וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שום דבר לא עוזר למיגרנה? חוקרים מצאו פיתרון טבעי ואפקטיבי

רונן רוזנבלט ניר

19.3.2017 / 15:40

אם גם אתם סובלים ממיגרנות טורדניות ומעדיפים להימנע ממשככי הכאבים, יש לנו חדשות משמחות בשבילכם. מחקר חדש מצא דרך אפשרית להקל על התסמינים של אחד מסוגי המיגרנה והיא טמונה, איך לא, ברפואה הסינית

אילוסטרציה. ShutterStock
שוב הכאב תוקף? חכו רגע עם הכדורים/ShutterStock

סובלים ממיגרנות מתמשכות שמסרבות להרפות? אם אתם רוצים להימנע מהתרופות התעשייתיות שלעתים מלוות בתופעות לוואי ובמקרים מסויימים לא מפיגות את הכאב, אולי יש פתרון יעיל ופשוט יותר. מחקר שפורסם בכתב העת הרפואי הנחשב JAMA Internal Medicine, מצא כי דיקור סיני עשוי לשמש כלי טיפולי יעיל ביותר לסובלים ממיגרנה. מהמחקר עולה כי הדיקור עשוי להפחית במידה ניכרת את עוצמתם ותדירותם של התקפים מסוימים.

עוד בנושא:
רפואה סינית: לכל איבר יש את הזמן שלו
מחטים בשירותים: כך דיקור סיני מסייע לעצירות
8 צמחים מרחבי העולם שעושים טוב לבריאות

מיגרנה היא צורה נפוצה של כאב ראש, המלווה לרוב בתסמינים נוספים הכוללים בין השאר בחילות וכאב חזק. התקפי מיגנרה חוזרים ונשנים מסווגים כבעיה נוירולוגית, המתחילה ברוב המקרים סביב גיל ההתבגרות, ונעלמת עד גיל 65. עם זאת, היא בהחלט עלולה להופיע גם אצל ילדים או קשישים, או להימשך לאורך כל חייו של המטופל. התופעה שכיחה מאוד בקרב ישראלים ומופיעה אצל 21% מהנשים ואצל 11% מהגברים.

נהוג לחלק את המיגרנות לשני סוגים עיקריים: מיגרנה עם אאורה (AURA) ומיגרנה ללא אאורה. האאורה היא תופעה המהווה למעשה "נורת אזהרה" לפני הופעת המיגרנה, שיכולה לבוא לידי ביטוי במגוון צורות ובהן אור מוזר, תחושת בלבול או הפרעות בשמיעה. במחקר על השפעות הדיקור הוא נמצא יעיל לטיפול במיגרנות ללא אאורה בלבד.

איך נבדקה ההשפעה?

במחקר השתתפו 249 מטופלים בין הגילאים 18 עד 65, שסבלו ממיגרנה ללא האורה בין פעמיים לשמונה פעמים בחודש. במשך 24 שבועות חולקו המשתתפים לשלוש קבוצות: האחת קיבלה טיפולים אמיתיים בדיקור סיני, השנייה קיבלה דיקור סיני מדומה והקבוצה השלישית שימשה כקבוצת ביקורת, ובה נמסר למטופלים כי הוכנסו לרשימת המתנה לטיפול במיגרנה שיינתן בעתיד ללא תשלום.

דיקור סיני. ShutterStock
הדקירה היחידה שדווקא מפחיתה את הכאב/ShutterStock

המשתתפים בקבוצת הדיקור האמיתי, כמו גם בקבוצת דיקור הדמה, קיבלו חמישה טיפולים שהתפרסו על ארבעה שבועות, ונותרו תחת מעקב למשך עשרים שבועות נוספים לאחר מכן. החוקרים מדדו את השינוי בתדירות הופעת המיגרנות, את סך כמות הימים בהם הופיעה המיגרנה בחודש, ואת עוצמת כאבי הראש ומינוני התרופות שניטלו.

מתוצאות המחקר ניכר כי המטופלים שקיבלו דיקור סיני אמיתי חוו ירידה ניכרת בהישנות המיגרנה – 3.2 ימים פחות בהשוואה לחודש שקדם לניסוי. המטופלים מקבוצת דיקור הדמה הראו ירידה צנועה יותר של 2.1 ימים במהלך החודש, וקבוצת הביקורת חוותה ירידה של 1.4 ימי מיגרנה בלבד. בנוסף, הראו תוצאות המחקר הפחתה משמעותית בתדירות ההתקפים ובעצימות הכאב בקרב הקבוצה שקיבלה דיקור סיני אמיתי.

גילוי זה מצטרף לרשימה ארוכה של מחקרים שנערכו על יתרונותיו של הדיקור הסיני והוכיחו כי מדובר בכלי טיפולי מועיל ואפקטיבי. בעבר נמצא כי הוא מסייע למנוע עצירות ואפילו להילחם בקמטים. אז אם כבר התייאשתם מהדרכים הקונבנציונליות לטיפול בכאב, אולי מומלץ לנסות גם דרכים נוספות שעשויות לתת מזור לאיברים הכואבים.

רונן רוזנבלט ניר הוא מומחה לדיקור סיני ולצמחי מרפא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully