וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הדרך להקל על הצטננות לפי הרפואה הסינית

נועם פרח-ברזילי, מאמר אורח

17.12.2019 / 7:39

רובנו הופכים לרגישים יותר בעונת החורף, לא משנה כמה בריאים אנחנו בדרך כלל. הבשורה הטובה היא שלרפואה הסינית יש כמה פתרונות שכדאי לנסות. מירקות שורש לבנים ועד צעיף לכיסוי העורף, הנה כמה דרכים להישאר בריאים

כל מה שצריך לדעת על מחלות חורף/מערכת וואלה! NEWS

בסרטון: זה מה שקורה בגוף שלכם במחלות חורף

עם שעות החשיכה שנוספות, הרוחות הקרות והחדרים הדחוסים, לא פלא שסימן ההיכר של החורף הוא טישו, התקררות ואף סתום לפחות פעמיים-שלוש לאורך העונה. ובעוד שכל רופא מערבי יגיד לכם שישנם למעלה ממאתיים סוגי וירוסים שיכולים לגרום להתקררות בחורף, כל מרפא סיני יגדיר את הבעיה הנפוצה כאחד מתוך חמישה "גורמי אקלים" שחודרים אל הגוף ומחלישים אותו. רוח, חום, קור, יובש או לחות - למעשה מקבילים להגדרה המודרנית של וירוסים וחיידקים. באופן מטאפורי כמובן.

המרפאים הסינים סבורים כי זיהוי נכון של אותו גורם אקלים שחדר אל הגוף, יאפשר לטפל במצב באופן טבעי, יעיל ומהיר, שגם יקל על התחושה הרעה וגם יאפשר לחזור במהירות לשגרה. בחורף, גורם האקלים הנפוץ ביותר הוא 'רוח קור' - שחודר אל הגוף בעיקר דרך הצוואר וגורם להיחלשות הגוף. הדרך להתמודד עם תופעות החורף הטורדניות הללו, לפי הסינים, היא נוסחאות צמחים קדומות שפותחו לפני מאות שנים ונמצאות בשימוש עוד מימי שושלת הקיסרים.

עוד בוואלה!

10 הרגלים בריאים של אנשים שלא חולים כמעט אף פעם

לכתבה המלאה

כולנו מכירים את הצינון הטורדני והמעיק בעונת החורף, זה שכמה שלא מגביהים את הכרית עדיין קשה לנשום ולהירדם. לשם כך, פיתחו בסין העתיקה את 'בי יאן פיאן' - נוסחת צמחים שקיימת בכל ארון תרופות מסורתי, כבר מהמאה ה-12 לספירה. מקורם של הצמחים הוא במזרח הרחוק, ובהם צמח המגנוליה ושורש הסקוטלריה הסינית. המרפאים הסיניים גורסים שהצמחים בפורמולה הם בעלי איכות מייבשת, פותחת ומפיגה גודש, ובכך היא מסייעת לייבש את עודפי הנוזלים בחלל האף, לפתוח את המעברים העליונים באופן טבעי ולאפשר לנשום ביתר קלות.

ואם תהיתם, אז השם בי יאן פיאן מורכב מצמד המילים: אף (鼻) ודלקת (炎), ובסינית מדוברת הפירוש הוא: "נזלת". וכשמה כן היא - הנוסחה מתאימה למצבים שונים של נזלת, גם זו שמופיעה בחורף וגודשת את האף, וגם זו השקופה שמופיעה תכופות בעונות המעבר ומלווה בגרד מרגיז של החך ובעיטושים.

אישה סובלת מסינוסיטיס. ShutterStock
כדאי להתחיל את הטיפול עם התסמינים הראשונים. אישה הסובלת מסינוסטיס/ShutterStock

ולפעמים זה יותר מנזלת. במקרים רבים בחורף השרירים דואבים והראש כואב ולכך מתווספים עיטושים בלתי פוסקים ועקצוץ קל בגרון. לתחושות אלה, ימליץ הרופא הסיני על ה'גאן מאו לינג'. ולו רק בזכות העובדה שהיא מהווה את תרופת החורף הסינית המסורתית הנמכרת ביותר בכל רחבי סין. הסינים מדווחים שהפורמולה הזו מסייעת לחזור לשגרת החיים ולעבודה כשאינם חשים בטוב. בספרי התרופות הסיניות ממליצים להתחיל לקחת גאן מאו לינג מיד כשמתחילים להרגיש לא טוב, כדי שהיא תפעל במלוא יעילותה.

אין צורך לבקר בסין כדי ליהנות מהסגולות של הפורמולות הסיניות הקדומות. ניתן לפנות לחנות הטבע הקרובה לביתכם ולרכוש אותן כתמצית צמחית מרוכזת. ההמלצה היא לערבב 1-3 מזלפים עם מים, ולשתות 3 פעמים ביום. נשים בהריון, מניקות, ילדים ואנשים החולים במחלות כרוניות או נוטלים תרופות מרשם חייבים להיוועץ ברופא לפני השימוש.

על מה עוד ימליצו הסינים לחודשי החורף?

• התלבשו חם והצטיידו תמיד בצעיף כדי לכסות את העורף, כדי למנוע חדירת "רוח קור" אל תוך הגוף.

אישה לבושה בבגדי חורף. ShutterStock
אל תצאו מהבית בלי צעיף. אישה עם צעיף/ShutterStock

• הרבו באכילת ירקות שורש לבנים (לפת, קולורבי, צנון) בצל ושום - ירקות לבנים תומכים במערכת החיסון ובמערכת הנשימה. מומלץ לאפות אותם בתנור או להוסיפם למרקים ותבשילים ולא לאכול אותם בצורתם הטרייה בעונת החורף, כדי לא לקרר והחליש את אנרגיית הגוף.

• שתו חליטות תה ארומטיות (קינמון, ג'ינג'ר) שמחממות את הגוף ומחזקות אותו מבחינה אנרגטית. לשמנים הנדיפים שהקינמון והג'ינג'ר מכילים יש איכות מחטאת ומסלקת ליחה, לכן הם מומלצים לשתייה גם במצבי הצטננות.

נועם פרח-ברזילי הוא מטפל, מרצה ברפואה סינית ויועץ מקצועי בברא צמחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully