילה הכבד שלכם עובד קשה בניקוי הגוף. במסגרת התהליך הזה מצטברים כל מיני רעלים שנאספים עד לפינויים מהגוף ביום המחרת. שתיית מים עם לימון על הבוקר תומכת בפעולת הכבד ומסייעת לו לפנות את כל הרעלים שהצטברו מן הגוף, ובו בזמן שומרת על משק הנוזלים ומונעת התייבשות, דבר שבין השאר מבטיח פעולה יעילה יותר של הכבד. ישנם גם מחקרים שהראו שחומצת הלימון מסייעת להגן על הכבד מפני נזק חמצוני.

כוס מים עם לימון. ShutterStock
טוב לכבד וגם לוודג'. מים עם לימון/ShutterStock

2. שמירה על מראה העור ומניעת הזדקנות

לימונים מכילים כמות גדולה של ויטמין C - אחד מנוגדי החמצון החזקים והמופלאים ביותר. נוגדי חמצון נלחמים בנזק שגורמים הרדיקלים החופשיים, שבין השאר אחראים להזדקנות של הגוף וגם של העור. לכן, ויטמין C יכול לסייע בהאטת תהליכי הזדקנות שמשפיעים על העור. צריכה מספקת של ויטמין C עשויה לסייע גם לייצור הקולגן בגוף, שאחראי על גמישות העור ומניעת קמטים וקמטוטים בו. גם מחקרים הראו שלצריכה קבועה של ויטמין C יש השפעה מיטיבה על העור והיא גורמת לו להראות צעיר יותר עם פחות קמטים.

3. העלאת האנרגיה ושיפור מצב הרוח

האינסטינקט של רובנו הוא לפתוח את הבוקר עם כוס קפה (אחת, לפחות) כדי להתעורר בבוקר, אבל מחקרים מראים שגם מים עם לימון יעזרו לכם להרגיש ערניים יותר ואפילו ישפרו את מצב הרוח שלכם. היונים השליליים שמצויים בלימון חודרים לדרכי העיכול ומייצרים שם תגובה טבעית שמעלה את רמות האנרגיה של הגוף. בנוסף, ניחוח לימוני נמצא כבעל השפעה מרגיעה ומפחיתת סטרס, כך שמדובר בשתי ציפורים במכה אחת.

בטן שטוחה. ShutterStock
עד 30% שיפור בקצב שריפת הקלוריות. בטן שטוחה/ShutterStock

4. סיוע בירידה במשקל

אם אתם במקרה בתהליך של ירידה במשקל, לשתיית מים עם לימון עשוי להיות יתרון על פני משקאות אחרים. נודה בכנות, שבמקרה של היתרון הזה ההשפעה נזקפת יותר לזכותם של המים מאשר של הלימון, אבל לגזרה שלכם זה בטח לא משנה יותר מדי. אז נספר לכם שמחקרים מצאו ששתייה מספקת של מים מדי יום ("מספקת" זה ברוב המקרים יותר ממה שאנשים נוהגים לשתות בממוצע) שיפרה את המטבוליזם והובילה לשריפה יעילה ומוגברת יותר של שומנים בגוף. השיפור בקצב שריפת הקלוריות בעקבות שתיית מים עשוי להגיע על פי המחקר הזה ל-30 אחוזים, שזה המון. ומה הקשר ללימון? יש לא מעט אנשים שלא כל כך אוהבים לשתות מים, והוספת מעט טעם למים עוזרת להם לשתות יותר.

5. משפרת פעילות של כבד שומני

מחלת כבד שומני הופכת בשנים האחרונות לאחד המצבים הרפואיים הנפוצים בעולם, כאשר ההערכות מדברות על כ-25 אחוזים מהאוכלוסייה העולמית שסובלים ממנה. כאשר היא אינה מטופלת, היא עלולה להחמיר ולהתפתח למחלות כבד חמורות יותר והיא גם נמצאה קשורה בהתפתחות של סוכרת מסוג 2. תסמיניו של כבד שומני אינם נעימים בפני עצמם וכוללים: עייפות, חולשה, כאבי בטן ורמות גבוהות של אינסולין ואפילו טריגליצרידים בדם. שתיית מים עם לימון מסייעת לשחרר ולפזר את תאי השומן שמצטברים בכבד, הודות לשילוב של ויטמין C וסידן שקיים באופן טבעי בלימון (וגם בליים). כאשר שני החומרים הללו נקשרים זה לזה, הם מסוגלים לחדור אל תוך הכבד ולהשפיע על תאי השומן בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully