פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      ויטמינים בהיריון: מה מומלץ ובעיקר כמה?

      מהי הכמות המומלצת של חומצה פולית וברזל לכל אישה והאם ישנם ויטמינים נוספים שיקלו על תקופת ההיריון? בדקנו עם המומחים

      ויטמינים בהיריון: מה מומלץ ובעיקר כמה?

      רז שפירא, אמא ל-2, מארחת באולפן וואלה! NEWS את רונית דויב, המנהלת המדעית של סימילאק לשיחה על נטילת ויטמינים במהלך ההיריון, בראשם ברזל וחומצה פולית.

      החומצה הפולית חיונית להתפתחות תקינה של העובר, בעיקר במהלך השבועות הראשונים להתהוותו. מרבית אברי הגוף של העובר, בהם המוח והתעלה העצבית בעמוד השדרה, מתפתחים בעיקר בחודש הראשון והשני להריון, כשנשים רבות עדיין כלל אינן מודעות להריונן.

      כתוצאה מכך, באיברים המתפתחים עשויים להיווצר מומים, מאחר ואין בגוף האם עתודות מספקות של חומצה פולית. מחסור בוויטמין זה גורם למומים מולדים חמורים - כדוגמת התפתחות לא תקינה של המוח והגולגולת (אננצפלוס) או עמוד שדרה שסוע שקצות העצבים בולטים ממנו החוצה (ספינה ביפידה) - ושעלול לגרום לשיתוק התינוק או למותו.

      דויב: "מומלץ לכל אישה בגיל הפוריות לצרוך חומצה פולית משום שהיא מפחיתה את הסיכון למומים בתעלה העצבית של העובר ומונעת נכות ואפילו מוות".

      ומה לגבי נטילת תוסף ברזל? לדברי דויב, הברזל חיוני לצמיחת העובר וחיזוק גופה של האם. "מחסור בברזל גורם לאנמיה, כאבי ראש וחולשה".

      מהי הכמות המומלצת של חומצה פולית וברזל לכל אישה והאם ישנם ויטמינים נוספים שיקלו על תקופת ההיריון? צפו בסרטון