וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקאות הכי בריאים לחורף חם

27.11.2014 / 8:03

אין דרך טובה יותר ליהנות בחורף מאשר כוס חמה של משקה מהביל. הנה רשימה של משקאות חמים וטעימים שיכולים גם לתרום לבריאות שלכם. מה שחסר זה רק שמיכה וספר טוב

ברד בחרמון, נובמבר 2014. ניב אהרונסון
השלג הראשון בחרמון. פשוט מתחנן לכוס משקה חם/ניב אהרונסון

הסערה שהתחוללה כאן בימים האחרונים הכניסה את כולנו למזג אוויר חורפי במיוחד. כדי שתוכלו ליהנות מסוף שבוע חמים ונעים, הרכבנו בעבורכם את רשימת המשקאות הכי בריאים, וטעימים.

חורף בוואלה! בריאות:
משום עד הל: כל מה שצריך במטבח לחורף בריא
כך תחזקו את המערכת החיסונית של הילד, ושלכם
הוויטמינים שאתם הכי צריכים בחורף

שוקו חם

שוקו חם. ShutterStock
יותר נוגדי חימצון מבכוס יין/ShutterStock

האם ידעתם שכוס אחת של שוקו יכולה להכיל כמות גבוהה יותר של רכיבים נוגדי חמצון מאשר כוס אחת של יין אדום או תה? כך נמצא במחקר שנערך באוניברסיטת קורנל בניו יורק.

שוקו מכינים מאבקת קקאו, שאותה מפיקים מייבוש וטחינת פולי עץ הקקאו. לקקאו נמצאו יתרונות רבים הקשורים לבריאות הלב והמוח. למרות שאפשר ליהנות מהמשקה כשהוא חם או קר, לפי החוקרים, האופצייה החמה עשויה לזרז שחרור של כמות גדולה יותר של נוגדי חמצון, ולכן עדיפה.

אם עוד לא השתכנעתם, קקאו מהווה גם מקור מצויין למגנזיום. הוא עשיר במינרלים נוספים כמו אבץ, מנגן, נחושת, ברזל, כרומיום. בנוסף קקאו מכיל תאוברומין וטריפטופן שמעלים את רמות הסרטונין בגוף.

חדשות מתוקות: קקאו משפר את הזיכרון

הדרך המומלצת להכנת שוקו ביתי: מומלץ להשתמש באבקת קקאו ,שמכילה כמות נמוכה יותר של סוכר מאשר אבקת שוקו מוכנה. אל האבקה יש למזוג מים רותחים ומעט חלב. ניתן להוסיף תחליפי חלב צמחיים כגון חלב סויה או חלב שקדים.

ערך קלורי: בצורת ההכנה המומלצת, המשקה יכיל כ-120 קלוריות, לעומת שוקו בכוס גדולה על בסיס חלב עם תוספת שוקולד וקצפת אשר יכול להכיל עד 500 קלוריות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

תה ירוק

סייתה ירוק. ShutterStock
המון סגולות רפואיות/ShutterStock

בסין, יפן וכמעט בכל ארצות המזרח הרחוק ידועות סגולות המרפא של התה הירוק זה אלפי שנים, אך רק בשנים האחרונות המודעות ליתרונותיו ולסגולותיו הרפואיות תופסת תאוצה בעולם כולו. לאור מחקרים רבים שפורסמו בשנים האחרונות, משייכים לתה הירוק סגולות רפואיות רבות כגון: מניעת מחלות לב וסוגים רבים של סרטן, הפחתת כולסטרול, איזון לחץ הדם ושיפור בצפיפות העצם.

היתרון הבריאותי של התה הירוק מגיע בעיקר בזכות הכמות הגבוהה של פלבנואידים: רכיבים צמחיים המתפקדים כנוגדי חמצון המפחיתים נזק ופגיעה במבנה ובתפקוד תקין של תאים ומערכות בגוף. תה ירוק מכיל כמות נמוכה של קפאין ולכן ניתן לצרוך כמה ספלים במשך היום.

למה כולם שותים תה ירוק?

ערך קלורי: כמות זניחה.

משקה חרובים

משקה חרובים. ShutterStock
משקה מפנק, בלי קפאין/ShutterStock

החרובים עשירים בסידן ובסיבים תזונתיים אשר חלקם הינם סיבים תזונתיים המעכבים את ריקון הקיבה וכך מסייעים לאיזון רמות הסוכר בדם ולהגברת תחושת השובע.

אבקת החרובים מיוצרת מפרי החרוב השייך למשפחת הקטניות, אותו קולים וטוחנים. אבקה זו איננה מכילה קפאין. להכנת המשקה ניתן לערבב את אבקת החרובים עם חלב חם ומעט קינמון.

ערך קלורי: כאשר מכינים את המשקה על בסיס מים ומעט חלב, המשקה יכיל כ-100 קלוריות.

סיידר תפוחים

סיידר חם. ShutterStock
פזמון לקינמון/ShutterStock

סיידר תפוחים ניתן להכין על בסיס מים ורכז תפוחים טבעי. מומלץ להוסיף תפוח חתוך לקוביות ומקל קינמון. התפוח מכיל רכיבים רבים התורמים לבריאותנו כגון ויטמין C ויטמין K, אשלגן, רכיבים נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. בין ההשפעות הרבות שיש לתפוח על בריאותנו, נמצא כי התפוחים יכולים לסייע בהפחתת כולסטרול ולהקטין את הסיכון להתפתחות מספר סוגים של סרטן, ביניהם סרטן הריאות והמעי הגס.

גם לקינמון מייחסים יתרונות בריאותיים רבים, בהם הפחתה קלה של רמות הסוכר בקרב חולי סוכרת סוג 2. החומרים בקינמון משפיעים, כנראה, על תאי הגוף וגורמים להם להגיב טוב יותר להורמון האינסולין ובכך לשפר את איזון הסוכר.

לא רק לדיאטה: כל מה שבריא בקינמון

ערך קלורי: משקה סיידר תפוחים המבוסס על מים, תרכיז תפוחים טבעי ותפוח אחד יכיל 150-200 קלוריות.

צ'אי

צ'אי מאסלה. ShutterStock
כוס בריאות הודית/ShutterStock

מעוניינם להפחית את כמות הקפאין שאתם צורכים במשך היום? הצ'אי ההודי יכול להיות התשובה לכך. שלוש כוסות תה צ'אי מכילות את אותה כמות הקפאין המתקבלת בכוס אחת של קפה. בנוסף ליתרון בהפחתת צריכת הקפאין, לצ'אי, המכיל תה שחור ותערובת של תבלינים, יש תכונות מועילות רבות: התה השחור עשיר בחומרים נוגדי חמצון ותערובת התבלינים שבו הכוללת ציפורן, הל, ג'ינג'ר קינמון ופלפל שחור מכילה מגוון חומרים בעלי פעילות נוגדת חימצון ונוגדת דלקת.

ליד התה: מתכון לעוגיות צ'אי מסאלה

ערך קלורי: כאשר מכינים את הצ'אי על בסיס חלב בלבד, מאבקה מוכנה המכילה כמות גדולה של סוכר ולפעמים גם עם תוספת של שוקולד או וניל, המשקה יכול לכלול כמות קלוריות גבוהה (כ-400). אך כאשר ממירים את רוב החלב במים רותחים וחלב דל שומן ניתן להפחית את כמות הקלוריות באופן ניכר, והצ'אי יכיל כ-100 קלוריות בלבד.

חשוב לזכור, אל תתפתו להמתיק את המשקאות החמים בכמויות גדולות של סוכר או דבש. בצורה כזו תהנו ממשקה חם ומזין, ולא משמין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully