וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל כמה זמן חשוב להחליף תחתונים ומתי עדיף פשוט ללכת בלי? טיפים לשמירה על היגיינה אינטימית

11.5.2021 / 23:22

מומחי בריאות חושפים טיפים לשמירה על נרתיק בריא - מסתבר ששהבחירה בסוג ובמידת התחתונים ותדירות ההחלפה שלהם מסייעות במניעת זיהומים.. הנה כמה דברים שכדאי לכן לדעת

כביסה לתחתונים. ShutterStock
כביסה לא מעניקה חיי נצח לתחתונים. תחתונים במכונת כביסה/ShutterStock

מחקרים מראים כי מכונות הכביסה אינן מצליחות להיפטר מכל החיידקים הנדבקים לבגדים שלנו. אלו חדשות רעות בעיקר כשמדובר בהיגיינה האניטימית שלנו, שכן רובנו סבורות שכל עוד אנחנו מכבסות את התחתונים שלנו בסוף כל יום - הן יכולות להישאר אצלנו בארון לנצח. הרופאה הבריטית ד"ר שירין לקאני מ-Elite Aesthetics אמרה לדיילי מייל כי חשוב לרכוש תחתונים חדשים מדי שנה - גם אם הם נראים כמו חדשים.

היא התייחסה לאחד המחקרים המצביעים על חוסר יעילותה של מכונת הכביסה בסילוק חיידקים, כגון אי-קולי, מתחתונים והוסיפה: "אלה גם החיידקים הבריאים שיש לכולנו וגם חיידקים לא טובים שעלולים להיות תוצאה של זיהומים כגון פטריה בנרתיק ומחלות מין. כשמדובר בתחתונים - חשוב להחליף אותם בתדירות גבוהה יותר מכיוון שהבד בא במגע הדוק עם חלק כה אינטימי בגוף".

סטפני טיילור, מומחית לבריאות אינטימית, טוענת גם שיש מקרים שעדיף פשוט "ללכת בלי" - גם בשינה או במהלך פעילות גופנית. הנה כמה מהטיפים שיש לשתיים לתת לכן.

אישה מורידה תחתונים. AAR Studio, ShutterStock
כך תשמרו על היגיינה באזור האינטימי/ShutterStock, AAR Studio

בחרו תחתונים "רכים"

לדברי סטפני טיילור, בחירה בבד ספציפי עשויה לסייע בשמירה על נרתיק בריא. היא אמרה: "כשאת מבצעת את הרכישה הבאה שלך, הביטי מעבר לגזרה, לאופנה ולצבע - וחישבי כיצד ישפיע הבד על עורך. בד מחוספס ומגרד עלול לגרום לשפשפת ולאי נוחות, ולכן בדים רכים יותר הם הבחירה הטובה יותר. תחתוני תחרה או רשת הם חמודים לאירוע מיוחד, אבל את לא צריכה ללבוש אותם מדי יום. תערובות משי וסאטן עשויות להראות טוב, אך בחירה בחומר נושם כמו כותנה תפחית את הסיכון לזיהום מכיוון שלחות אינה נלכדת בבד".

עוד בוואלה!

סטארט אפ אמריקאי משווק תחתונים שמנקים את עצמם - בלי צורך לכבס במשך חודשים

לכתבה המלאה

בחרו במידה הנכונה

טיילור הסבירה כי הבחירה במידה המתאימה בתחתונים אינה חשובה רק לנוחות, אלא יכולה גם להועיל לתחזוקת נרתיק בריא. היא אמרה: "אם את לובשת מידה לא נכונה של תחתונים והם צמודים עליך, זה לא רק יפריע לנוחות היומיומית ולביטחון שלך, אלא גם עלול לפגוע בבריאות הנרתיק שלך. בד צמוד מדי על העור יכול ללכוד חום ולחות ולגרום לחוסר איזון ברמות ה-PH של הנרתיק.

היא הוסיפה ואמרה ש"תחתונים צמודים עשויים גם לגרום לחיכוך על עורך ולהוביל לשפשוף. גירוי באזור הרגיש של העור אינו רק לא נוח אלא גם יכול להוביל לצמיחה פנימית וכואבת של שיער. אם התחתונים שלך משאירים סימנים על העור, זה הזמן לשקול לעלות מידה כדי למנוע זיהומים אפשריים".

גיף תחתונים. Giphy
וותר על תחתונים הדוקים מדי/Giphy

החליפו תחתונים מדי 12 חודשים

ד"ר לקאני טוענת כי אין זה משנה באיזה סוג של תחתונים את בוחרת - עליך להחליף אותם מדי שנה. לדבריה, "תחתונים מהווים כר רבייה לחיידקים, שאפילו מכונת הכביסה לא תמיד מצליחה להיפטר מהם לחלוטין". ד"ר לקאני הסבירה שבעוד שרוב החיידקים הנמצאים בתחתונים אינם גורמים לנזק, ישנם "כאלה שעם הזמן עלולים לגרום לבעיות באזורים עדינים, כגון דלקות בדרכי השתן, גירויים והפרשות חריגות".

אל תחששו ללכת "קומנדו"

טיילור הוסיפה כי נשים לא צריכות לחשוש ללכת ללא תחתונים במקרים מסוימים. "באופן כללי, אם יש לך נרתיק בריא, ללכת בלי כלום לא ישפיע באופן חיובי או שלילי על בריאות הנרתיק, כך שזה לגמרי העדפה אישית", אמרה.

היא טוענת שעבור חלק מהנשים זה דווקא יועיל ללכת בלי תחתונים: "אם את סובלת מזיהומים בנרתיק, זה כנראה רעיון טוב להימנע מלבישת תחתונים במהלך השינה, מכיוון שזה מפחית את משך הזמן שהנרתיק נחשף לחיידקים וממזער הצטברות לחות". היא הוסיפה: "יש מומחים שממליצים ללכת בלי גם בזמן שאת מתאמנת, מכיוון שחיידקים משגשגים בסביבה חמה ולחה. תחתונים לחים עלולים לגרום גם לשפשפת לא נעימה, אז שיקלי זאת כשאת חושבת האם להשאיר את התחתונים בבית כשאת יוצאת לאימון. אם תחליטי שיהיה לך נוח יותר ללכת, תמיד בסוף האימון תורידי ותכבסי אותם".

גיף ספורט אימון אירובי התעמלות חדר כושר. Giphy
תשקלי ללכת לאימון בלי תחתונים/Giphy

ומה עם חזיות?

ד"ר לקאני מסבירה שכשמדובר בחזיות יש לכבס אותן מדי 3-4 לבישות - ולהחליפן בחדשות מדי שנה. היא אמרה: "יש לכבס בטמפרטורה של 30 מעלות על מנת למנוע מהחזייה להתכווץ או לפגוע בבד העדין".

היא הוסיפה: "החזייה שלך נמצאת במגע הדוק עם העור והפטמות שלך וקרובה מאוד לבית השחי שלך לפרקי זמן ממושכים. כתוצאה מכך היא באה במגע עם הרבה עור מת מהאזורים האלה, כמו גם עם זיעה. בנוסף לכך, מהפטמות עשויים לדלוף נוזלים (במיוחד לאחר לידה) - ולכן כדי למנוע הצטברות של חיידקים שעלולים לגרום לאקנה בגוף, הייתי ממליצה לכבס חזיות לאחר כל שלוש-ארבע לבישות (ויותר מכך לאמהות מניקות)".

היא סיכמה: "החזייה נועדה ללבישה כדי לתמוך ברקמות ובשרירים העדינים של השד ומאחר שלאורך זמן וכביסות תכופות הבד שוקע, יעילותה של החזיה נפגמת. משתי סיבות הלו, אני ממליצה להחליף חזיות מדי שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully