וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 דברים שהידיים מגלות על הבריאות שלכם

9.5.2018 / 7:27

הביטו מטה אל כפות הידיים שלכם. אם תסתכלו נכון ותדעו מה לחפש תוכלו לגלות מידע חשוב על המצב הבריאותי שלכם - מחסרים תזונתיים ועד לתפקודי בלוטת התריס והסיכון להתקף לב ושבץ

כף יד. ShutterStock
לפעמים כל מה שצריך זה להביט בידיים. כף יד פתוחה/ShutterStock

לפעמים מבט מטה לעבר כפות הידיים שלכם הוא כל מה שנחוץ כדי לזהות כמה רמזים חשובים שמעידים על מצב הבריאות הכללי שלכם. כפות הידיים, מרקם העור שעוטף אותן, הציפורניים שמצויות בקצותיהן, בלוטות הזיעה ואפילו הפיגמנט יכולים לאותת לנו על מחסור ברכיבים מסויימים או אפילו להעיד על מצב רפואי כלשהו. הנה 7 דוגמאות כאלה שאתם יכולים לבדוק כבר עכשיו:

עוד בנושא:
למה יש לנו חמש אצבעות ביד והן לא שוות באורכן?
למה הידיים שלנו רועדות לפעמים, ומתי זה צריך להדאיג?
4 דברים שאורך האצבעות שלכם אומר עליכם

1. תפקודי בלוטת התריס

אצבעות נפוחות וידיים קרות עשויות להצביע על תת-פעילות של בלוטת התריס. המצב ההפוך, של יתר-פעילות של הבלוטה עלול לגרום לאדמומיות או יובש בעור הידיים.

כף יד. ShutterStock
אולי חסר לכם חלבון? ציפורניים/ShutterStock

2. חסרים תזונתיים

סובלים מציפורניים חלשות שנוטות להשבר בקלות? ציפורניים חלשות עשויות להיות סימן לחוסר באבץ, ויטמין A, ויטמין C, ביוטין או על מחסור בסידן. פני ציפורן מחוספסים ועם בליטות יכולים להעיד על מחסור בחלבון.

3. הזעת יתר

רבים מאיתנו חווים הזעה מכפות הידיים במאמץ פיזי או כשאנחנו תחת לחץ מוגבר, אבל אם בלוטות הזיעה שלכם עובדות שעות נוספות עד כדי כך שהידיים שלכם מחליקות על ידיות של דלתות וכדומה אתם כנראה סובלים מהזעת יתר. לרוב המקרים של הזעת יתר יש מרכיב גנטי והתסמינים מתחילים לרוב בילדות או בבגרות המוקדמת. עוד סימן, הוא שהזעת יתר בדרך כלל לא קורית בלילה, אלא רק במשך היום.

4. בעיית לב

חוזקה של לחיצת היד שלכם יכולה להעיד על בריאות הלב שלכם ואפילו לשמש מדד לסיכון שלכם ללקות בהתקף לב או שבץ. מחקרים הראו שעוצמת הלחיצה יכולה להוות מדד טוב לאומדן הגיל הביולוגי של האדם. בנוסף, שרירים חלשים עלולים להנמיך את סיכוייו של אדם להתאושש מבעיה רפואית כרונית.

זיעה בכף היד. ShutterStock
בלוטות הזיעה שלכם עובדות שעות נוספות? הזעה בכפות הידיים/ShutterStock

5. פרקינסון

רעד בידיים הוא אחד הסימנים המוכרים והבולטים של מחלת הפרקינסון. הסימן שצריך לעורר אצלכם חשש הוא רעד של הידיים כשהן במנוחה ולא מבצעות פעולה כלשהי. מדובר ברעד שונה מזה שהרבה אנשים חווים כשהם בחרדה או בלחץ ממשהו, לאחר שתייה מופרזת של קפאין או כשהם משתמשים בידיהם לביצוע פעולה פיזית כלשהי.

6. אנמיה ורמת חמצן בדם

אנמיה היא מצב שגורם לחסר בתאי דם אדומים בריאים שתפקידם להוביל חמצן לרקמות הגוף השונות. ידיים חיוורות וחיוורון של מיטות הציפורניים עלולים להיות תסמינים של אנמיה.

7. אקזמה

אם אתם סובלים מגירוד בידיים ונטייה לאדמומיות ופריחה יכול להיות שמדובר באקזמה. מצד שני, יכול להיות שזו תוצאה של יובש. רק רופא עור יוכל לאבחן אתכם, אבל הנה עוד כמה תסמינים של הבעיה: יבלות, סדקים כואבים בעור, עור יבש וקשה, תחושת צריבה ודימום מהעור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully