וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם עדיף לישון עירומים או עם בגדים? זו תשובת המומחים

12.6.2021 / 23:09

בכל קיץ הדילמה חוזרת: האם לישון עם או בלי בגדים? לכל אחת מהשיטות יש יתרונות וחסרונות - אך כעת מומחה לשינה נותן סיבה אחת מספיק משכנעת ללכת עם. זה מה שהיה לו לומר

הקיץ הגיע ואיתו הדילמות המוכרות: האם להחליף את הפוך בשמיכה דקה? האם לישון עם מזגן או להסתפק במאוורר/חלון פתוח? ומה עם בגדים - אולי עדיף ללכת לישון עירומים? הו, לשאלה האחרונה קיבלנו בשבוע שעבר תשובה מפיזיולוג מומחה לשינה מביה"ח בופה שבקורנוול, יוליוס פטריק. על אף שיש יתרונות ברורים לשינה בעירום - הוא דווקא ממליץ להיכנס למיטה עם בגדים נוחים, גם אם חם לכם ואתם מזיעים.

שינה בעירום. ShutterStock
גם אם חם לכם - לכו לישון עם בגדים/ShutterStock

לדבריו של פטריק, גם אם אתם מתקשים להרדם בגלל החום, התנגדו לדחף להוריד את הבגדים ולנמנם עירומים. הוא טוען שגופכם יתקרר בעצמו אם תתנו לו מספיק זמן לעשות זאת: "כשאתם ישנים עירומים, הזיעה נאספת בגוף ונותרת שם. אין שום בגד שיספוג אותה. כך הגוף שלכם לא יתקרר", הוא אמר ל-Cosmo, "גם אם חם לכם כשאתם נכנסים למיטה, זכרו שטמפרטורת הגוף שלכם תרד במהלך הלילה. ליבשו בגדים קלים לשינה, הם יספגו כל זיעה שתיווצר וזה יקרר אתכם".

עוד בוואלה!

נפרדים מהפיג'מה: 5 סיבות לישון עירומים

לכתבה המלאה

איך אתם הולכים לישון בקיץ?

עם בגדים
בלי בגדים
13087 משתתפים

מחקרים קודמים דווקא הראו שלשינה בלי בגדים יש גם יתרונות בריאותיים ופיזיים, החל משיפור המאזן ההורמונלי ומצב הרוח וכלה בסקס טוב יותר. עם זאת, בשורה התחתונה המצב האופציונלי הוא פשוט ללכת לישון כשנעים לכם.

הטמפרטורה האופטימלית עבור שנת לילה מרעננת וטובה עומדת על 15-20 מעלות צלזיוס. מחקר שנערך בשנת 2008 מצא שכאשר הטמפרטורה בסביבת השינה נמצאת בתוך הטווח הזה, הדבר מסייע לטמפרטורת הליבה של הגוף לרדת לערכים המאפשרים לגוף להתכונן למצב שינה. טמפרטורה גבוהה מדי תפריע לגוף להגיע לפרמטרים האופטימליים, דבר שעלול להוביל לחוסר מנוחה ואפילו לנדודי שינה.

בנוסף, שמירה על טמפרטורה של עד 20 מעלות בחדר השינה בזמן שאתם ישנים מאפשרת להורמוני האנטי אייג'ינג - הורמון הגדילה והורמון המלטונין - לפעול בצורה יעילה. שנת לילה טובה היא גם דרך מצויינת להפחית סטרס, שהוא אחד הגורמים להשמנה בטנית.

  • עוד באותו נושא:
  • שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully