וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חלקים בגוף שלכם שאתם מזניחים באימונים

בזמן שאתם חושבים שאתם "עובדים על כל הגוף", אתם בעצם עובדים בעיקר על עצמכם, כי את ארבעת האיברים החשובים האלה אתם שוכחים. מהם ואיך לאמן אותם? הנה כל הפרטים

מאמן הכושר אור גרמן מציג אימון קצר לבטן שטוחה/צילום: אור גרמן

"וואו איזה אימון קשוח - כל הגוף שלי עבד!" - האמנם? כשאנחנו חושבים על אימון שמפעיל את כל הגוף, אנחנו בדרך כלל חושבים על אימון כזה שבו הפעלנו את שרירי הליבה, הישבן והרגליים ושרירי הזרועות. אבל אם אתם רוצים לוודא שאתם משקיעים באמת בכל הגוף ומאמנים את כל המערכות החשובות שלו לטובת אורח חיים בריא, יש עוד כמה איזורים שאנשים נוטים לשכוח.

הנה ארבעה מהם, והדרכים לאמן אותם:

1. המוח

לבריאות המוח יש קשר הדוק לבריאות הכללית. תפקוד המוח נוטה להתדרדר לאורך השנים וככל שאנחנו מתבגרים, וישנן דרכים להפחית את הסיכון לכך. ישנם גם גורמים גנטיים שמשפיעים על כך, אך התערבות סביבתית - כמו שמירה על תזונה נכונה, שעות שינה מספקות והפחתת סטרס - יכולה להפחית את נזקי ההזדקנות במוח ולהאט אותם. וישנם גם תרגילים שיכולים לעזור, בעיקר כאלה שמאמנים ושומרים על מה שמכונה "האלסטיות של המוח" - יכולתו של המוח להסתגל, להתאים את עצמו וללמוד מיומנויות חדשות, כמו גם לאחסן זיכרונות חדשים ומידע חדש.

מוח. Giphy
הכי חשוב: לשמור על האלסטיות. גיף מוח/Giphy

פעולות שיסייעו לאמן את המוח: למידת שפה חדשה, ניווט בעיר חדשה ולא מוכרת, אימוץ תחביב חדש שיחייב אתכם ללמוד מיומנות שלא הכרתם: ללמוד לנגן, או לסרוג, או להתאמן בספורט חדש. גם תרגול מדיטציה ומיינדפולנס הוכחו כמועילות באימון המוח.

2. הריאות

הריאות אחראיות על אספקת החמצן לגוף כולו - כך ששמירה על כושרן היא אינטרס מהמעלה הראשונה עבור כל אחת ואחד מאיתנו. החל מגיל 35 בערך מתחיל תהליך של התדרדרות איטית אך קבועה בתפקוד הריאות שלנו. לכן, כדי לשמור על רמות תפקוד גבוהות שלהן, יש צורך לאמן גם את הריאות.

הדרך לאמן את הריאות הוא לעסוק בפעילויות אירוביות שישפרו את סיבולת לב-הריאה, כמו ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים ועוד. בנוסף ניתן לתרגל גם נשימה סרעפתית: שכבו על הגב, הניחו יד אחת על הבטן (מעל הפופיק) ויד אחת על החזה. קחו אוויר דרך האף במשך שתי שניות והכניסו את האוויר לחלל הבטן, כך שהבטן תתרומם מעלה. לאחר מכן הוציאו את האוויר דרך הפה במשך שתי שניות, והניחו לבטן להתכווץ ולהתרוקן. חזרו על כך מספר פעמים.

3. פרקי הידיים

אישה מותחת את פרק כף היד. ShutterStock
אל תשכחו להקדיש להם זמן מיוחד בחימום. אישה מותחת את פרק כף היד/ShutterStock

אימון פרקי הידיים חשוב מאוד לשמירה על בריאות המפרקים בכלל, ועבור מי שמתאמנים בקביעות, במיוחד. הקדישו זמן בחימום שלפני האימון כדי למתוח את פרקי כפות הידיים ואת האמות. זה יעזור לשרירים ולגידים שלאורך הידיים והזרועות שלכם להתכונן ולהתחמם לקראת האימון והעומס שיוטל עליהם. הקפדה על כך תפחית גם את הסיכוי לפציעות.

4. הבהונות

עצמות המסרק,שנמצאות ממש אחרי הבהונות, נושאות חלק ניכר ממשקל הגוף שלנו וגם להן מגיעה תשומת לב ראויה. הזנחה של השרירים והשלד באזור כף הרגל והקרסול עלולה לעלות לנו ביוקר, עם אובדן גמישות ותנועה, שיובילו גם לפציעות וכאבים. בתור התחלה, אפשר לאמן את הבהונות וכפות הרגליים בעזרת תרגול פשוט של 'פלקס' ו'פוינט' - כן, ממש כמו בשיעורי בלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully