וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 סימנים לכך שהמחזור החודשי שלך לא נורמלי

7.10.2018 / 15:11

אנחנו סובלות במהלכו וסובלות עוד יותר כשהוא מאחר להגיע. בעיות במחזור החודשי עשויות להצביע על חוסר איזון הורמונלי או מחלות כרוניות שמחייבים טיפול רפואי. איך יודעים אם הגיע הזמן לגשת לגניקולוג?

החברה הזו מציעה שוקולד להקלה על כאבי מחזור/מערכת וואלה! NEWS

בווידאו: השוקולד הזה מבטיח להקל על כאבי מחזור

קשה להגדיר מה באמת נחשב לווסת "נורמלית" מאחר וכל אחת חווה אותו בצורה אחרת. עם זאת, יש מספר תופעות שצריכות להדליק נורה אדומה בהקשר הזה. לרוב, מדובר בחריגה מהשגרה הקבועה שלך. היא יכולה לקרות בגלל שינויים הורמונליים, מחלות כרוניות או תת תפקוד בגלל שחלות פוליציסטיות. במקרים אלה כדאי להתייעץ עם הרופא מפני שהן יכולות להיות סימן לבעיות חמורות הרבה יותר ממה שאת חושבת.

עוד בנושא:
הנה זה מגיע: 6 סימנים ממש מוזרים שהמחזור שלך מתקרב
רופאים קבעו: כאבי מחזור כואבים כמו התקף לב
9 עובדות שכדאי לדעת על המחזור החודשי
לא רק שוקולד: 5 מאכלים שמקלים על כאבי מחזור

דימום כבד

אם את מדממת בכבדות או שהבחנת בקרישי דם גדולים מהרגיל כדאי שתפני לרופא. "אם המחזור נמשך יותר משבעה ימים או אם האישה מרגישה צורך להחליף תחבושת או טמפון בתדירות גבוהה יותר מאשר כל שלוש שעות, רופאים מגדירים זאת כ'מחזור לא תקין'", אומרת ד"ר קתרין או'קונל-ווייט, מהקליניקה לתכנון המשפחה באוניברסיטת בוסטון.

עוד באותו נושא

לא רק הריון: 7 סיבות שהמחזור שלך מאחר

לכתבה המלאה
יד של אישה מחזיקה טמפון. ShutterStock
אם את מרגישה צורך להחליף אותו לעיתים קרובות מדי, את בבעיה. אישה אוחזת בטמפון/ShutterStock

דימום כבד יכול להיות סימן לבעיה ברחם כמו פוליפים או שרירנים (מיומות) שנחשבים בדרך כלל לגידולים שפירים. עם זאת, דימום כבד הוא סימפטום שיכול להעיד גם על סרטן צוואר הרחם.

אם המחזור שלך כבר לא היה מה שפעם

אין צורך להיכניס ללחץ בגלל כל שינוי אבל אם הדרך בה את חווה את הווסת השתנה לאחרונה, שווה לבדוק יחד הרופא שלך מה הסיבה לכך. "כל דימום (או חוסר דימום) הוא שינוי שמצריך התייעצות עם רופא מומחה", אומרת ד"ר רייצ'ל קנון מאוניברסיטת בוסטון, "מדי פעם בפעם יש צורך בבדיקה גופנית, בדיקות מעבדה, אולטראסאונד ולפעמים ביופסיה עבור תקופות כאלה".

דימום בין וסת לווסת

דימום מהנרתיק בין וסת לווסת הוא תופעה אופיינית לנשים שנוטלות אמצעי מניעה, כמו גלולות. אם אינך נוטלת אותן, צריך לסור לגניקולוג.

לפעמים מקור הדימום הוא אחר. בדומה לגברים, גם נשים עלולות לסבול מאבנים בכליות שגורמות לנוכחות של דם בשתן. חוץ מזה, גם דלקת בדרכי השתן יכולה לגרום לדם להופיע בשתן. אבל בשני המקרים האלה, מקור הדימום הוא בשופכה ובמערכת השתן, ולא ברחם.

אישה מחזיקה שתי ידיים על אזור המפשעה שלה. ShutterStock
קשה איתו ולפעמים קשה יותר בלעדיו. אישה סובלת בזמן המחזור החודשי/ShutterStock

במאמר מוסגר צריך להוסיף שגם במהלך הריון עשויים להופיע דימומים וגינליים, אם כי הם לא בהכרח סיבה לדאגה. כעשרה אחוזים מהנשים יחוו דימומים במהלך ההריון וברובם המכריע של המקרים לא מדובר בסימן מטריד, כי אם עדות לכך שהגוף עדיין נמצא בהסתגלות למצבו הייחודי. עם זאת, כאשר הדימום הוא חזק או מלווה בכאבים והתכווצויות, זה עלול להיות סימן להפלה.

וסת שנמשכת יותר משבוע יכולה להיות סיבה לדאגה

"בעוד שאצל כל אישה זמני המחזור שונים, מחזור טיפוסי נסגר כל 21 ל-35 ימים", אומרת ד"ר קנון, "דימום רגיל אמור להימשך בדרך כלל יומיים עד שישה ימים, אם הוא נמשך מעבר לשבעה ימים כדאי לפנות לרופא". חשוב להדגיש שטווח הזמנים הקבוע שלך יתייצב רק לאחר השנתיים הראשונות מקבלת המחזור.

כשהוא פשוט לא מגיע

כל מי שצפתה בסרט הוליוודי זוכרת את הסצינה בה הגיבורה מגלה שהמחזור שלה איחר להגיע כי היא במקרה נכנסה להיריון, אבל איכשהו בחיים האמתיים האסימון לא תמיד נופל. במקרה בו המחזור מבושש לבוא, שווה לגשת לבית המרקחת כדי לרכוש בדיקת הריון לטובת השקט הנפשי שלך.

לרוב כשהמחזור לא מגיע, זה לא בהכרח עניין רציני אבל לפעמים מדובר בחוסר איזון הורמונלי שכדאי לבחון מול מומחה לאנדוקרינולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully