וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ויטמין C יכול להרוג תאי סרטן?

15.1.2017 / 6:40

חוקרים מארה"ב ביקשו לבדוק מה גורם לתגובה השונה לוויטמין C, בין תאים סרטניים ותאים רגילים? הממצאים שלהם עשויים להיות בעלי ערך רב לחולים בסוגי סרטן שונים

תפוזים. ShutterStock
מיץ תפוזים עם הכימותרפיה?/ShutterStock

אתם בוודאי כבר יודעים שוויטמין C יעיל בטיפול בצינון, אבל יש מצב שהוא גם יכול להילחם בסרטן? מחקר חדש שפורסם באתר Redox Biology ונערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת איווה, אישר שאכן הוויטמין עוזר במניעת סרטן, אבל גם מצא מה המנגנון שעומד מאחורי זה.

החוקרים חיפשו תשובה שתעזור להם להבין איך רמות גבוהות של ויטמין C פוגעות בתאי הסרטן, אבל לא מזיקות לתאים הבריאים. החוקרים מצאו כי ויטמין C, מתפרק בקלות בגוף ויוצר מי חמצן (hydrogen peroxide) שגורמים נזק לרקמות ול-DNA. עם זאת, החוקרים גילו שלתאי הסרטן קשה יותר להילחם בנזק שגורמים מי החמצן, בהשוואה לתאים רגילים.

כתוצאה מכך, צוות החוקרים סבור כי מינונים גבוהים של ויטמין C בהזרקה לווריד עשויים להיות יעילים בהדיפת הסרטן, זאת בשילוב טיפולים כימותרפיים והקרנות.

עוד בנושא:
אילו מאכלים ישלימו לכם את החוסרים התזונתיים?
ויטמינים בהיריון: מה מומלץ ובעיקר כמה?

סרטן. ShutterStock
פוגע בתאים סרטניים/ShutterStock

"במחקר הנוכחי אנחנו מדגימים שתאי סרטן פחות יעילים במלחמה בהורדת מי החמצן, ביחס לתאים נורמליים. המשמעות היא שתאי הסרטן הרבה יותר חשופים למוות בחשיפה לכמות גבוהה של מי חמצן", הסביר פרופסור גארי בווטנר, אונקולוג, חבר במרכז הולדן לחקר הסרטן באוניברסיטת איווה. "זה מסביר מדוע רמות גבוהות מאוד של ויטמין C, בהן אנחנו עושים ניסויים במעבדות שלנו, לא פוגעות בתאים נורמליים אלא רק בתאי סרטן".

עוד באותו נושא

מחקר חדש: ויטמין D שומר גם על המוח

לכתבה המלאה

מה השלב הבא?

על פי המחקר, מינון גבוה של ויטמין C בעירוי (ולא דרך הפה) יכול לעקוף את הקיבה, מה שמאפשר ליותר חומר מזין להיכנס למחזור הדם. כעת, החוקרים מתכננים לבדוק את הטיפול על חולי לבלב וסרטן הריאות, בשילוב עם כימותרפיה או הקרנות, כדי לראות אם חל שיפור בתוצאות.

זו לא הפעם הראשונה שמדענים מבינים שלוויטמין C יש יכולות להילחם בתאים סרטניים. בשנת 2015, מחקר שפורסם במגזין Science מצא כי ויטמין C היה יעיל גם בטיפול בתאי מוטציה סרטניים אצל חולי סרטן המעי גס שלא הגיבו לטיפולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully