וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה הטבעית שמטפלת במחלימי קורונה

טל אליאס, מאמר אורח

עודכן לאחרונה: 9.5.2021 / 14:34

מחלימים קורונה רבים מדווחים על תסמינים שמפריעים לאיכות חייהם ולבריאותם כמו עייפות כרונית, חולשה, נשירת שיער ומצבי רוח. האם הרפואה הסינית יכולה לסייע להם?

רפואה סינית. ShutterStock
יותר ויותר מחלימים מקורונה פונים לרפואה הסינית. טיפול אלטרנטיבי/ShutterStock

למעלה משנה עברה מאז נכנסה הקורונה לחיינו, ולצד הטיפולים השגרתיים, אנחנו מתחילים לראות מגמה של פניות לטיפולי הרפואה הסינית של מטופלים שהחלימו מקורונה וכעת מתמודדים עם תופעות שהגיעו לאחר ההחלמה. המטופלים מדווחים כי הם נאלצים להיאבק עם סימפטומים מתמשכים זמן רב לאחר בדיקה שלילית לנגיף שפוגעים באיכות החיים שלהם, בבריאות ואף בתפקוד היומיומי.

התסמינים הנפוצים למחלימי הקורונה שאנו רואים במרפאות שלנו הם בעיות שינה כרוניות, עייפות קשה, חולשה כללית, חוש טעם וריח שלא חזרו למצבם הרגיל, תחושות עצביות מוגברות כגון נימול בגפיים ובפנים, נשירת שיער חריפה בעיקר אצל נשים, רגישות מערכת חיסונית, נטייה יותר לחולי ומצבי רוח משתנים.

הרפואה הסינית, והדיקור הסיני בפרט, יכולים לסייע במתן מענה למגוון הרחב של התסמינים הללו וזאת באמצעות האבחנה של המטפל ברפואה סינית שמזהה את מקור הבעיה בגוף. אז, באמצעות הטיפול בדיקור וצמחי מרפא ניתן לעזור לגוף להתאושש מתסמיני המחלה.

הדבר דומה לשלל הבעיות שמביאים איתם נגיפים ויראליים שמשפיעים לרעה על הגוף כגון מחלת הנשיקה, מחלת התשישות הכרונית ועוד. בכולן, הדיקור והרפואה הסינית יכולים לסייע בטיפול ולרוב להפחית במידה ניכרת את התסמינים.

ככלל, בהסתכלות הסינית, שלל הנגיפים הוויראליים פוגעים בייצור הצ'י (האנרגיה) של הגוף, מה שיוביל לחוסר אנרגיה, חולשת שרירים ועייפות רבה, וזה יתבטא בכבד שברפואה הסינית אחראי על זרימת דם תקינה. במצב הזה האנרגיה שלו נתקעת ואז נראה מצבים נפוצים כגון כאבי ראש, סחרחורות ודלקות עיניים חוזרות.

מה בתפריט? צמחי מרפא שמותאמים לתסמין הבעייתי

הכליות, שהן האיבר החשוב בגוף מבחינת האיזון האנרגטי על פי הרפואה הסינית, ייפגעו גם הן מהנגיף, מה שיכול להוביל לחולשה רבה, נשירת שיער וכאבי מפרקים מפושטים. הרפואה הסינית באמצעות הדיקור וצמחי המרפא יציעו דרך נוספת לסייע לכל מטופל על פי תסמיניו ובעיותיו וינסו להחזיר את המצב למוטב במהרה.

ניסוי מעבדה בתרופות טבעיות. ShutterStock
מסייעים לטיפול בבעיות שונות זה אלפי שנים. צמחי מרפא/ShutterStock

חשוב להבין שצמחי מרפא סייעו לאנשים עם בעיות שונות מזה אלפי שנים, אך אין ליטול אותם לפני שמטפל מוסמך מתאים לכל מטופל את הצמחים לאחר אבחון וטיפול הלוקח בחשבון את מצבו הרפואי, התרופות שהוא נוטל ועוד.

שורש האסטרגלוס, גינסנג קוריאני, הם צמחים שיחזקו את הצ'י ויסייעו לגוף להחזיר את מאגרי האנרגיה שאבדו למשל. כמו כן, שיזף סיני ואנגליקה סינית משמשים לסיוע בהרגעת נפש, לבעיות שינה ואי שקט. זרע הטריכוסנטס וסקוטלריה סינית, משמשים להרגעת נשימה, לשיעול ולחולשת מערכת הנשימה.

כיצד מתאימים את הטיפול?

בהגיעם לטיפולים משלימים, המטופלים עוברים תשאול מקיף, מבינים מתי חלו ומתי החלימו, מהם הסימפטומים שמהם הם סובלים למרות ההחלמה, מה נמצא בראש טבלת הבעיות. לאחר מכן עוברים לאבחנת דופק ולשון, ומרכיבים תמונה מלאה של מה פגוע יותר ומה דחוף יותר בטיפול.

הטפול בדיקור הסיני יתבצע בקצב של פעמיים בשבוע בשבועות הראשונים ולאחר מכן תהיה ירידה לפעם בשבוע עד שבועיים, ככל שהמצב יוטב. לצד כל אלה מתאימים גם המלצות לתפריט תזונתי בראייה הוליסטית וצמחי מרפא סינים.

טל אליאס הוא רכז תחום דיקור סיני בכללית רפואה משלימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully