וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התדירות המפתיעה שבה אתם צריכים לכבס את המגבת שלכם

3.1.2017 / 7:40

מסתבר שמגבת הרחצה שלכם, כן – הדבר הראשון שנוגע בגוף שלכם אחרי שאתם מסיימים לקרצף אותו במקלחת, היא דבר ממש מזוהם. אנחנו לא יודעים באיזו תדירות אתם מחליפים אותה, אבל זה כנראה לא מספיק

האם מקלחות קרות טובות יותר לבריאות?/מערכת וואלה! News

בווידאו: ואם אתם כבר במקלחת, זו הטמפרטורה שכדאי לכם לכוון אליה

הנה החלטה אחת לשנה החדשה שממש כדאי לכם לאמץ, ומיד – להחליף את מגבת הרחצה שלכם בתדירות יותר גבוהה. הרבה יותר גבוהה. צר לנו להיות אלה שמבשרים לכם את זה, אבל מגבת הרחצה שלכם נעשית מאוד מטונפת ומאוד מהר. למעשה, בשניה שאתם משתמשים בה לראשונה היא כבר הופכת לכר פורה עבור חיידקים, פטריות, תאי עור מתים, ריר, נוזלי גוף ועוד כל מיני יצורים שמזהמים את חדר האמבטיה והשירותים שלכם ועל הדרך מקימים מאחז גם על המגבת (וזה כולל רסיסי נוזלים מהאסלה).

אף על פי שסיכוייהם של רוב המיקרובים האלה להזיק לבריאותכם הם נמוכים, ובמיוחד בהתחשב בעובדה שרובם הגיעו למגבת מהגוף שלכם מלכתחילה – הם עדיין שם והם מתרבים בקצב מסחרר.

עוד בנושא:
בין הסדינים: לא תאמינו כמה מזוהמים המצעים שלכם
זה הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות כשאתם יוצאים מהמקלחת
כמה פעמים בשבוע מומלץ להתקלח כדי לשמור על הבריאות? מעט מדי

מגבות רחצה תלויות בחדר אמבטיה. ShutterStock
לא יותר משלושה שימושים מקסימום/ShutterStock

אז כמה פעמים אפשר וכדאי להשתמש במגבת רחצה לפני שריכוזי החיידקים שלכם עליה יוצאים מכלל שליטה ויש להשליכה לסל הכביסה? "לא יותר משלושה שימושים, מקסימום – וגם זה, רק בתנאי שאתם מסוגלים לייבש אותה בצורה מושלמת בין שימוש לשימוש", אומר פיליפ טירנו, מיקרוביולוג ופתולוג מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ניו יורק. "מגבת לחה היא מגבת חיה", הוסיף טירנו, "אם עולה ריח כלשהו מהמגבת, סימן שיש עליה חיידקים שגדלים ומתרבים ויש לכבס אותה".

מגבות משמשות כר פורה לחיידקים ומיקרובים אחרים משום שהן עונות על רוב הקריטריונים של בית גידול מוצלח: לחות, טמפרטורות חמימות, חמצן, מזון וחומציות (pH) ניטרלית. גם גוף האדם מספק את תנאי המחייה האידיאליים הללו, וזו הסיבה שהם קיימים בשפע גם עליו ובתוכו.

אישה מתנגבת במגבת לאחר מקלחת. ShutterStock
לא בטוח שאת רוצה לקרב את המגבת הזאת לפנים שלך/ShutterStock

כאשר אתם יוצאים מהמקלחת וגופכם נודף לחות המיקרובים (ושאר ההפרשות שעל פני השטח של גופכם) עוברים למגבת הרחצה שבה אתם מתנגבים. תאי עור מתים ומשקעים אחרים שעוברים באוויר משמשים כמזון למיקרובים והלחות מספקת נוזלים ו-pH ניטרלי.

חולקים מגבת עם בן או בת הזוג? רעיון גרוע

לדברי טירנו, קשה לקבוע עד כמה החיידקים הללו באמת מסכנים את בריאותנו. שכן, רוב החיידקים שמצויים בסביבה הביתית אינם מסוכנים. אבל אם אתם חולקים את המגבת שלכם עם אדם אחר, כמו בן או בת הזוג שלכם, אז גוברים הסיכויים שתבואו במגע גם עם חיידקים שהגוף שלכם אינו רגיל להתמודד איתם – כמו סטפילוקוקוס אוריאוס, למשל. מפגש כזה עלול להוביל לדברי טירנו לפצעון, יבלת או אפילו לזיהום.

המפתח הוא להיות מודעים, מדגיש טירנו. אז תהיו מודעים לזה שהמגבת שלכם דוחה, ובעיקר לזה שאתם לא מחליפים אותה בתדירות מספיק גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully