וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דרכים להתגבר על כאבי מחזור בלי תרופות

זאת אומרת, אתן יכולות ליטול תרופות, אבל אם זה לא עוזר מספיק, או שאתן מרגישות שאתן על קצת יותר מדי כדורים - יש עוד אפשרויות. הנה כל מה שאתן צריכות כדי להתגבר על הסבל הזה

אם אתם גברים, או שאתן מיחידות הסגולה שעוברות את המחזור בקלות - הכתבה הבאה לא מיועדת לכם.ן. הכתבה הזו מיועדת לנשים שמדי חודש מתפתלות מכאבי מחזור נוראיים. לפעמים זו הבטן שכואבת, לפעמים אלה התכווצויות מאוד מורגשות של הרחם ולפעמים מרגישות בכלל את הגב, כך או כך - זה מציק, וזה לא מאפשר להתרכז בשום דבר עכשיו.

תמיד ניתן ליטול משכך כאבים במקרה כזה, ורוב הנשים יודעות בדיוק איזה כדור עוזר להן בזמן מחזור, אבל רובן גם יודעות - שלפעמים זה לא מספיק, או שלפעמים יש צורך בהקלה דחופה עד שהוא מתחיל להשפיע, ולפעמים פשוט כבר לקחת 4 כדורים באותו יום, וברור לך שאת צריכה פתרון אחר. ובכן, בשביל זה אנחנו כאן. הנה 5 דרכים להתגבר על כאבי מחזור בלי תרופות.

1. כרית חמה

אישה שמה כרית חמה על הבטן. ShutterStock
כדי להרגיע את ההתכווצויות. אישה שמה כרית חמה על הבטן/ShutterStock

הסיבה לכאבי מחזור היא התכווצויות של הרחם, שגורמות לכאבים בבטן התחתונה או בגב התחתון. כדי להפחית את עוצמת ההתכווצויות מומלץ לחמם את האזור בכרית חמה, משום שחום מרפה את דופן השריר, ומאפשר זרימת דם משופרת המפחיתה את ההתכווצויות. בסקירה של שישה מחקרים שפורסמו בשנת 2018 נמצא כי נשים שהניחו כרית חימום על הבטן התחתונה במשך מספר שעות במהלך התכווצויות המחזור דיווחו על ציוני כאב נמוכים יותר מאשר נשים שלא עשו זאת. שני מחקרים בסקירה מצאו כי שימוש בכרית חמה אף עזר יותר מלקיחת משככי כאבים.

עוד בוואלה

נשים שהמחזור שלהן לא סדיר בסיכון למות מוקדם יותר

לכתבה המלאה

הדרך הטובה ביותר לחמם את הבטן התחתונה היא באמצעות כרית, כזו שמחממים במיקרוגל, או בקבוק שממלאים במים חמים. אם אין ברשותכן אחת כזו, ניתן להשתמש במגבת ספוגה במים חמים. יש לדאוג שאמצעי החימום יישאר חם, ויש להשתמש בו במשך ארבע שעות לפחות.

2. התעמלות

אישה הולכת. ShutterStock
30 דקות ביום, כמה ימים לפני המחזור. אישה הולכת/ShutterStock

נכון, הדבר האחרון שנשים רוצות לעשות בזמן מחזור זה להתעמל, אבל זה באמת יכול לעזור. הסיבה היא שבדומה לחימום, גם פעילות גופנית מגבירה את זרימת הדם, מה שעוזר להתכווצויות להירגע קצת. התרגילים היעילים ביותר בתקופת מחזור הם תרגילים עדינים ובעלי עצימות נמוכה כמו הליכה או שחייה, וגם יוגה עשויה להועיל. פעילות נמרצת יותר, כמו ריצה, גם תעזור, מכיוון שהיא גורמת לגוף לשחרר אנדורפינים, המורידים את תפיסת הכאב. עם זאת, רוב הנשים לא חשות בנוח בסוג זה של פעילות בזמן כאב.

כדי להקל על התכווצויות, כדאי להתאמן 30 דקות ביום, החל ממספר ימים לפני המחזור ולהמשיך בימים הראשונים של הדימום.

3. תרגילים להורדת הסטרס

תרגיל היוגה חתול-פרה. Giphy
גם יפחית כאב וגם ירגיע אתכן. אישה עושה יוגה/Giphy

לחץ פסיכולוגי עלול להחמיר את התכווצויות הווסת, משום שבמצב כזה הגוף משחרר הורמון בשם קורטיזול שעשוי להגביר את התכווצויות השרירים ברחם. לא נערכו מחקרים על אילו טכניקות להפחתת לחץ פועלות בצורה הטובה ביותר בכדי להקל על כאבי מחזור, אך ישנן מספר שיטות שהוכחו כמפחיתות קורטיזול, כמו מיינדפולנס, יוגה ושינה מרובה. כדי להרגיש את ההשפעה המיטיבה של הפחתת הלחץ, מומלץ לנסות את טכניקות ההרגעה כבר במחצית הראשונה של המחזור החודשי, לפני הביוץ, ולא רק במהלך ימי הווסת.

4. תזונה בריאה

חימום פיצה במיקרוגל - גיף. Giphy
זה לא הפתרון. פיצה במיקרוגל/Giphy

גם נשים שמקפידות בשגרה על תזונה מאוזנת, נוטות לשחרר בימי המחזור. יש כאלה שמדווחות על עלייה משמעותית ברעב, בחשק למתוק או בסתם חוסר אנרגיות להכין לעצמם מזון מזין. ובכן, זו בעיה, משום שלתזונה יש תפקיד מכריע בכאבי המחזור. יש מאכלים שעשויים להחמיר התכווצויות תקופתיות, בעוד שאחרים יכולים לעזור להקל על הכאב.

בתקופת המחזור מומלץ להימנע ממאכלים מלוחים ועשירים בשומן או ממאכלים עשירים בפחמימות, משום שהם עלולים לגרום לנפיחות ולדלקת, מה שעלול לגרום לכאבים קשים יותר. כדאי גם להגביל את צריכת הקפה, מכיוון שקפאין גורם לכלי הדם להיות צרים יותר, מה שמגביל את זרימת הדם לרחם ומגביר את כאבי המחזור.

המזונות שיכולים דווקא לסייע הם כאלה שיש בהם חומרים מזינים הכוללים ויטמינים E, B1 ו-B6, וכן מגנזיום, אבץ ואומגה 3 שיכולים להפחית את מתח השרירים או דלקת. את כל הטוב הזה תוכלו למצוא במאכלים כמו ירקות עליים ירוקים, אגוזים ודגים שומניים כמו טונה וסלמון.

5. שוקולד מריר

שוקולד מריר. ShutterStock
את השוקולד הזה דווקא כדאי. שוקולד מריר/ShutterStock

נכון, בסעיף הקודם המלצנו להימנע מאכילת שטויות ולהתמקד באוכל מזין, אבל לסעיף הזה יש החרגה אחת - שוקולד מריר איכותי. נוגדי החמצון בשוקולד מרגיעים את דפנות כלי הדם, מורידים את לחץ הדם ומשפרים את מחזור הדם. בנוסף, מחקרים מצאו כי אכילת שוקולד מריר באופן קבוע יכולה להוריד את הרמות של הורמון הסטרס. ואם זה לא מספיק - שוקולד מריר מכיל מגנזיום, מינרל שעוזר נגד נפיחות, עייפות, דיכאון ועצבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully