וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן הטיקטוק שיבדוק אם אתם מיובשים ב-3 שניות בלבד

הקיץ הישראלי קשוח כל שנה, אבל נדמה שבכל שנה החום רק הולך ומחמיר. אחת הסכנות של החום היא התייבשות. מבחן של שלוש שניות יכול לבדוק את חסרים לכם נוזלים. אבל רק אם תעשו אותו נכון. ככה זה עובד

תרגיל התייבשות כף יד/מערכת וואלה!

סרטון ב TikTok שמראה כיצד לבדוק אם אתם מיובשים זכה לשיתוף נרחב בימים האחרונים, מה שגרם ללא מעט אנשים להאמין שחסרים להם הרבה נוזלים בגוף. המבחן על פי הסרטון, פשוט: קחו את היד שלכם, הניחו אותה לפניכם וצבטו את העור על מפרקי האצבעות. "כדי לראות כמה אתה מיובש אתה צריך ללחוץ על העור במפרק האצבע ואם העור יורד חזרה, אתה מיובש", טוען הסרטון. "אם אתה לוחץ על העור והוא עולה לאט, אתה כנראה מיובש".

אז, האם הבדיקה הזו תגיד לך אם אתה מיובש? לא ממש. ובכן, לא במיקום בגוף בו הסרטון טוען, ובכל מקרה לא במדוייק. ובכל זאת בדיקת צביטת העור משמשת רופאים כבדיקה מהירה להתייבשות.

"ככל שהעור שלך יהיה יותר לח, הוא גם יהיה אלסטי יותר והוא יחזור לאחור מיד לאחר הצביטה" ,הסביר ד"ר קארן ראג' בסרטון אינסטגרם, ובדק את עובדת הסרטון הוויראלי הראשוני. "אם אתה מיובש, העור מאבד גמישות, ולוקח לו זמן לחזור למצב נורמלי".

עם זאת, רופאים בדרך כלל לא יבצעו בדיקה זו על מפרקי האצבעות, מכמה סיבות. "הטכניקה שמוצגת בסרטון לא ממש מדויקת", כתב ד"ר ראג' בתגובה. "[אתה] צריך באופן אידיאלי לצבוט את העור בגב היד ולא בפרקי האצבעות! כמו כן ההשפעה יכולה להשתנות בהתאם לגיל (פחות אלסטין ככל שאתה מתבגר)".

סביר יותר שהרופא יבצע את הבדיקה על גב היד (למבוגרים), זרוע תחתונה או בטן לילדים. המבחן הספציפי הזה מופיע גם באתר U.S. National Library of Medicine כשיטה מעשית לבדיקת התייבשות אצל ילדים.

כמובן, ישנן מספר דרכים אחרות (ויותר מוצלחות) לבדוק אם אתם מיובשים. האחת היא לבדוק את צבע השתן. אם הוא צהוב כהה יותר מהרגיל, סביר להניח שאתם מעט מיובשים. תחושת עייפות, סחרחורת או אם אתם עושים פיפי פחות מארבע פעמים ביום כשהממוצע הוא שבע פעמים, הם גם אינדיקטורים טובים. אם זה יותר מדי מסובך לכם, אתם פשוט יכולים לבדוק אם הפה שלכם יבש ואתם צמאים - זה תמיד עובד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully