וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף יש תרופה לכאבי מחזור. איך היא עובדת?

עודכן לאחרונה: 16.11.2021 / 15:10

רוב הנשים סובלות מאוד מתסמונת קדם וסתית, ובכל זאת עד היום לא באמת היה מענה לסבל הזה. כעת משרד הבריאות אישר תרופה חדשה ללא מרשם לתסמונת קדם וסתית, המבוססת על הצמח שיח אברהם. הנה כל הפרטים

לפני חודש בדיוק כתבנו כאן כי הצמח שיח אברהם יכול לעזור לנשים שסובלות מאוד סביב המחזור החודשי שלהן. וכעת יש לנו בשורה נוספת: משרד הבריאות אישר תרופה חדשה ללא מרשם הנקראת פרפמין (Prefemin) המבוססת על אותו הצמח ולא מכילה הורמונים. התרופה מיועדת לנשים המתמודדות מדי חודש עם תופעות גופניות ונפשיות של תסמונת קדם וסתית (PMS).

התרופה מכילה 20 מ"ג של מיצוי יבש של שיח אברהם מצוי (Vitex agnus-castus). מדובר בצמח הנמצא בשימוש כבר שנים כטיפול עבור בעיות גינקולוגיות שונות, הוכח כיעיל לתסמונת קדם וסתית ועתה מוגש כטיפול תרופתי ממקור טבעי לתופעה אשר מטרידה נשים רבות.

את התרופה יש ליטול פעם ביום והיא זמינה בבתי המרקחת של קופות החולים, ברשתות הפארם, בבתי המרקחת הפרטיים ובבתי המרקחת אונליין.

פרפמין - תרופה חדשה לתסמונת קדם וסתית. חברת רפא,
תנסו את זה? התרופה פרפמין/חברת רפא

מכאבי בטן עד חרדה

תסמונת קדם וסתית (PMS) מאופיינת באוסף של תופעות גופניות ונפשיות, בהן כאבי בטן, התפרצות אקנה, הפרעות שינה, חרדה, שינויים במצב הרוח, אי שקט, ירידה באנרגיה, בחילות או הקאות, נפיחות בטנית, גודש בחזה, צורך מוגבר לבכות ודחף לאכילת מתוקים. בנוסף ישנן נשים המדווחות גם על התפרצויות זעם והימנעות חברתית למשך ימים.

התופעה מוכרת כבר שנים על ידי ארגונים גניקולוגיים הבינלאומיים כמחלה עם תסמינים מוגדרים. ההערכה היא שבימים שלפני המחזור ובימים שלאחריו, חלות תנודות הורמונליות שמביאות לשינויים שמשפיעים גם על הגוף וגם על הנפש. ובכל זאת, עד היום, רוב הנשים למדו לחיות עם התסמינים ללא שום מענה רפואי. גם משככי כאבים נתנו מענה רק לתופעות הגופניות כמו התכווצויות וכאבים, אבל לא לכל השאר.

עוד בוואלה!

נשים שהמחזור שלהן לא סדיר בסיכון למות מוקדם יותר

לכתבה המלאה

"בכל יום אנחנו פוגשים בבתי המרקחת נשים ונערות שמחפשות טיפול ממוקד לבעיה. חלקן אף מעדיפות תכשיר צמחי", אמר דוד פפו, יו"ר הסתדרות הרוקחים בישראל, והוסיף כי "העובדה שמשרד הבריאות אישר תרופה חדשה היא בהחלט בשורה מעודדת לנשים שסובלת מתופעות של תסמונת קדם וסתית (PMS) וגם לנו הרוקחים, שיכולים לתת מענה ממשי לפונות, ללא צורך במרשם רופא".

לפי סקר שערכה חברת רפא המשווקת את התרופה פרפמין, 81 אחוזים מהנשים סובלות מדי פעם מתופעות של תסמונת קדם וסתית וכ-75 אחוזים מתמודדות עם מכלול של תסמינים גופניים ונפשיים בימים שלפני קבלת המחזור. 30 אחוזים מהמשתתפות בסקר ציינו שהתופעה מפריעה להן בשגרת החיים במידה רבה, וכ-70 אחוזים ציינו שמדובר בהפרעה חלקית בהמשך שגרת החיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully