וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכן ילדך לחורף

3.11.2014 / 8:53

לפני שהווירוס שמסתובב בגן יגיע גם לילד שלכם, כדאי שתחזקו את המערכת החיסונית שלו. צמחי מרפא, תוספי תזונה והמלצות יד ראשונה מרופא: המדריך המלא לעונה הקרה

ילד בחורף. ShutterStock
עוברים את החורף בקלות/ShutterStock

מדי חורף המון הורים נכנסים למעגל של דאגות-ימי מחלה-תרופות-ועוד דאגות. הילדים שלנו הם טיפוסים רגישים למדי, ולכן העונה הקרה מהווה עבורם (ועבורנו) אתגר רציני. מלבד הווירוסים שמסתובבים באוויר, מזג האוויר הקר ויובש המזגנים, הילדים נמצאים רוב היום בבתי ספר או בגנים סגורים ולא מאווררים, וכל אפצ'י של חבר עלול לגרור ימים ארוכים של חום ונזלת.

כדי לעבור את החורף בקלות, כדאי להתכונן מבעוד מועד ולחזק את המערכת החיסונית של הילדים. מערכת חיסונית חזקה מבטיחה שהילד יידבק בפחות מחלות חורף, וכאשר הוא יידבק בהם – גופו יידע להילחם בהם באופן יעיל ומהיר יותר.

הכלל שנכון מגיל חצי שנה ועד 120

"טיפול מונע הוא הטיפול הכי טוב, ומניעה מתחילה במתן חיסון נגד שפעת - מגיל חצי שנה ועד 120", אומר ד"ר מיקי שטיין, מומחה לרפואת ילדים של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה. לדברי ד"ר שטיין, לילדים בריאים מעל גיל שנתיים אפשר לתת את החיסון בספריי לאף שיעיל יותר, מכיוון שהוא מגן בפני ארבעה זני שפעת. "אני ממליץ לחסן את כל הילדים מגיל חצי שנה על מנת להפחית את התחלואה שלהם ושל כל המשפחה", אמר.

כל מה שאתם חייבים לדעת על חיסון נגד שפעת

סמבוק שחור ושוש קרח לחורף בריא

שרון קוצר, הרבליסט קליני ומנהל פיתוח בחברת ברא צמחים, ממליץ להורים להיעזר בצמחי מרפא שמחזקים את המערכת החיסונית ומגבירים את יכולות ההתמודדות של הגוף. בין הצמחים המובילים לחיזוק המערכת החיסונית נמצאים אכינצאה, אסטרגלוס, סמבוק שחור, שוש קרח וג'ינג'ר.

אכניצאה:
אחד מצמחי המרפא החשובים ביותר לחיזוק יכולת העמידות של הגוף. הצמח מחזק את ויסות פעולת מערכת החיסון ומערכות נוספות. שורש הצמח עוזר במגוון רחב של מצבי חולשה חיסונית כללית וכן בדלקות זיהומיות שונות, במערכת הנשימה, העיכול ,השתן והעור.

שורש אסטרגלוס:
צמח חשוב ברפואה הסינית כבר אלפי שנים, שלאחרונה תופס מקום נכבד גם ברפואת הצמחים המערבית. השורש משמש בעיקר לחיזוק מערכת החיסון והעיכול ולטיפול באלרגיות ובזיהומים וויראליים. אסטרגלוס ידוע כמחזק כללי של הגוף, וכן של הלב, הטחול ומערכת העיכול.

סמבוק שחור:
פרחי הסמבוק השחור (Sambucus nigra) ידועים בשל פעולתם לשיקום וריכוך ריריות מערכת הנשימה. מספר חומרים פעילים בסמבוק אף יעילים לחיזוק חיסוני ולהרגעה כללית. הצמח יעיל למקרים של שיעול, אלרגיות וגירויים שונים במערכת הנשימה.

עוד באותו נושא

לא רק דבש: כל הפתרונות הטבעיים לגרון כואב

לכתבה המלאה
סמבוק שחור. ויקיפדיה, צילום מסך
סמבוק שחור. יעיל כל החורף/צילום מסך, ויקיפדיה

שוש קרח:
שוש קרח (Glycyrrhiza glab) הוא צמח שגדל גם בישראל ונודע בפעילותו המחזקת, בעיקר בשל החומר הפעיל שבו גליצריזין וכן חומרים אחרים המשמשים ברפואה למטרות שונות. הצמח תומך בפעילות בלוטת האדרנל ובכך מביא לחיזוק כללי של הגוף, תמיכה במערכת החיסון וחיזוק ההתמודדות עם מצבי דחק.

ג'ינג'ר:
משפר וממריץ תהליכי עיכול וספיגה, ממריץ את זרימת הדם הפריפרית.

מה אוכלים?

על מנת לחזק את המערכת החיסונית ולהימנע הידבקויות מיותרות במחלות, קוצר ממליץ לשלב בתפריט התזונתי של ילדים את המרכיבים הבאים:

• ירקות כתומים וירוקים, כמו בטטה וברוקולי.

• בצל ושום.

• להעשיר את התזונה של הילדים בוויטמין C - שנמצא בעגבניות, פלפלים ובפרי הדר.

• להרבות באכילת קטניות ודגנים מלאים.

• לאכול אוכל חם ומבושל ולתבל אותו בתבלינים חמימים כמו ג'ינג'ר, קינמון, הל ועוד.

• רצוי להמעיט בסוכרים, פחמימות פשוטות ואוכל מעובד.

מרקים של לולו קיטשן. נמרוד סונדרס
מרק כתום וחם מחזק את הגוף/נמרוד סונדרס

מוצרי מדף לחיזוק הגוף

מלבד שילוב של צמחי מרפא ושינויים בריאים בתזונה, בכל רשתות הפארם תוכלו למצוא מגוון מוצרים לחיזוק המערכת החיסונית של הילדים. חברת אלטמן, לדוגמה, מציעה לילדים מעל גיל שנה את הסירופ פרוטק קיד שמופק מתמצית מרוכזת של צמח האכינצאה בשילוב תמצית פרופוליס. ילדים מעל גיל 3 יכולים לקבל את החיזוק בצורת סוכריות, במוצרי יומי לחורף שמכילים ויטמין c ,פרופוליס, אכינצאה, סמבוק שחור ופקעות ורדים.

בנוסף, חברות שונות מציעות ויטמין C בצורות הגשה שונות (סוכריות, כדורים). לפי מחקרים, ויטמין C מעודד את פעילות מערכת החיסון ומפחית שכיחותם של זיהומים ודלקות.

בחנויות טבע ניתן למצוא פורמולות טבעיות שונות לחיזוק המערכת החיסונית. ברא צמחים, לדוגמה, מציעה פורמולה סינית בשם JADE SCREEN המשמשת לחיזוק מערכת החיסון ולמניעת מחלות חורף. הפורמולה ניתנת לשימוש למבוגרים וילדים כאחד, כאשר השוני הוא במינון.

חיידקים טובים

נטילת פרוביוטיקה (חיידקים טובים) יכולה לסייע בתחלואת חורף. לדברי ד"ר שטיין, "בשנים האחרונות מתרבים המחקרים המצביעים על יעילות של פרוביוטיקה להפחתת חומרת מחלות ויראליות. אפשר לתת לילדים חיידקים פרוביוטיים בכל עונת החורף".

שיגרה בריאה

בנוסף לכל אלו, אפשר וצריך למנוע את פיזור הווירוסים מילד לילד על ידי חינוך לרחצת ידיים עם מים וסבון, כיסוי הפה בזמן שיעול ואוורור החדרים בהם נמצאים הילדים.

כמה דברים שאתם חייבים לדעת על שטיפת ידיים
הילד בכל זאת חולה? מתי אסור לשלוח אותו לגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully