וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאנו 7 סיבות בריאות במיוחד לאכול שוקולד

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 6:43

יום השוקולד (היום!) הוא אחד הימים השמחים ביותר בערוץ הבריאות שלנו, כדי לחגוג אותו ביקשנו ממומחית בתחום לתת לנו את הסיבות הכי בריאות לפנק את עצמנו בקובייה או שתיים. התשובות שלה הפתיעו אותנו

5 עובדות על שוקולד/מערכת "אסור לפספס"

כאשר אנו חושבים על שוקולד (וזה קורה לא מעט), בריאות היא לא המילה הראשונה שקופצת לנו לראש. מעבר להיותו הממתק האהוב בעולם, על ילדים ומבוגרים כאחד, אנו מייחסים לו גם תכונות שליליות רבות כמו ערך קלורי גבוה הגורם להשמנה, הוא גם נחשב ככזה הגורם למיגרנות, פצעי אקנה ועוד. אבל זה לא כל הסיפור של שוקולד, ויש לו גם כמה צדדים טובים במיוחד.

אז נכון, על אף הטעם המשובח, לצערנו לשוקולד החלב ולשוקולד הלבן אין ערכים תזונתיים טובים במיוחד, בשל אחוז הקקאו הנמוך בהם ואחוז הסוכר והשומן הגבוה. אבל אם נסתכל על השוקולד המריר, ובמיוחד על סוגים בעלי אחוז קקאו גבוה (מעל ל-70 אחוזים) נמצא דווקא יתרונות בריאותיים רבים ומפתיעים.

לכבוד יום השוקולד הבינלאומי שנחגג ממש היום (חמישי) ביקשנו מד"ר ראמא ח'ורי, התזונאית הראשי של בית החולים האנגלי בנצרת, לספר לנו על כל היתרונות הבריאותיים של שוקולד מריר. הנה התשובות שלה:

1. שוקולד טוב ללב ולמחזור הדם

אחד היתרונות הגדולים ביותר של שוקולד מריר הוא התפקיד שהוא עשוי למלא בשיפור בריאות הלב. מחקרים עדכניים מראים שאכילה של מספר קוביות שוקולד מריר כפעמיים בשבוע, יכולה לסייע בהורדת לחץ הדם בגוף וכן בהורדת של הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם בעתיד. צריכת השוקולד תסייע לכם לשמור על גמישות העורקים תוך מניעה של הידבקות תאי דם לבנים לדפנות כלי הדם, ובכך תוריד את הסיכון לסתימת עורקים.

שוקולד מריר גם מפחית כולסטרול. מחקרים העלו כי בזכות נוגדי החמצן שבקקאו, אכילת שוקולד מריר מפחיתה את רמות הכולסטרול ה"רע" (LDL) בדם ומעלה את רמות הכולסטרול ה"טוב" (HDL).

שוקולד נוזלי. Giphy
כל כך טוב. שוקולד נוזלי/Giphy

2. שוקולד מכיל רכיבים החשובים לבריאות הגוף

אם תאכלו שוקולד מריר מאיכות טובה (70% קקאו ויותר) תכניסו לגופכם גם חומרים מזינים רבים, כמו: אשלגן, ברזל, סידן, אבץ ומגנזיום. הוויטמינים שנמצאים בקקאו הם A, B1, B2, B3, C, E, החשובים לתפקודו המיטבי של גוף האדם.

3. משפר את מצב הרוח (ולא רק בגלל הטעם)

אכילת שוקולד מגרה את ייצור האנדורפינים במוח, הידועים כמסייעים לשיפור מצב הרוח ולהפחתה בכאבים. בנוסף, טריפטופן - חומצת אמינו המצויה בשוקולד - מסייעת למוח לייצר סרוטונין הידוע גם בכינוי "ההורמון השמח". כל שרמות הסרוטנין גבוהות יותר, כך ההרגשה טובה יותר ועל כן, אכילת שוקולד גורמת לנו להרגשת שמחה, להפחתת מתח ולחצים ואף לשינה טובה יותר.

4. שוקולד טוב לעור

אחד המיתוסים המפורסמים ביותר הוא ששוקולד מזיק לעור הפנים וגורם לפצעי אקנה. לכן, אולי תופתעו לשמוע כי בזכות נוגדי החמצון, חומצות השומן והפלבנואידים שבשוקולד המריר, עורכם דווקא יראה טוב וזוהר יותר. נוגדי החמצון שבשוקולד מפחיתים את חספוס העור ואף מגינים עליו מפני נזקי השמש. כמו כן, הקקאו שבשוקולד גורם לשיפור זרימת הדם בגוף ותורם לעור טוב ובריא יותר.

שוקולד מריר. ShutterStock
כמה שיותר קקאו - יותר בריא. שוקולד מריר/ShutterStock

5. שוקולד משפר את יכולת הריכוז והזיכרון

מחקרים רבים הצביעו על כך שבזכות ההרכב הכימי המיוחד של הקקאו הכולל רמת פלבנואידים גבוהה, תאוברומין (קרוב משפחה של קפאין) ומעט קפאין, אדם הצורך שוקולד מריר ישפר זרימת הדם לחלקים חיוניים במוח שלו, ועל כן ישפר את יכולת הריכוז ואת הזיכרון.

6. שוקולד תורם לתחושת השובע

השוקולד מריר עשיר בסיבים תזונתיים שידועים בתרומתם לתחושת השובע. עוד הוא עשוי לתרום גם להפחתת החשק למאכלים מתוקים, מלוחים ומאכלים שומניים למיניהם וכן לתרום לירידה במשקל.

עוד בוואלה!

מרגישים שאתם רעבים כל הזמן? כדאי שתקראו את זה

לכתבה המלאה

7. שוקולד ממריץ

זכות רכיבי התאוברומין והקפאין שבקקאו אכילת שוקולד ממריצה את הגוף ותורמת לחילוף חומרים מהיר יותר. לכן אם אתם לפני אימון, אכילת שוקולד תתן לכם "בוסט" קטן.

כמה שוקולד מריר כדאי לנו לאכול?

ד"ר ח'ורי מסבירה כי עם כל היתרונות הפוטנציאליים שקיימים באכילת שוקולד מריר, בהורדת הסיכון למחלות לב וכלי הדם, השפעותיו על מצב הרוח, על הריכוז ועל הזיכרון, צריך לזכור ששוקולד הוא בכל זאת מזון עשיר בקלוריות, סוכר, ושומן, ולכן מומלצת צריכה מבוקרת ממנו, שכן צריכה של כמויות גדולות עלולה לגרום להשמנה ובעיות אחרות.

אז מהו סוד הקסם אתם שואלים? איזון. תרשו לעצמכם לאכול הכל אך במידה. הימנעות ממושכת גם היא מביאה בסופו של דבר לחוסר שליטה. הצריכה המומלצת של שוקולד המכיל לפחות 70% קקאו היא 2 קוביות קטנות או קובייה אחת גדולה ביום (מנה של כ-10 גרם). בתיאבון!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully