וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגבות שלכם מלאות בחיידקים

18.11.2014 / 8:58

תשכחו מהשירותים, הידיות והדלתות, הגורם הכי מזהם בבית שלכם עוטה על עצמו צבעים יפים ומרקם נעים, כך שתתקשו להאמין שזה הוא. או בעצם היא. המגבות היפות שקניתם לחג, הן פצצה מתקתקת

אילוסטרציה. ShutterStock
צבעוני ונעים. האויב שבפנים/ShutterStock

כמה פעמים אמרו לכם כמה חשוב לשטוף ידיים, לפני האוכל, אחרי שהייתם בשירותים, או סתם באמצע היום, כדי שלא תחטפו מחלות. ובכן, מחקר חדש שמגיע מאוניברסיטת אריזונה, מציב בפני כל שוטפי הידיים האובססיביים בעיה, שכן על פי המסקנות שלו, מגבות הן מפיצות המחלות הכי אימתניות בבית.

אז איך הן עושות את זה? הבעיה הראשונה היא בעיקר במגבות המקלחת שיושבות כל היום בחדר שבו הלחות היא אידיאלית לגידול של תרביות חיידקים. הבעיה השנייה נובעת מכך, שגם מגבות המטבח וגם מגבות הרחצה ממוקמות היכן שיש באופן יחסי הרבה חיידקים בבית והן משמשות לניקוי משטחים וניגוב ידיים. המחקר מצא ב-89 אחוזים ממגבות המטבח את החיידק קוליפורם שמצוי בצואה ועלול לגרום להרעלת קיבה ושלשולים. ב-25 אחוזים מכלל המגבות נמצא חיידק אי קולי.

מחלות, זיהומים וחום

"אתה יכול לגרום לזיהום של אוכל, למשל, כשאתה מנגב את הידיים במגבת המטבח שמלאה בחיידקים ואחר כך נוגע במזון אחר, או גרוע יותר - בפה שלך", הסביר עורך המחקר צ'רלס גרבה לחדשות ABC . "כשמדובר במגבות רחצה, במקרים רבים בני אותה משפחה משתמשים באותה מגבת, כך שהם יכולים להדביק אחד את השני".

התופעות שעלולות להיגרם בעקבות החשיפה לחיידקים מרובות וכוללות זיהומי עור, פגיעה במערכות העיכול ומערכות פנימיות נוספות והידבקות במחלות חום. "חיידקים כמו קוליפורמים, סלמונלה ואי קולי יכולים לשרוד גם במגבת מטבח שיובשה והורטבה מחדש", נכתב במחקר.

תינוק שוכב על מגבות. ShutterStock
מאוד חמוד, לא מאוד היגייני/ShutterStock

כשאתם מנגבים את הפנים או את הגוף נוצרת מעין טביעת יד של חיידקים. "הבעיה העיקרית מתרחשת כשאנחנו משתמשים באותה מגבת למטרות שונות", אמרו עורכי המחקר, "יש לך בצד אחד של הכיור מגבת לייבוש כלים, ובצד השני מגבת לניגוב וניקוי אזור הכיור והמטבח, הבעיה מתחילה שאנחנו משתמשים במגבת אחת כדי לנקות את שאריות העוף, ואחר כך לנקות את העקבות שהחתול השאיר על המשטח במטבח, ומסיימים בניגוב של שאריות השוקולד מהפה של הילד. זה המתכון הבטוח למחלות".

מה עושים?

1. הפרידו מגבות בין בני המשפחה והרחיקו אותן זו מזו. כן, כשמדובר במגבות לניקוי ידיים או מגבות מטבח זה לא פשוט, אבל במגבות מקלחת זה בהחלט מתבקש.

2. עדיף להשתמש במגבות נייר ומייבשי ידיים, מכיוון שהם יותר היגיינים. אם משתמשים במגבות רגילות, יש לכבס אותן באופן קבוע, ולייבשן כשהן לחות, מפני שייבוש יוביל לעצירה זמנית של התפתחות החיידקים.

3. למרות הנטייה של אנשים רבים לכבס בדים בטמפרטורה נמוכה, אם אחד מבני הבית חולה, מנוזל או מקיא, צריך לכבס את המגבות ואת שאר הבגדים בטמפרטורות גבוהות של 90 מעלות. הסיבה היא שהחיידקים נמצאים בטמפרטורת גוף של 37 מעלות, והם ישרדו גם כביסה ב-30 מעלות. החלטתם לכבס בטמפרטורה נמוכה? הוסיפו אבקת כביסה המכילה חומרים אנטי בקטריאליים.

עוד בנושא:
הכביסה בבית עלולה להרעיל את הילדים שלכם
שטיפת ידיים מצילה חיים
כללים פשוטים לשמירה על מטבח בריא ונקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully