וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו השעה שבה אתם צריכים להיכנס למיטה כדי לישון מעולה

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 21:10

אם היינו אומרים לכם שיש שעה, אומנם די מוקדמת, שאם תלכו לישון בה יש לכם סיכוי לשינה טובה, הייתם מקשיבים לנו? סקר מענין מארה"ב מצא מה עוזר לאנשים להירדם ולישון טוב

יש לא מעט אנשים, למעשה רבים מאוד, שמתקשים להירדם בלילה, כאשר הסיבות לכך רבות. סקר חדש שנערך בארה"ב מצא כי יש כמה תנאים שמשפרים את ההירדמות ואת איכות השינה: הסקר מצא כי השינה הטובה ביותר מתרחשת כאשר אנחנו שוכבים מתחת לשמיכה נעימה בחדר שקט וקריר. בנוסף, החוקרים מצאו שרק שניים מתוך חמישה דירגו את איכות השינה הכללית שלהם כ"מצוינת".

עד כמה שינה חשובה לבריאות שלנו כולנו יודעים, אבל רק לאחרונה דו"ח של החטיבה לרפואת שינה בבית הספר לרפואה של הרווארד ציין את ההשפעות השונות שיש לשינה על הבריאות, כמו הפחתת הסיכונים של מצבים בריאותיים חמורים והגדלת הסיכויים לתוחלת חיים ארוכה יותר.

בסקר הנוכחי שכלל כ-2,000 נשאלים, הממוצע של כלל הנשאלים ענו כי הם הולכים לישון בשעה 22:00, אבל כמעט חמישית מהנשאלים הולכים לישון מאוחר מזה. אלה שטוענים שיש להם שינה "מעולה" מעדיפים להיכנס למיטה קצת מוקדם יותר, ב-21:39.

מנגד' בעוד שהאדם הממוצע מתעורר פעמיים בלילה, יותר מרבע (29%) מאלה שסובלים משינה "רעה" מוצאים את עצמם ערים לגמרי לפחות חמש פעמים בלילה. הסיבות שגורמות לרבים להיות ערים בלילה הן דאגה למשפחה שלהם (42%) או בנוגע לעבודה (41%).

שינה במיטה. Giphy
מה גורם לאנשים להשאר ערים בלילה? גיף של עיניים/Giphy

עצימת עיניים בחדר שקט (31%) עם קצת אור דולק (72%) תרמה לדבריהם גם היא לשינה "מעולה", כמו גם שמירה על שמיכה נוחה כל השנה (66%) יחד עם השארת לפחות שעה בין הארוחה האחרונה לשינה (61%). כל אלה הם חלק מהיגיינת שינה בריאה התורמת לשינה איכותית.

עוד בוואלה!

ישנים עם אור דולק? אפילו לילה אחד כזה עלול להיות מסוכן

לכתבה המלאה

תנאים מושלמים לשינה מושלמת

הסקר שנערך על ידי OnePoll מטעם מזרני סימונס, בחן גם גורמי מפתח נוספים להשגת שינה נהדרת. זה כולל שינה עם שתי כריות על מזרון בעל תמיכה בינונית וחדר קריר.

הממצאים הראו כי יותר אנשים מעדיפים לישון עם קצת אור מאשר בחדר חשוך לחלוטין (36% לעומת 29%). עוד נמצא כי לרוב האנשים לוקח פחות מחצי שעה להשלים את שגרת הלילה שלהם כמו צחצוח שיניים (45%), טיפוח העור (41%) וצפייה בטלוויזיה (38%).

"הגוף שלנו משתוקק לעקביות, לכן יצירת שגרת שינה היא חשובה ביותר כדי לקבל לילה נהדרת של מנוחה, שאנו יודעים שתורמת לבריאות טובה יותר", אמרו עורכי הסקר.

  • עוד באותו נושא:
  • שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully