וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 סיבות בריאות להוסיף אגוזי קשיו לתפריט

בשקית האגוזים המשרדית שלנו מדובר במנצחים בקטגוריית הטעם, אבל מה אומרים הערכים התזונתיים והיכן הקשיו יכול לתרום לנו לבריאות? הנה התשובות שלנו

קשיו ושקדים בקערה. ShutterStock
הכי טעים שיש. קשיו ואגוזים/ShutterStock

אחרי שהכרנו לכם את היתרונות של הפיסטוקים והשקדים הגיע זמנו של הקשיו - אגוז בצורת כליה שמקורו בעץ טרופי מברזיל. למרות שהם מכונים בדרך כלל אגוזי עץ, ומשווים אותם תזונתית לאחיהם, הקשיו הוא למעשה זרע הגדל בתחתית הפרי שצורתו דומה לתפוח. הם עשירים בחומרים מזינים ובתרכובות צמחיות מועילות והם יכולים לשמש כתוספת כמעט בכל ארוחה ולהכנת תחליפים טבעוניים למוצרי חלב.

כמו רוב האגוזים, גם אגוזי הקשיו עשויים לעזור בשיפור הבריאות הכללית והם נקשרו ליתרונות כמו ירידה במשקל, שיפור בקרת הסוכר בדם ותמיכה בבריאות הלב. הנה היתרונות שלהם:

עשירים בוויטמינים ומינרלים
הקשיו מכילים כמות משמעותית של נחושת, מינרל חיוני לייצור אנרגיה, התפתחות מוחית בריאה ומערכת חיסונית חזקה. הם גם מקור נהדר למגנזיום ומנגן, חומרים מזינים החשובים לבריאות העצם. בנוסף הם מכילים ברזל, יוד, זרחן וסלניום. בגזרת הוויטמינים אפשר למצוא בקשיו ויטמין K וויטמין B6.

עמוסים בנוגדי חמצון
אגוזים וזרעים נחשבים לתחנות כוח נוגדות חמצון, וקשיו לא יוצא מהכלל. נוגדי חמצון הם למעשה תרכובות צמחיות השומרות על הגוף בריא על ידי נטרול מולקולות הגורמות לו נזק והמכונות רדיקלים חופשיים. נוגדי החמצון מסיעים בהפחתת הדלקתיות בגוף ובחיזוק המערכת החיסונית.

הקשיו הוא מקור עשיר לפוליפנולים וקרוטנואידים - שני סוגים של נוגדי חמצון שנמצאים גם באגוזי עץ אחרים. מחקרים מקשרים נוגדי חמצון באגוזים כמו אגוזי מלך, אגוזי פקאן ושקדים לרמות נמוכות יותר של נזק חמצוני לתאים. אגב מחקרים הראו כי דווקא לקשיו הקלוי יש פעילות נוגדת חמצון גבוהה יותר.

קשיו. ShutterStock
לא מעט קלוריות, אבל טובים לדיאטה. קשיו/ShutterStock

עוזרים בתהליך ירידה במשקל
נכון, הקשיו עשירים במיוחד בשומנים בלתי רוויים ובקלוריות (כ-160 קלוריות ל-30 גרם), ולכן אנשים בדיאטה נמנעים מהם. בשנים האחרונות מחקרים דווקא מראים כי הוספת אגוזים לתפריט יעילה לתהליכי הרזיה.

מחקר של אוניברסיטת הרווארד שפורסם בתחילת השנה מצא כי העלאת צריכת האגוזים היומית יכולה לסייע בירידה במשקל ולמנוע השמנת יתר. החוקרים גילו כי הגדלת צריכת האגוזים רק בחצי מנה (14 גרם) ביום נקשרה לסיכון נמוך יותר להעלות שני קילו ומעלה בכל תקופה של 4 שנים. ועלייה של מחצית המנה היומית בצריכת האגוזים הייתה קשורה לסיכון נמוך יותר ב-15 אחוזים להשמנה.

בנוסף, הקשיו נחשבים לדלים בסוכר, הם עשירים בסיבים תזונתיים, ומכילים כמות יפה של חלבון - מה שתורם לתחושת השובע.

תורמים לבריאות הלב
דיאטות עשירות באגוזים, כולל קשיו, נקשרו בעקביות לסיכון נמוך יותר למחלות, כמו שבץ ומחלות לב. מספר מחקרים התמקדו ביתרונות הספציפיים לבריאות הלב של קשיו ובהם נמצא כי הוספת קשיו לתפריט הורידה את רמות הכולסטרול "הרע" והעלתה את זה הטוב.

בנוסף, מחקר ענק שנערך במשך 17 שנים וכלל למעלה מ-60 אלף נחקרים מצא כי אכילת כמות קטנה של אגוזים, שלוש פעמים בשבוע, עשויה להפחית את הסיכון לפתח הפרעות קצב בלב - מה שעלול בתורו לגרום לשבץ.

עוזרים לשלוט ברמות הסוכר
אנשים עם סוכרת מסוג 2 עשויים להפיק תועלת מהוספת קשיו לתזונה. זה בין היתר מכיוון שאגוזי קשיו הם מקור טוב לסיבים תזונתיים, חומר מזין המסייע במניעת עליה חדה של סוכר בדם ושמחקרים הראו כי הוא מספק הגנה מפני סוכרת מסוג 2.

מחקרים שבדקו את השפעות הקשיו על רמות הסוכר בדם אמנם מוגבלים. עם זאת, במחקר אחד, אנשים עם סוכרת סוג 2 שאכלו 10 אחוזים מהקלוריות היומיות שלהם מהקשיו היו בסך הכל רמות אינסולין נמוכות יותר - סמן לשליטה ברמת הסוכר בדם - בהשוואה לאלו שלא אכלו שום קשיו.

בנוסף, אגוזי קשיו מכילים רק 8 גרם פחמימות למנה, מתוכם פחות משני גרם מגיעים מסוכרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully