וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוסף הזה יפחית את הדחף שלכם למתוקים

עודכן לאחרונה: 21.1.2022 / 7:48

מוצאים את עצמכם אוכלים המון שוקולד, עוגות ועוגיות בזמן האחרון? אולי אתם פשוט מחפשים נחמה בגלל גל הטרלול ששוטף אותנו, אבל ייתכן שפשוט חסר לכם בגוף מינרל אחד פשוט (שעוזר לעוד המון דברים)

לכולנו יש קול קטן בראש שקורא לנו לאכול מתוק - וכמה שיותר. הדחף הזה טבוע בנו כי הוא עזר לאבות אבותינו שסבלו מרעב קיצוני, להתעכב על כל עץ פרי ולאכול בלי הפסקה, כדי לשפר את סיכויי ההישרדות שלהם. כיום, בעידן השפע, הוא בעיקר גורם להשמנה, לסוכרת ולשורה ארוכה של בעיות בריאותיות.

ההשתוקקות לסוכר טבועה עמוק בתוכנו, והיא תמיד תהיה. אז במקום לנסות להילחם בה ולהפסיד, אפשר להיעזר בכלים שיעזרו להפחית את עוצמת הדחף ולשפר את התגובה אליו.

העצה הטובה ביותר שנוכל לתת לכם בהקשר הזה היא פשוט להפסיק להרעיב את עצמכם, לשמור על תפריט מגוון ומאוזן - ולהימנע מ"התקפי רעב" שרק יעמיקו את הרצון לנשנש. אחרי שעשיתם את זה, כדאי גם לוודא שאתם מקבלים מספיק חומרים מזינים שיפחיתו את ה"קרייבינג" ויאזנו את הבריאות. אחד המינרלים החשובים ביותר שיעזרו לכם במשימה הזאת הוא מגנזיום. מחקרים מצאו כי אנשים עם מחסור במינרל החיוני הזה יסבלו בסבירות גבוהה יותר מדחף מוגבר לנשנש מתוקים.

אבל מה הקשר בין מגנזיום לבין התשוקה למתוק? מומחים מעריכים שמערכת היחסים המשונה הזאת קשורה בחלקו של המגנזיום באיזון הסוכר בדם. מחקר שנערך בנושא ופורסם ב-2019 בכתב העת Nutrients מצא כי מגנזיום יכול לסייע רבות לאיזון הסוכר בקרב אנשים עם סוכרת. המחקר הזה מצטרף לשורה של עבודות אקדמיות שהגיעו למסקנה דומה. וכשרמות הסוכר מאוזנות יותר, זה מפחית את ה"קפיצות" ברמת הסוכר שגורמות לחולשה, רעב פתאומי ורצון בלתי נשלט לנשנש.

עוד בוואלה!

הרופאה הזו בטוחה שדיאטה קטוגנית תגן עליכם מקורונה. זו הסיבה

לכתבה המלאה

וזה לא רק ירחיק אתכם מפחמימות

בשנים האחרונות מצטברות עדויות רבות לתרומה המשמעותית של מגנזיום לבריאות התקינה שלנו. בין היתר נמצא כי הוא תורם לוויסות לחץ הדם, מסייע לחיזוק העצמות, עוזר לשמור על דופק תקין וגם תורם לבריאות השרירים. כיום הוא נחשב תוסף פופולרי בקרב ספורטאים, בעקבות מחקרים שמצאו בין היתר שהוא עוזר לשפר את הביצועים בפעילות גופנית.

גיף עוגיות עוגיית שוקולד צ'יפס עוגיה. Giphy
אני לא נוגעת במתוקים יפה שלי. עוגיות/Giphy

למעשה, אחת הסיבות שהמגנזיום יעיל כל כך לשיפור הביצועים בספורט קשורה גם להשפעה שלו על התשוקה למתוקים. מחקר מ-2014 גילה כיצד מגנזיום מסייע להכניס יותר סוכר ממחזור הדם אל השרירים ובמקביל לפנות יותר חומצות חלב שגורמות לכאבי שרירים ולחולשה אחרי האימון.

אם זה לא מספיק, יש עדויות שמראות כי מגנזיום יכול לסייע להילחם בדיכאון. במחקר אחד נמצא לדוגמא כי 450 מ"ג של מגנזיום בצריכה יומית סייעו להפחית את תסמיני הדיכאון ביעילות דומה לזו של תרופות מוכרות בתחום. התוסף גם יכול לסייע במניעת מיגרנות, בהקלה על כאבי מחזור ואפילו בהפחתת דלקות.

לא חייבים ליטול תוספים

אנשים רבים בוחרים בשנים האחרונות ליטול מגנזיום בתוסף, אך המינרל החיוני הזה מצוי בכל כך הרבה מאכלים - שאת חלקם אתם בטוח גם אוהבים מאוד. לדוגמה, 100 גרם שוקולד מריר עם 70 עד 85 אחוזי קקאו, מכילים כ-33 אחוזים מכמות היומית המומלצת של המינרל הזה. חופן של אגוזי קשיו או שקדים יספק כ-25 אחוזים מהכמות המומלצת ו-200 גרם אבוקדו יספקו 15 אחוזים.

מאכלים עם מגנזיום. ShutterStock
תעשירו. מאכלים עם מגנזיום/ShutterStock

גם דגים כמו סלמון ומקרל, כמו גם תרד, קינואה, שעועית ועלי סלק מכילים כמות יפה של מגנזיום ויבטיחו שתגיעו למכסה היומית הדרושה לכם. ובניגוד לתוספים, המאכלים האלו גם יאריכו את תחושת השובע באופן טבעי ויפחיתו עוד יותר את הסיכוי לקפיצות רעב פתאומיות שיוציאו אתכם מדעתכם וישבשו לכם את שיקול הדעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully