וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגישים שאתם רעבים כל הזמן? כדאי שתקראו את זה

עודכן לאחרונה: 10.12.2021 / 7:38

איך ביליתם את הלילה האחרון? מה בדיוק אכלתם אתמול? כל כמה זמן אתם מבקרים בשירותים? התשובות לשאלות האלו, מתברר, יכולות להסביר למה אתם רעבים יותר מאחרים - ומתי זה עלול להיות מסוכן

החיים שלנו היו יכולים להיות הרבה יותר קלים אם היה איזה כפתור שישתיק את תחושת הרעב לפעמים ויגרום לנו להפסיק לחשוב על אוכל כל הזמן. עד שימציאו כפתור כזה, כדאי לזכור שרעב, בדיוק כמו כאב, הוא אמנם רגש לא נעים, אבל כזה שהחיים וההישרדות שלנו תלויים בו. אז למה בכל זאת יש אנשים שמרגישים אותו יותר מאחרים - גם כשהם אוכלים הרבה יותר ממה שדרוש להם כדי לשרוד ולהתקיים? הנה כמה דרכים אפשריות להסביר את זה:

הסיבות הנפוצות והלא מדאיגות

1. הלילה שלכם לא היה מאוד רגוע - כשאנחנו לא ישנים מספיק בלילה, זה משפיע עלינו בהמון דרכים שאנחנו לא תמיד מודעים אליהן. אחת הנפוצות שבהן היא שיבוש פעילות ההורמונים. מחקרים מראים כי כשאנחנו לא ישנים מספיק, זה גורם בין היתר לשינויים בפעילות ההורמון גרלין, שמכונה גם "הורמון הרעב". אותם בטח יכולים לנחש לבד מה תפקידו. המנגנון הזה, נדגיש, עובד גם הפוך - כשאתם לא אוכלים כמו שצריך, אתם עלולים לסבול בסבירות גבוהה יותר משינה לא איכותית.

2. התפריט שלכם צריך ריענון - מבין כל המרכיבים במזון, יש כאלו שמשפיעים יותר על מנגנון הרעב והשובע. אנשים שלא אוכלים מספיק חלבונים, שומנים וסיבים תזונתיים, עלולים להרגיש רעבים יותר לאורך היום. חלבונים עוזרים לווסת את רמות הגרלין, בעוד ששומנים עוזרים לייצר עוד לפטין, שמייצר את תחושת השובע. סיבים מאריכים גם הם את תחושת השובע וגם משפיעים לטובה על שיעור החיידקים הטובים במעי.

פיצה בונסרה, ראשון לציון. Giphy
אוכלים מלא, אבל לא את הדברים הנכונים. פיצה/Giphy

3. הגוף שלכם עבד קשה היום - אימון גופני, בדגש על אימון קרדיולוגי, גורם כידוע לשריפה מוגברת של קלוריות, מה שמחייב להשלים אותן בשעות ובימים שאחריו. מחקרים מראים שאימונים אינטנסיביים, כמו אימוני אינטרוולים בעצימות גבוהה (Hiit), גורמים לגוף להמשיך לשרוף שומנים גם במנוחה - דבר שיגרום לכם כמובן להרגיש רעבים מהרגיל לזמן ארוך יותר.

אבל מאמץ לא תמיד חייב להיות פיזי. גם אם המוח עובד בצורה מאומצת, לדוגמה, אם הוא מתמודד עם רמות גבוהות של מתח וחרדה - זה עלול להעצים את הרעב וגם לגרום לכם להשתוקק למאכלים משמינים ומזיקים.

עוד בוואלה!

זהב ירוק: אנשים שאוכלים יותר אבוקדו צורכים פחות קלוריות

לכתבה המלאה

הסיבות המדאיגות שכדאי לשים אליהן לב

1. אתם סובלים מהתמכרות - כשאנחנו צורכים אלכוהול או סמים, זה משפיע לרעה על קליפת המוח, האזור שאחראי על קבלת החלטות, שליטה עצמית וחשיבה הגיונית. לכן, אנשים שמשתמשים בחומרים האלו בתדירות גבוהה, נוטים להתקשות לשלוט על עצמם ויכולים לנשנש ללא בקרה. בנוסף, אלכוהול וסמים משבשים את פעילות הורמוני הרעב והשובע שהזכרנו קודם - לפטין וגרלין.

2. יש לכם מצב רפואי שמחייב אבחון - מחלות מסוימות יכולות לגרום לתחושת רעב מוגברת. המוכרות ביותר הן סוכרת או זיהום במעיים. בסוכרת, לצד רעב מוגבר, אנשים בדרך כלל ירגישו צמאים יותר מהרגיל. גם פעילות יתר של בלוטת התריס (Hyperthyroidism) יכולה לגרום לתחושת רעב מוגברת והיא בדרך כלל תהיה מלווה גם בקשיי נשימה, מתח, עצבנות או עייפות מוגברת. אם אתם מזהים אפילו חלק מהתסמינים האלו אצלכם, מומלץ כמובן לפנות לרופא לצורך אבחון מקצועי.

אישה שמה יד על הפנים. ShutterStock
אם הרעב המוגבר מגיע עם עוד תסמינים, כמו עייפות - ייתכן שהמקור הוא בריאותי ודורש בירור ואבחון. אישה עייפה/ShutterStock

3. אתם מתמודדים עם הפרעת אכילה - אנורקסיה, בולימיה או הפרעות אכילה נוספות יכולות לפעמים לגרום לשיבוש מנגנון הרעב והשובע. במקרים מסוימים, השיבוש הזה עלול להימשך גם אחרי שמתגברים על ההפרעה.

הכחשה היא מרכיב טבעי ומהותי בהפרעות כאלו, אך כדאי לשים לב לסימני אזהרה שיכולים לאותת שהרגלי האכילה משפיעים על הגוף בצורה מסוכנת. סימנים כאלו יכולים לכלול נשירת שיער, בעיות בעור, עצירות, דופק מואץ, חולשה ועייפות. אם מזהים את הסימנים האלו, מומלץ מאוד לפנות לסיוע מקצועי שסייע ומסייע לרבים לנווט את חייהם למקום יציב ומאוזן יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully