וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 הרגלים בריאים של אנשים שלא חולים כמעט אף פעם

אנשים מתחלקים לשתי קבוצות: אלה שחולים כמה פעמים בשנה ואלה שאולי יחטפו הצטננות לכמה ימים בחורף. כדי להיות שייכים לקבוצה השניה יש כמה דברים חשובים שאתם צריכים לעשות

כל מה שצריך לדעת על מחלות חורף/מערכת וואלה! NEWS

נורא חיכינו שיגיע החורף, אבל עכשיו כשהוא באמת כאן, זה קצת פחות כיף ורומנטי ממה שדמיינו. וזה לא רק הגשם שתוקע את כולנו בבית, אלא בעיקר הנזלות, השיעולים, כאבי הגרון ואפילו החום לא עלינו. אם אתם רוצים לחכות לשפעת או לכל מחלת חורף קלאסית אחרת שתגיע, אתם מוזמנים, אבל אם אתם מוכנים לתת פייט - יש לנו עבורכם כמה כלים יעילים במיוחד. אז הנה 10 הרגלים בריאים של אנשים שלא חולים כמעט אף פעם (כן, יש אנשים כאלה).

1. הם שותים הרבה מים

ההמלצה הידועה הנוגעת לשתיית מים מדברת על שמונה כוסות מים ביום כדי לעמוד בדרישה הבסיסית של הגוף. כשאנחנו שותים מספיק הגוף שלנו מקבל את הדלק שהוא זקוק לו כדי לפעול ויכול להילחם במחלות. כשאנחנו לא שותים מספיק (ורובנו לא שותים מספיק) אנחנו פוגעים בתפקודן של מרבית המערכות בגוף, וזה הדבר האחרון שחסר לנו בחורף.

2. הם מקבלים חיסון לשפעת בחורף

הרבה אנשים חושבים שהשפעת היא מחלה קלה, אבל למרבה הצער כל שנה אנחנו נתקלים במקרים של אנשים שמתים משפעת. גם אם התחסנתם בשנה שעברה, חשוב שתתחסנו גם השנה, שכן החיסון הוא עונתי ובכל שנה הזנים משתנים, ובהתאם ארגון הבריאות העולמי מבקש לייצר את החיסון שמתאים לזן של אותה שנה.

עוד בוואלה!

קורונה, שפעת או RSV? כך תבחינו בין 3 המחלות הכי נפוצות עכשיו

לכתבה המלאה

3. הם ישנים מספיק

לעיתים שינה היא ממש כמו תרופה, ועל כך יעיד כמעט כל אדם. אם לא האמנתם לזה עד עכשיו, חוקרים מגרמניה הוכיחו ששינה יכולה להיות לפעמים התרופה הטובה ביותר למצבים רפואיים מורכבים, בזכות יכולתה הפוטנציאלית של מערכת החיסון לפעול נגד חיידקים מחוללי מחלות (פתוגנים) במהלכה. שינה לקויה ולא מספקת משפיעה גם על המשקל שלכם, על מצב הרוח, התחושה הכללית ביום למחרת ובכלל, וגם עלולה לקדם את הופעתן של מחלות כרוניות כמו דמנציה. החורף הזה נסו לישון 8 שעות בלילה - ממילא יש חושך בחוץ .

ועוד כמה דברים שיעזרו לכם לישון:
כמה שעות אתם צריכים לישון *במינימום* כדי להישאר בריאים?
זו השעה שבה אתם צריכים להיכנס למיטה כדי לישון מעולה

4. הם מחליפים את מגבות הידיים שלהם

כמה פעמים אמרו לכם כמה חשוב לשטוף ידיים לפני האוכל, אחרי שהייתם בשירותים, או סתם באמצע היום, כדי שלא תחטפו מחלות? ובכן, אם להאמין למספר מחקרים מהשנים האחרונות, מגבות הן מפיצות המחלות הכי אימתניות בבית. במיוחד אלה שמטבח, אבל לא רק הן.

גיף קיפול מגבות. Giphy
עמוסות בחיידקים. מגבות תמימות, לכאורה/Giphy

התופעות שעלולות להיגרם בעקבות החשיפה לחיידקים מרובות וכוללות זיהומי עור, פגיעה במערכות העיכול ומערכות פנימיות נוספות והידבקות במחלות חום.

והנה התדירות המפתיעה שבה אתם צריכים לכבס את המגבת שלכם

5. הם עושים פעילות גופנית

לספורט יש תרומה מכרעת לחיזוק המערכת החיסונית שלכם - במיוחד ככל שאנחנו מתבגרים. בחזית הלחימה של מערכת החיסון יש שתי יחידות בולטות: תאי T ותאי B. ייצורם של תאים אלה הולך ופוחת עם הגיל וכך גם הגוף שלנו פגיע יותר לאיומים מבחוץ ומבפנים. מחקרים גם מראים כי פעילות גופנית מתונה ונמרצת מפחיתה את הסיכון לדלקות בדרכי הנשימה העליונות, כולל הצטננות.

6. הם מבלים זמן בחוץ

ויטמין D חיוני לשמירה על מערכת חיסון תקינה, הגנה מפני מחלות ויראליות, הגנה מפני סרטן ושמירה על עצמות חזקות. המקור העיקרי לוויטמין הוא חשיפת עור הגוף לשמש, שכן כך הוא נספג דרך העור. על אף שישראל שטופת שמש, למרבית מהאוכלוסייה קיים מחסור חמור בוויטמין, והוא כנראה קשור לאורח החיים המודרני שכולל שעות ארוכות במשרד, שימוש רב בקרמי הגנה, ושפשוף העור במקלחת.

טיול אופניים לאורך הדנובה באוסטריה. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
צאו החוצה. בחורף. טיול אופניים באוסטריה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

ניתן לקחת את הוויטמין כתוסף, לאחר בדיקות דם והתייעצות, ובכל מקרה לנסות ולהיחשף לשמש חזקה כעשר דקות ביום (לפי סוג העור) ולפחות 4 פעמים בשבוע.

7. הם מבלים עם חברים

ככל שהשנים עוברות ואתם מתבגרים אתם מבינים לא רק את חשיבות המשפחה, אלא את חשיבותם הרבה של חברים. מחקרים שנערכו בנושא מצאו כי פעמים רבות החברים שלכם חשובים יותר לבריאותכם מאשר המשפחה. הממצאים הראו שכאשר אנשים דיווחו שהחברויות שלהם היו במשבר, הם חלו יותר. כשהחברויות היו תומכות וחזקות, אנשים היו בריאים יותר. אולי זו הכנות ואולי הצחוקים המשותפים, מה שבטוח זה שכדאי שתשאירו לצדכם כמה חברי אמת לאורך החיים.

8. הם שותים חם

שתייה מרובה של מים, משקאות חמים, מרק העוף המסורתי ואכילת מזונות חמים יסייעו לגוף להתמודד עם מחלות החורף ולהתחזק. הם לא רק מחממים אלא גם ממריצים את מחזור הדם ומעוררים את הגוף. פנקו את עצמכם בתה עם קינמון, חליטה מעניינת ואפילו כוס שוקו חם - רק בלי הסוכר.

המשקאות הכי בריאים לחורף חם

9. הם אוכלים בריא

לאורך השנים, מחקרים רבים בחנו את ההשפעות שיש לגורמים בחיים שלנו על תפקוד מערכת החיסון וכיום ידוע שהיא מושפעת מפעילות גופנית, גיל האדם ואפילו שעות שינה, אבל בעיקר מהתזונה שלנו.

מרק פטריות. ShutterStock
מרק זה תמיד רעיון טוב. מרק פטריות/ShutterStock

פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות ואגוזים יסייעו להעשרת הגוף באבני הבניין החיוניים לו, שכן הם עשירים בוויטמינים, במינרלים ובנוגדי חמצון. גם מזונות שמשפרים את פעילות מערכת העיכול והמעיים (שם מבוססת המערכת החיסונית), כמו יוגורט אבל גם ירקות כתומים כמו בטטה ודלעת, מצוינים ככלי יעיל במלחמה נגד מחלות החורף השונות.

10. הם חושבים באופן חיובי

לא נשקר ונספר לכם שהחיים מושלמים, אבל אם תנסו להתמקד יותר במה שטוב ופחות במה שרע, אתם עשויים לחיות יותר שנים, ולחיות אותן בריאים ומאושרים יותר. נכון, זו עצה לא פשוטה בחורף, כששעות החושך מגיעות מאוד מוקדם והדיכאון מזדחל לאיטו, אבל נסו להתמקד בחצי הכוס המלאה, שכן לבריאות הנפש שלנו יש השפעה עצומה על הבריאות הפיזית שלנו ותופעות כמו לחץ, או מתח הן בעלות השפעה קריטית על מבנו הגופני היום ובעוד כמה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully