וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפית וחצי של תבלינים בכל יום יכולה לעשות את הדבר המדהים הזה

עודכן לאחרונה: 11.11.2021 / 8:47

הוספת עשבי תיבול לאוכל היא לא עניין רק של טעם, אלא גם יכולה לסייע בפיתרון בעיות בריאותיות שמטרידות אנשים רבים. מחקר חדש מצא כמה צריך להוסיף כדי לראות את לחץ הדם יורד

תבלינים הם דרך מעולה להוספת טעם לארוחה תפלה, אבל מחקר חדש מגלה שהם עשויים לעשות הרבה יותר מזה. חוקרים מאוניברסיטת פן סטייט בפנסילבניה שבארה"ב טוענים שהוספת כפית או שתיים נוספות של עשבי תיבול ותבלינים למזון מורידה את לחץ הדם. וזאת, מבלי להוריד את כמויות המלח או להוסיף ירקות ופירות לתפריט.

הצוות מפן סטייט ואוניברסיטת טקסס טק גילה שתוספת של 6.5 גרם (ככפית וחצי) של עשבי תיבול ותבלינים לתפריט הורידה את לחץ הדם הסיסטולי (הערך הגבוה מבין השניים שמודד את הזרימה כשהלב מזרים את הדם לאיברים) ואת לחץ הדם הדיאסטולי (הערך התחתון שנלקח כשהלב "נח" בין פעימות הלב) לאחר ארבעה שבועות. חוקרים מאמינים שהממצאים שלהם מציעים לאנשים דרך פשוטה וטעימה לשפר את בריאות הלב ללא שינויים גדולים בתזונה.

"הוספת עשבי תיבול ותבלינים לאוכל היא דרך מצוינת להוסיף טעם מבלי להוסיף עוד נתרן, סוכר או שומן רווי", אומרת מחברת המחקר פני קריס-את'רטון בפרסום של האוניברסיטה, "ואם נלך צעד קדימה ונוסיף את התבלינים האלה למזונות שטובים לנו באמת, כמו פירות וירקות, אנחנו יכולים לקבל אפילו יותר יתרונות בריאותיים".

תבלינים. ShutterStock
מתבלים את החיים בהרבה מובנים. תבלינים/ShutterStock

מחברי המחקר, שהתפרסם בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition, מציינים שלחץ דם גבוה (מ-140/90 ומעלה) הוא גורם מרכזי בהתפתחות מחלות לב - גורם המוות מספר אחת בעולם שגובה את חייהם של מיליונים בכל שנה. בדרך כלל, רופאים מנסים לשפר את הסיכוי של המטופל להימנע ממחלת לב על ידי התמקדות בהורדת לחץ הדם. אחת הדרכים העיקריות לעשות זאת היא על ידי הפחתת צריכת המלח.

בניסיון למצוא חלופה בריאה (וטעימה לא פחות) למלח, הצוות גייס 71 אנשים עם היסטוריה בריאותית שמעמידה אותם בסיכון למחלות לב. כל משתתף צרך שלושה תפריטים מתובלים בצורה שונה במשך ארבעה שבועות, עם הפסקה של שבועיים בין כל בדיקה. אחד הכיל כמות גבוהה של עשבי תיבול ותבלינים (6.5 גרם ליום), אחד הכיל מינון יומי בינוני (3.2 גרם), ולאחד היה מנה קטנה של תבלין נוסף (0.5 גרם).

עוד בוואלה!

טעים להכיר: 5 התבלינים הכי בריאים שיש

לכתבה המלאה

תערובת התבלינים שהחוקרים השתמשו בה כללה 24 תבלינים שונים, בהם בזיליקום, טימין, קינמון וכורכום. מחברי המחקר ניסו לדמות את הדרך שבה אנשים בדרך כלל מוסיפים את המרכיבים הללו בזמן הבישול. חשוב לציין כי החוקרים הוסיפו את עשבי התיבול והתבלינים למזונות שהם חלק מהתזונה האמריקנית הרגילה, מבלי לגרוע מרכיבים אחרים מהארוחות - כולל מלח.

החוקרים אספו דגימות דם מכל אדם בתחילת כל תקופת דיאטה ובמהלך ההפסקה בין הסבבים. התוצאות הראו שהמשתתפים ראו את לחץ הדם הסיסטולי שלהם יורד לאחר הדיאטה עם המינון היומי הבינוני של עשבי תיבול ותבלינים. לחץ הדם הדיאסטולי ירד כאשר הקבוצה עברה למינונים גבוהים של תבלינים בכל יום.

"אני חושב שזה באמת משמעותי שהמשתתפים צרכו דיאטה אמריקנית ממוצעת לאורך כל המחקר ועדיין מצאנו את התוצאות האלה", מסכם קריס-את'רטון, "לא הורדנו נתרן, לא הגדלנו פירות וירקות, רק הוספנו עשבי תיבול ותבלינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully