וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחטים בשירותים: כך דיקור סיני מסייע לעצירות

רונן רוזנבלט ניר

7.10.2016 / 7:47

מחקר חדש גילה כי טיפול בדיקור סיני מסייע משמעותית לאנשים שסובלים מעצירות כרונית. רונן רוזנבלט ניר, מומחה לדיקור ולצמחי מרפא סיניים, מסביר איך זה עובד

דיקור סיני. ShutterStock
פתרון עתיק לבעיות מודרניות/ShutterStock

דיקור סיני הפך בשנים האחרונות לנפוץ מאוד, ורבים משתמשים בו לבעיות בריאותיות שונות. כעת מחקר חדש מגלה כי הוא יכול לסייע גם בבעיה נפוצה ויומיומית מאוד - עצירות.

המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת הרפואי Annals of Internal Medicine, הוכיח כי טיפול של 8 שבועות באלקטרו-אקופונקטורה (טכניקה מודרנית של דיקור סיני) שיפר באופן משמעותי את מצבם של אנשים שסובלים מעצירות כרונית, ושיפר מאוד את איכות החיים שלהם.

עוד בנושא:
חלקי חילוף: ההרגלים שהורסים את המטבוליזם שלכם
מדריך מקוצר להתמודדות עם עצירות
נערה חזרה להריח אחרי 3 שנים, והכל בזכות דיקור

עצירות היא הפרעה תפקודית שגורמת לקושי בסילוק צואה מהמעיים. מבחינה רפואית עצירות מוגדרת כמצב שבו יש פחות משלוש יציאות בשבוע. שכיחות התופעה באוכלוסייה עשויה להגיע עד ל-20 אחוזים, והיא שכיחה יותר בקרב נשים.

8 שבועות של דיקור, 20 שבועות של קקי

המחקר בוצע בסין והוא כלל 15 בתי חולים ו-1,075 מטופלים שסבלו מעצירות כרונית בטווח הגילאים 18 עד 75. המטופלים קיבלו 28 טיפולים בני חצי שעה כל אחד במשך 8 שבועות.

המשתתפים במחקר חולקו באופן אקראי לקבוצת הטיפול (536 מטופלים) שקיבלה טיפול באלקטרו-אקופונקטורה בנקודות דיקור מסורתיות, ולקבוצת ביקורת (539 מטופלים) שקיבלה טיפול דמה (פלסבו), במחטים בנקודות שאינן מוגדרות כנקודות דיקור מסורתיות. כל המטופלים נשארו במעקב 12 שבועות מרגע סיום תקופת הניסוי.

אילוסטרציה. ShutterStock
15 בתי חולים סינים השתתפו במחקר/ShutterStock

כל משתתפי המחקר סבלו מעצירות כרונית שנמשכה פרק זמן של לפחות 3 חודשים, ואף אחד מהם לא נטל תרופה כלשהי לטיפול בעצירות במשך שבועיים לפחות לפני תחילת הניסוי. בשבוע השמיני למחקר התגלה כי אצל 31 אחוזים מקבוצת הטיפול חל שיפור שהתבטא ב-3 יציאות או יותר בשבוע, בהשוואה ל-12 אחוזים בלבד ממשתתפי קבוצת הביקורת.

12 שבועות אחרי סיום טיפול הדיקור, נמדד שיפור בקרב קבוצת הטיפול בשיעור של כמעט 38 אחוזים, לעומת קבוצת הביקורת שבה נמדד השיפור בכ-14 אחוזים.

למה בכלל סובלים מעצירות?

יש מספר גורמים שעלולים לגרום לעצירות. החדשות הטובות הן שעל חלקם אפשר להשפיע בקלות באמצעות שינויי אורח חיים או תזונה. הגורמים השכיחים ביותר לעצירות הם:

הרגלי תזונה - תזונה דלה בסיבים, צריכה נמוכה של מים או תפריט שעשיר במזונות שהגוף מתקשה לעכל, כמו גם אכילה מופרזת של מוצרים מעובדים או מתוקים.

שימוש מופרז במשלשלים - בשימוש קבוע בתרופות משלשלות, הגוף הופך להיות תלוי בהן כדי להתרוקן. אם מפסיקים ליטול אותן, הגוף לא מצליח להשלים את הפעולה בכוחות עצמו.

תרופות - תרופות אומנם מסייעות לנו בפתרון בעיות רפואיות, לעתים יש להן תופעות לוואי כמו עצירות, על אחת כמה וכמה כאשר לא נוטלים אותן באופן שבו אמורים ליטול. תוספי ברזל, משתנים וחלק ממשככי הכאבים עלולים גם הם להחמיר עצירות.

רונן רוזנבלט ניר הוא מומחה לדיקור וצמחי מרפא סיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully