וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 סיבות שאתם צריכים פיפי כל הזמן

עודכן לאחרונה: 4.12.2021 / 23:21

אם אתם מרגישים שאתם הולכים לשירותים להתפנות בתדירות גבוהה, או מתעוררים בלילה כדי ללכת לעשות פיפי, כדאי שתכירו את הסיבות הרפואיות הנפוצות להשתנה מרובה. מצלצל לכם מוכר?

כמה פעמים ביום אתם הולכים לשירותים לעשות פיפי? התשובות לשאלה הזאת יכולות להיות מאוד מגוונות ולהשתנות מאדם לאדם, ומתקופה לתקופה. אבל אם יש לכם תחושה שאתם הולכים להתפנות בתדירות גבוהה מאוד - נניח פעמיים בשעה ומעלה או אם אתם מתעוררים כמה פעמים בלילה כדי לרוקן את השלפוחית - יכול להיות שיש בעיה רפואית כלשהי שגורמת לעלייה בתכיפות מתן השתן.

במקרה כזה, כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה שלכם, אבל בתור התחלה הנה כמה סיבות אפשריות לזה שאתם כל הזמן צריכים פיפי:

1. דלקת בדרכי השתן

החשודה המיידית כמובן היא הדלקת הידועה לשמצה בדרכי השתן. התסמינים המזוהים שלה הם התגברות פתאומית בצורך ובתדירות של מתן שתן וצריבה בעת מתן שתן. עוד תסמינים שיכולים להופיע עקב דלקת בדרכי השתן הם חום וכאבים באזור הבטן התחתונה. הדלקת נגרמת מחדירה של חיידקים לתוך שלפוחית השתן, והיא מטופלת לרוב על ידי שילוב של אנטיביוטיקה ותרופה להקלה על הכאב.

אישה מחזיקה בדיקת שתן. ShutterStock
דלקת בדרכי השתן היא החשודה המיידית. אישה מחזיקה דגימת שתן/ShutterStock

2. סוכרת

אם אתם מרגישים שאתם לא רק הולכים הרבה פעמים לעשות פיפי, אלא יש לכם גם כמות גדולה מהרגיל של שתן לפנות - זה עלול להיות סימן לסוכרת. במצב של סוכרת (מסוג 1 או 2) מצטברות כמויות גדולות של סוכר עודף בגוף, ואחת הדרכים לפנות אותו היא באמצעות מערכת השתן. הסוכר הרב שמצטבר בדם מועבר אל הכליות, ואם הן לא עומדות בקצב, העודפים מופנים לשתן ונוזלים נשאבים מהרקמות על מנת לפנות את הסוכר בנתיב זה. תהליך זה עלול לגרום גם להתייבשות. תופעת לוואי נוספת של סוכרת היא צמא, שגורם לאנשים לשתות יותר, ואז להשתין יותר - והבנתם לאיזה כיוון זה הולך, מעגל קסמים שכזה.

עוד בוואלה!

7 טיפים יעילים לאנשים שפשוט אין להם כוח להתאמן

לכתבה המלאה

3. בעיה בערמונית

הסעיף הזה רלוונטי רק לגברים (נשים, פיצוי בסעיף הבא) - ערמונית מוגדלת עלולה לייצר לחץ על השופכה (הצינור שמוביל את השתן אל מחוץ לגוף) שמגביל את מעבר השתן וגורם לגירוי בדפנות שלפוחית השתן. במצב כזה השלפוחית עלולה להתכווץ ולסמן לכם שאתם צריכים להתפנות, גם כשהיא אינה מלאה ומכילה כמות קטנה של שתן בלבד. גברים שסובלים מהגדלה שפירה של הערמונית עשויים להתעורר סביב 8 פעמים במהלך לילה אחד רק כדי להתפנות. בנוסף, הלחץ של הערמונית מקשה על יכולת ההתאפקות והחזקת השתן.

שירותים. ShutterStock
סובלים משלפוחית רגיזה? שלט של שירותי נשים/ShutterStock

4. היריון

הסעיף הזה רלוונטי מן הסתם לנשים - שינויים הורמונליים שמתרחשים לאורך שלבי ההיריון עשויים להגביר את תדירות מתן השתן. וככל שההריון מתקדם והרחם והעובר הגדלים תופסים יותר מקום בחלל הבטן ומפעילים לחץ על האיברים מסביב, גם השלפוחית נלחצת ומבקשת להתרוקן בתדירות גבוהה יותר. העומס העודף על רצפת האגן עשוי גם הוא לפגוע ביכולת להחזיק את השתן ולהתאפק ולגרום להתפנות תכופה יותר.

5. תסמונת השלפוחית הרגיזה

לאנשים שסובלים מתסמונת שלפוחית רגיזה מתפנים לעתים תכופות יותר, עקב התכווצויות בלתי רצוניות של השלפוחית. התוצאה היא שהם מרגישים שהם צריכים לעשות פיפי גם כאשר השלפוחית שלהם ריקה. התמודדות עם התסמונת הזאת עלולה להיות מתסכלת מאוד, אך קיימים מגוון טיפולים שיכולים לסייע לסובלים ממנה - החל מתרגולי פיזיותרפיה לרצפת האגן ועד לטיפולים תרופתיים והליכים זעיר פולשניים.

6. חרדה

התרגשות, מתח, לחץ וחרדה עלולים לשלוח אותנו בריצה לשירותים. במצב רגיל, השלפוחית שלנו מתמלאת ומתרחבת עד שהיא מגיעה למכסה המירבית שלה ואז היא מאותתת למוח שלנו שהגיע הזמן להתפנות. לרוב, יש לנו גם את השהות לעשות זאת כאשר התנאים והתזמון מתאימים לנו. אבל כשרמות החרדה והלחץ עולות, השלפוחית עלולה להפוך פעילה יותר, ולגרום לנו להרגיש שאנחנו חייבים להתפנות עכשיו ומיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully