וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אתם ממש חייבים להריח לימון עכשיו

אנחנו מוסיפים אותו לסלט שלנו ולמאכלים אחרים, אבל חשבתם פעם לעצור רגע ולהריח אותו כמו שצריך? מסתבר שהריח שלו עושה טוב לדימוי הגוף שלנו ואפילו גורם לנו להרגיש רזים

לימונים. ShutterStock
הריח שלו עושה ממש טוב לדימוי הגוף שלנו. לימונים בסל/ShutterStock

אנשים משקיעים בדיאטות, עושים המון המון ספורט ועובדים על דימוי הגוף שלהם, ואז מגיעים מדענים עם פיתרון פשוט שאף פעם לא חשבתם עליו. מחקר של אוניברסיטת Sussex באנגליה מצא כי הרחה של לימון יכולה להעלות את דימוי הגוף שלכם ולגרום לכם להרגיש רזים.

"המחקר שלנו מראה כיצד חוש הריח יכול להשפיע על הדימוי שיש לנו במוח על הגוף והרגשות שלנו כלפיו", אמרו החוקרים. "המוח שלנו מחזיק בכמה מודלים נפשיים של מראה גוף אחד. תפיסות הגוף הללו מתעדכנות באופן קבוע כתגובה לתשומות חושיות שאנחנו מקבלים".

תמצית וניל אמיתית. ShutterStock
עושה בדיוק את ההיפך. מקל וניל/ShutterStock

אבל זה לא הכל. לצד ההשפעות המיטיבות של הרחת לימון, החוקרים מצאו השפעה הפוכה בריח של וניל, שריחו החזק גרם לנחקרים להרגיש דווקא כבדים וגדולים יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מספר מחקרים קודמים הראו שהחושים שלנו - כולל ריח - משפיעים על החוויות והרגשות שלנו. לדוגמה, ריחות יכולים להיות מסווגים כנעימים, מרגיעים או מעוררים. ממצאי המחקר הקטן בו השתתפו 22 משתתפים הוצגו בכנס בפאפוס, קפריסין, והוא הראשון שהראה וניתח כיצד הריח יכול להשפיע על דימוי הגוף. המשתתפים קיבלו הוראה לצעוד במקום תוך כדי שחרור ריחות שונים ואז התבקשו להתאים את גודל האווטאר שלהם על המסך בהתאם לתפיסתם את גודל גופם.

"ממצאי המחקר מראים שאנחנו יכולים להשתמש בניחוח כדי לשפר את הביטחון העצמי של אנשים ולכייל מחדש תחושות מעוותות של דימוי גוף. זה יכול להוביל לטיפולים חדשים ויעילים יותר עבור אנשים עם הפרעות בתפיסת גוף או לפיתוח של בגדים אינטראקטיביים וטכנולוגיה לבישה", הסבירו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully