פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      8 טיפים מפתיעים לשנה בריאה

      אילו סכנות מסתתרות בקרש החיתוך? למה עדיף להשתמש בברז המים הקרים בבישול? למי כדאי להציב שרפרף בשירותים, ואיך אפשר ליהנות ממתוק בלי להשמין? כללים פשוטים לשנה בריאה

      סלט ירקות מוחמצים של אורלי פלאי (נמרוד סונדרס)
      שנה של החלטות בריאות (צילום: נמרוד סונדרס)

      הרבה מאוד אנשים מתייחסים לבריאות ולתזונה כאל פרויקט שנתי מורכב, אבל בפועל בריאות טובה מורכבת מיישום של כללי חיים פשוטים למדי. טובה קראוזה, דיאטנית קלינית כבר 18 שנים, שמלווה נשים בהיריון ולאחר לידה, אספה במהלך השנה בעמוד הפייסבוק שלה המון כללים פשוטים לחיים בריאים. כעת, לרגל השנה החדשה, היא אספה את הטיפים האלה לספר אלקטרוני מזמין ובריא.

      עוד בנושא:
      כך תעברו את החגים בלי להשמין
      6 סיבות בריאות לאכול סלק
      אל תיתנו לבישולי החג להרוס לכם את הגב

      אז איך תתחילו את השנה הזו ברגל בריאה? הנה כמה טיפים נבחרים:

      1. כשאת קונה פירות וירקות שימי לב לא לקנות פירות וירקות שיש עליהם עובש, גם אם הם נמכרים במבצע או כ"פירות לבישול". פטריות העובש שולחות קורים בפרי או בירק ולכן לא מספיק לחתוך את החלק הנגוע אלא יש להימנע לחלוטין מהפרי או הירק כולו. מזון נגוע בעובש עלול להכיל חומרים רעילים שמפריש העובש.

      2.לשתייה קרה או חמה ולבישול, השתמשי תמיד במים מברז המים הקרים. במים החמים יש מסיסות גבוהה יותר של חומרים מהצנרת, מתכות או חומרים מהצנרת הפלסטית בשם פתאלטים, ששייכים למשפחת הביספנול A. אלו חומרים שאנחנו לא רוצים שיגיעו אלינו, לא בהריון, לא בהנקה ולא בכלל. אז גם אם את רוצה שהמים ירתחו מהר יותר, מים חמים מהברז הם לא הפתרון.

      סיר בישול על כיריים (ShutterStock)
      רוצה שהמים ירתחו מהר יותר? מים חמים מהברז הם לא הפתרון (אילוסטרציה: shutterstock)

      3.אם עדיין אין לך שרפרף בשירותים, זה הזמן להשיג אחד, במיוחד בהיריון ולאחר הלידה. הצבת הרגליים על שרפרף ורכינה קדימה מדמים את תנוחת הכריעה ומקלים על היציאות (ועל רצפת האגן) ובכך הסיכון לטחורים נמוך יותר. בזמן שאת בשירותים, חשוב להרפות ולא ללחוץ.

      4.חשוב לגוון את התזונה שלנו, אבל איך עושים את זה? בפעם הבאה שאתם עורכים קניות, נסו לקנות ירק או פרי אחד שאתם לא נוהגים לצרוך בדרך כלל. רק אחד.

      5. איך משדרגים תזונתית כל רוטב? מוסיפים 1-4 "מדליוני תרד טחון" מהקפאה ומרוויחים סיבים, את הפיטוכימיקלים לוטאין וזיאקסאנתין שמגינים על העיניים מפני קרינת השמש וגם קצת סידן וברזל (כי הם לא כל כך זמינים מהתרד).

      מדליוני תרד (ShutterStock)
      לשדרג כל רוטב בקלות (אילוסטרציה: shutterstock)

      6.מתי לאחרונה הקדשת תשומת לב לקרש החיתוך במטבח שלך? אם מזמן לא החלפתם אותו והוא מלא בחתכים, זה הזמן לזרוק אותו ולקנות חדש. קרש חיתוך שלא מנקים היטב יכול להיות מקור לחיידקים, לכן חשוב לרחוץ את קרש החיתוך לאחר השימוש במים חמים ובסבון (עדיף במדיח). השתמשו תמיד בשני קרשי חיתוך נפרדים. האחד לבשרים ודגים והשני – לירקות, פירות ולחם. אל תערבבו בין השניים . אני מעדיפה ארבעה קרשים אחד לירקות ופירות, אחד לבשרים ודגים, אחד ללחם ועוד אחד קטנטן לעשבי תיבול או כשרוצים לחתוך רק ירק בודד.

      7.אל תקנו מים מינרליים בתחנות דלק (ליד המשאבות). פלסטיק הינו תוצר של נפט, ובתור שכזה, אדי דלק יכולים לעבור דרכו ולהיכנס למים שבבקבוקים.

      קרמבו (אתר רשמי , ויקיפדיה)
      רק 110 קלוריות (צילום: מתוך וויקיפדיה)

      8. מתחשק לך משהו מתוק? בספטמבר מתחילה עונת הקרמבו, שמכיל כ-110 קלוריות ליחידה - בהחלט מחיר קלורי סביר . אגב, מכיוון שקרמבו עשוי מאבקת ביצים, הוא בטוח לאכילה בהיריון.

      כל הטיפים לקוחים מהספר האלקטרוני "70 טיפים לשנה בריאה" שזמין להורדה כאן