וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קחו ללב: היתרון שיש לאכילת אגוזים על בריאות הלב

28.5.2018 / 0:35

מחקר שארך 17 שנים ונעשה על למעלה מ-60 אלף בני אדם מצא יתרון נוסף לאכילת אגוזים מתונה כמה פעמים בשבוע. הפעם - זה הלב שלכם

קערה מלאה באגוזים. ShutterStock
כדאי שתכניסו אותם לתפריט שלכם. קערת אגוזים/ShutterStock

אם התגעגעתם למחקרים בנושא אגוזים, אנחנו כאן כדי לעזור לכם. מחקר ענק שנערך במשך 17 שנים וכלל למעלה מ-60 אלף נחקרים מצא כי אכילת כמות קטנה של אגוזים, שלוש פעמים בשבוע, עשויה להפחית את הסיכון לפתח הפרעות קצב בלב - מה שעלול בתורו לגרום לשבץ.

המחקר שנערך על ידי מכון קרולינסקה - אחד ממכוני המחקר הרפואי הגדולים באירופה, שנמצא בסטוקהולם שבשוודיה, מצא כי אכילת כמות קטנה של אגוזים יכולה להוריד את הסיכון לפרפור פרוזדורים - אחת מהפרעות הקצב הנפוצות ביותר, בכ-18 אחוזים. אכילת אגוזים בין פעם לפעמיים בשבוע נמצאה כתורמת בהפחתת כשל לבבי.

"מאחר שרק חלק קטן מהאוכלוסייה צרך אגוזים באופן מתון (כ-5%) או גבוה (פחות מ-2%), אפילו עלייה קטנה בצריכת האגוזים עשויה להיות בעלת פוטנציאל גדול שיוביל לירידה בשכיחות הפרפור פרוזדורים (AFib) ואי ספיקת לב באוכלוסייה זו", סיכמו מחברי המחקר שפורסם בכתב העת Heart.

עוד בנושא:
מלכים אמיתיים: אגוזי מלך עשויים לדכא תיאבון
חוקרים פיצחו: אגוזי מלך עשויים לעזור במניעת סרטן
היישר מהאמזונס: הכירו את האגוזים שנחשבים למזון על

מוניטור העוקב אחרי פעולת הלב במהלך ניתוח. ShutterStock
פרפור פרוזדורים עשוי להופיע גם במנוחה ולגרום למגוון רחב של תסמינים. דופק במוניטור/ShutterStock

החוקרים ציינו כי אגוזים הם מקורות עשירים של חומצות שומן בלתי רוויות, חלבון, סיבים, מינרלים, ויטמין E, חומצה פולית, וכימיקלים אחרים. מחקרים קודמים הראו שאכילת אגוזים עשויה להיות בעלת השפעה נוגדת חמצון ואנטי דלקתית, והיא יכולה לשפר את רמות הכולסטרול בדם, לסייע לכלי הדם לעבוד טוב יותר ולמנוע עלייה במשקל. לדבריהם אנשים שאכלו אגוזים נטו להיות משכילים יותר ולנהל אורח חיים בריא יותר מאלה שלא. הם מצאו כי היה פחות סביר שהם יעשנו או יהיו בעלי היסטוריה של לחץ דם גבוה. הם שקלו פחות, התעמלו יותר, אכלו יותר פירות וירקות ודווקא שתו יותר אלכוהול.

עוד באותו נושא

אכילת חופן אגוזים ביום עשויה למנוע מחלות קשות

לכתבה המלאה

דופק לא סדיר, חולשה, עייפות וקוצר נשימה

פרפור פרוזדורים הוא הפרעת קצב חשמלית הגורמת לעליות בלב להתכווץ באופן לא סדיר. כתוצאה מכך נפגמת התכווצות העליות ועלולים להיווצר קרישי דם שלעתים נשלחים למחזור הדם וממנו למוח. ההפרעה הזו עלולה להופיע גם במנוחה או בשינה, ללא כל קשר למאמץ ועלולה לגרום למגוון רחב של תסמינים כמו דופק לא סדיר או מואץ, חולשה, עייפות, קוצר נשימה, כאבים בחזה ולעתים גם אובדן הכרה.

כתוצאה מזרימת דם לא תקינה, כאמור, עלולים להיווצר קרישי דם בעליות, וחלקם יגיעו למחזור הדם וממנו למוח. כך הופך פרפור פרוזדורים לגורם מרכזי ביצירת שבץ מוחי: הסיכוי של הסובלים מפרפור פרוזדורים לפתח שבץ מוחי גבוה פי חמישה עד שבעה לעומת מי שאינו סובל מפרפור פרוזדורים.

  • עוד באותו נושא:
  • לב
  • אגוזים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully