וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היישר מהאמזונס: הכירו את האגוזים שנחשבים למזון על

21.6.2015 / 7:24

חלקכם כבר ודאי מכירים אותם, אבל אגוזי ברזיל עדיין לא נפוצים כמו השקדים ואגוזי המלך שנכנסו לתפריט היומי של רבים. מה כל כך בריא באגוז המוארך ולמה אסור לאכול יותר מ-2 ממנו ביום?

אגוזי ברזיל. ShutterStock
עשו דרך ארוכה/ShutterStock

היתרונות הבריאותיים של שקדים ואגוזי מלך הם כבר דבר ידוע, אבל האם אתם מכירים את אגוזי הברזיל שמגיעים כל הדרך מהאמזונס ונחשבים למזון על?

אגוזי הברזיל שייכים למשפחת השומנים ואף שמומלץ להוסיף אותם לתפריט היומי שלכם, כדאי לעשות זאת באופן מבוקר, כארוחת ביניים, ולא לאכול יותר משני אגוזים ליום. כך תרוויחו את היתרונות הבריאותיים שלהם, ללא הקלוריות המיותרות אבל פלוס הוויטמינים. סיבה נוספת שאסור לאכול יותר משני אגוזים ליום היא רמות הסלניום הגבוהות הקיימות באגוזים האלה. צריכה מוגברת של המינרל, שאומנם חשוב ומגן על הגוף מפני מחלות כמו סרטן, עלולה לגרום להרעלה.

מסייע לתהליך הירידה במשקל

בנוסף לסלניום, שמגן על עור הקרקפת ומונע נשירה, אגוזי הברזיל מכילים מינרלים נוספים כמו סידן, ברזל ואשלגן, כמו גם כמות גבוהה של ויטמין E וויטמין C המתפקדים גם כנוגדי חמצון וויטמינים ממשפחת ויטמיני B. בנוסף, אגוזי הברזיל עשירים מאוד בחומצות שומן בלתי רוויות ( 70% שומן) העוזרות להעלות את רמות הכולסטרול הטוב ולהוריד את הסיכון למחלות לב.

ספגטי "בולונז" מסויה, עם אגוזי ברזיל. דנה מאירזון
כדאי להוסיף לתפריט היומי. פסטה צמחונית עם אגוזי ברזיל/דנה מאירזון

באשר לערכו הקלורי של אגוז הברזיל, הוא מכיל כ-32 קלוריות ליחידה, ובשילוב נכון בתפריט היומי הוא עשוי לסייע בתהליך הירידה במשקל, שכן הוא משביע, עשיר בסיבים תזונתיים, תורם לחילף חומרים תקין ועשיר בחומצות אמינו. בנוסף, אגוזי הברזיל הם בעלי אינדקס גלקימי נמוך ולכן הם מומלצים גם לחולי סוכרת.

אגוזי ברזיל עשירים גם בוויטמין E - נוגד חימצון חזק התורם למניעת תהליכים סרטנים בגוף. ויטמין Eמסייע להורדת הכולסטרול הרע ותורם לשמירה על הלב וכלי הדם ובנוסף מונע לחץ דם גבוה. ויטמין זה גם מצויין למראה העור ומסייע בטשטוש קמטים.

יש לציין כי ויטמין E נהרס בהקפאה, ולכן מומלץ לאחסן את האגוזים בקירור ולא בהקפאה. כמו כן, דאגו לאכול אותם במצבם הטבעי ולא קלויים, כך תרוויחו את כל היתרונות הבריאותיים שלהם.

  • עוד באותו נושא:
  • אגוזים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully