וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן הטוב ביותר ביום לקחת ויטמין C

הוא נחשב לוויטמין מאוד נפוץ שרבים נוטים לקחת אותו בעונת החורף, אבל מסתבר שתזמון נטילתו חשוב מאוד. אז מתי כדאי לקחת אותו ולצד מה כדי למקסם את היעילות שלו?

ויטמין C הוא תרכובת חיונית לגוף האדם אותה ניתן להשיג דרך תזונה. תרכובת זו משמשת כנוגדת חמצון יעילה ביותר המאטה תהליכי הזדקנות וגם נחשבת לכזו המקצרת את הזמן של תסמיני השפעת הנפוצה בעונה זו. ניתן למצוא ריכוזים גבוהים של ויטמין C במזונות כמו פלפל אדום, קיווי, גויאבה, עגבנייה ותפוז, במזון מעובד כמו דגני בוקר מועשרים בוויטמינים, ובתוספי תזונה כמובן. כדי להרוויח את היתרונות של הוויטמין מומלץ ליטול אותו בזמן הנכון ביממה.

עוד בנושא:
האם ויטמין C יכול להרוג תאי סרטן?
תוספי תזונה? מחקר ענק קבע שוויטמינים לא מועילים
אלרגיה? יכול להיות שפשוט חסר לכם ויטמין C

"כדאי ולנסות ליטול את תוספי התזונה שלכם באותה שעה מדי יום, אבל חשוב לקחת אותם אחרי ארוחה", הסביר התזונאי רוברט זמברוסקי למגזין Readers digest. "ויטמין C הוא תוסף שמלא בחומציות ולכן הוא עלול לעורר בחילה אם נוטלים אותו על בטן ריקה". אפשרות נוספת היא לפצל את המינון, אומר זמברוסקי, "זה יכול לשפר את הקליטה של הוויטמינים ולהפחית את הסיכוי שהצריכה שלהם תגרום לבחילה. בנוסף זה יכול לעזור לשמור על רמות הוויטמינים בדם גבוהות כל היום, כך שהן לא יצאו בשתן". לטענתו תזמון המינון לאחר הארוחה (או הארוחות) בכל יום, יכול לשמש גם כתזכורת לנטילת הוויטמין.

אבל מסתבר שלא רק הזמן שבו נוטלים את הוויטמין חשוב, אלא גם לצד מה אתם נוטלים אותו. רבים יודעים שנטילת ויטמין C משפרת מאוד את ספיגת הברזל והסידן, לכן מומלץ לקחת אותם יחד. מנגד, מתוצאות מחקר מהפקולטה לרפואה בטכניון שנערך בשנת 2016 נמצא כי שילוב של תוספי מזון עם תרופות קונבנציונאליות עלול ליצור השפעות גומלין מזיקות. החוקרים מצאו למשל כי נטילת ויטמין C יחד עם תרופות לדילול דם עלולה להגביר סיכון לדימום. כמו כן, נטילת ויטמין C יחד עם תרופות נגד דיכאון עלולה להוריד את רמת הפעילות של התרופה ולפגום ביעילותה. זו הסיבה שמומלץ לפנות לרופא המשפחה טרם נטילת תוספי תזונה, גם אם נדמה לכם שמדובר בתוסף לא מזיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully