וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה קשה? המשקאות האלה יעזרו לכם להירגע

טל אליאס

עודכן לאחרונה: 20.5.2021 / 7:43

אנחנו לא יכולים לשנות את המצב הביטחוני שהביא את כולנו לקצה, אנחנו כן יכולים להציע כמה כלים שיעזרו לכם לחזור לאיזון. והפעם: מומחה ברפואה סינית מציע מה לאכול ולשתות (וגם איפה ללחוץ) כדי להוריד את מפלס החרדה

שינה במיטה. Giphy
אנחנו, כל לילה השבוע. אישה שוכבת ערה במיטה/Giphy

המצב הביטחוני הקשה שפקד את ישראל בשבוע האחרון מעיק על הנפש ומחליש את הגוף, לכולם. למרבה המזל לרפואה הסינית יש לא מעט כלים להפגת הסטרס ולחיזוק הגוף.

על פי הרפואה הסינית המסורתית, חרדה מצביעה על בעיה עם האיברים המכונים איברי ZANG FU - הלב, הריאות, הטחול, הכבד או הכליות. מדובר באיברים חשובים שמייצרים ומאחסנים את האנרגיה של הגוף (צ'י), דם ונוזלי גוף, ומשמשים גם לווסת את הרגשות שלנו. מצב של חרדה הוא ביטוי לחוסר איזון בלב ובכליות (ברמה האנרגטית). המטרה שלנו צריכה להיות להחזיר את האיזון.

על הבוקר: כוס תה מרגיע

ממריצים כמו סוכר מזוקק וקפאין עלולים לגרום לחום כבד מוגזם, מה שמוביל לתחושות של גירוי וחרדה. כדי להקל על הלחץ, כדאי לפתוח את הבוקר בשתיית כוס תה מרגיע, שיכול לסייע לכם להשיג יתרונות נוספים:

עוד בוואלה!

הדבר הקטן הזה יגרום לכם להרגיש הרבה יותר טוב במהלך היום

לכתבה המלאה
  • תה ירוק על בטן ריקה, ימלא את מיכל האנרגיה שלכם.
  • תה קמומיל ודבש עשוי לסייע בהקלה על כאבי ראש.
  • תה ורדים מרגיע את העצבים ומשפר את מצב הרוח.
  • תה עם עלי מנטה עשוי לסייע בהקלה על כאבי בטן שאופייניים יותר למצבי סטרס כמו זה שאנו חווים כעת.

למרות החשק למתוק: העדיפו מזונות מרים

ברפואה הסינית המסורתית, לטעמי המזון יש איכויות שונות מבחינת ההשפעה על איברים פנימיים. מזונות מרים מזינים בעיקר את הלב. נסו לכלול מזונות אלה כתוספת לתזונה הרגילה:

• נבטי אלפלפה
• עלי חרדל
• כרוב
• וגרגיר הנחלים

כרוב לבן. ShutterStock
בשביל הצ'י. כרוב/ShutterStock

הירקות והעשבים האלה עוזרים לתנועה חלקה של צ'י ודם בגוף ועוזרים בהפחתת מתח ולחץ.

יש לכם 5 דקות? הכירו את נקודות הלחיצה

נקודות לחיצה, שנקראות גם "נקודות אקופרסורה", נמצאות לאורך ערוצי האנרגיה בגוף, כאשר לחיצה מתונה עליהן למשך 5 דקות יכולה להוביל להרגעה מהירה. אלו הנקודות:

L14
ממוקמת בין האגודל והאצבע המורה על מעטפת כף היד קרוב יותר לעצם כף היד של האצבע המורה. נקודה זו משמשת להקלה על מתח ומתח שרירים, אפילו לכאבי ראש.

נקודת הלחיצה L14. ShutterStock
הקלה על מתח וכאבי ראש. נקודת הלחיצה L14/ShutterStock

כיס מרה 20
‏יש להניח את שני האגודלים בחלק העדין שבין בסיס הגולגולת לחלק העליון של הצוואר, בשני צדי עמוד השדרה, כאן יש לתת לאצבעות ללחוץ בעדינות על החלק העליון של הראש. לחיצה קלה עם כיוון השעון עשויה לעזור להקל על כאבי ראש ומחשבות מטרידות.‏

נקודת הלחיצה כיס מרה 20. ShutterStock
יעזור לסלק מחשבות מטרידות.‏ נקודת הלחיצה כיס מרה 20/ShutterStock

כבד 3 (LIV3)
הנקודה השלישית על ערוץ הכבד במעלה כף הרגל יכולה לסייע גם היא בהורדת מתחים. לעיסוי ולחיצה עדינים על גבי הנקודה יעזרו להשיג את המטרה.

נקודת הלחיצה כבד 3 (LIV3). ShutterStock
הורדת מתחים. נקודת הלחיצה כבד 3/ShutterStock

כדי להוריד עוד יותר מתחים ולחץ, כדאי גם להשרות לפני השינה את הרגליים בכלי מים עם מלח אנגלי להשגת אפקט השפעה מרגיע ביותר.

איך לוחצים נכון? עקבו אחרי ההוראות בסרטון הבא

עדיין לחוצים? לכו יחפים

ערוצי אנרגיה (מרידיאנים) רבים בגוף מתחילים או מסתיימים באזור כפות הרגליים. לכן, אם אתם כבר "תקועים" בבית העדיפו ללכת יחפים ואם תעשו זאת תיצרו לחץ על הנקודה הראשונה של הכליות שנמצאת בכף הרגל ותוכלו לזרימה תקינה יותר של צ'י בגוף שעוזרת בעיגון וזרימה תקינה בגוף, מה שיכול להוביל לאפקט הרגעה מהיר.

גם תרגול של כמה דקות של צ'י קונג יכול מאוד להועיל בהפחתת מתח ולחץ. ניתן כיום לצפות או להוריד מהאינטרנט אין ספור תרגילים שיכולים לסייע לעבור את המצב בשלום.

טל אליאס הוא רכז תחום רפואה סינית בכללית רפואה משלימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully