וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בול בזמן: כל היתרונות המדהימים של ערמונים

ד"ר גיל ברזילי

22.11.2023 / 6:00

הם הופכים את הרחובות שלנו לסוג של אירופה כל סתיו מחדש, אבל מסתבר שהקסם שלהם הוא לא רק הריח המשכר. לפי הרפואה הסינית, ערמונים יכולים לעזור לכם להתגבר על כמה בעיות מעיקות במיוחד

ריזוטו ערמונים של אורלי פלאי. נמרוד סונדרס
ריח של סתיו. ערמונים/נמרוד סונדרס

ערמונים מבשילים בסוף הסתיו, אז אנחנו מתחילים לראות אותם בשווקים ובפינות רחוב על הגריל. למרות המראה המטעה, הם שונים מאוד מאגוזים, דלים בקלוריות (כ-245 ל-100 גרם ערמונים קלויים), דלים בחלבון, עשירים בפחמימות ולא מכילים כולסטרול.

לערמונים יש עוד כמה יתרונות מפתיעים. הם עשירים בוויטמין סי - 26 מ"ג ל-100 גרם, המהווים 35 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת לנשים בוגרות. הם גם עשירים בקבוצת וויטמיני בי, בין השאר בוויטמין בי6 - 25 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת, שחשוב לתפקוד המערכת ההורמונלית, הרגעת מערכת העצבים ועוד. הם מכילים גם חומצה פולית (17 אחוזים מהצריכה המומלצת), ניאצין ותימין.

הקסם הסיני של ערמונים

הרפואה הסינית המסורתית עוסקת בעיקר באכילת מזונות מסוימים בזמנים מסוימים כדי לסייע לאזן את הגוף ולמנוע פגיעה על ידי פתוגנים שאופייניים לאותה עונה. הערמונים המופיעים בסתיו, ידועים בהשפעתם המחממת, ולפי הרפואה הסינית המסורתית יכולת חימום זו מחזקת את "צ'י הכליות" ומשפרת את זרימת הדם.

ריזוטו ערמונים של אורלי פלאי. נמרוד סונדרס
מחזקים את צ'י הכליות. ערמונים/נמרוד סונדרס
"חוסר באנרגיית הכליות עלול להתבטא בכאבי גב תחתון, ברך, קרסול, נפיחות או נוקשות סביב הברכיים והקרסוליים, כמו גם השתנה תכופה, ירידה בליבידו, אימפוטנציה ועוד"

כיון שעל פי הרפואה הסינית, הכליות, שממוקמות באזור התחתון של הגב, אחראיות על העצמות ושולטות בחלק התחתון של הגוף, הן מחזקות את הגב, הברכיים, הקרסוליים והגידים הקשורים. אם אנרגיית הכליות מספיקה, היא תעביר את האנרגיה (Qi) והדם לחלקים אלה של הגוף כדי להפוך אותם חזקים, גמישים ובריאים עקב זרימה טובה יותר לאזורים אלה.

חוסר באנרגיית הכליות, במיוחד בחורף הקר המשפיע ממילא על מחזור הדם, עלול להתבטא בכאבי גב תחתון, ברכיים, קרסוליים, נפיחות או נוקשות סביב הברכיים והקרסוליים, כמו גם השתנה תכופה במהלך הלילה, ירידה בליבידו, אימפוטנציה, תסמונות גיל המעבר וכדומה.

ערמונים הם אחד המאכלים התומכים בכליות, מחממים את הגוף ומשפרים את זרימת הדם ובכך מפחיתים כאב, אבל לא ניתן לסמוך רק עליהם. אבחנה מדויקת תוביל לטיפול משולב הכולל דיקור, צמחי מרפא והמלצות תזונה פרטניות.

עוד בוואלה!

טעים להכיר: 5 התבלינים הכי בריאים שיש

לכתבה המלאה

מה עושים עם ערמונים?

קל מאוד לבשל ערמונים. כדי להכין את הערמונים, חורצים סדק קטן בקליפה בצורת X ואז...או שמחממים את התנור ל-180 מעלות, מניחים על מגש עם נייר אפייה למשך 20-30 דקות, עד שרואים שהקליפה מתקלפת (ראו תמונה), או ששמים במים רותחים, למשך 10-15 דקות. אני ממליץ על אכילה של 10-15 ערמונים מספר פעמים בשבוע.

לאחר ההכנה הבסיסית הזאת, אפשר לעשות איתם המון. הנה כמה מתכונים.

ד"ר גיל ברזילי PhD Dipl CM הוא מטפל ברפואה סינית ויפנית ומרצה למחקר ברפואה סינית בקמפוס ברושים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully