וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמתן לב שיש לכן פס לבן בתחתונים? זו הסיבה

28.11.2017 / 16:57

אין שום דבר לא טוב בכביסה שלכן, ואתן לא חולות במשהו רציני. הווגינה שלכן פשוט מוכיחה שמלבד כל הדברים המדהימים שהיא יודעת לעשות היא גם יכולה להלבין לכן את התחתונים

תחתונים. ShutterStock
אין ממה להיבהל. אישה יושבת בשירותים/ShutterStock

לא בטוח שכל אישה תזהה את התופעה הזו, אבל למרביתכן היא תהיה מוכרת. תהיתם פעם למה קיים פס לבן על התחתונים שלכן, גם כאלה שיצאו הרגע מכביסה? ובכן, הסיבה לפס המולבן הזה נעוצה ברמת החומציות של הנרתיק שלכן שמלבין את התחתונים, ולא, היא אינה מעידה על שום דבר לא תקין.

אז למה זה קורה? היגיינת הנרתיק נשמרת בעזרת הפרשות שקופות או לבנבנות טבעיות שמקורן בצוואר הרחם. כמות ההפרשה ואופייה יכולות להשתנות כתוצאה משינויים הורמונאליים שמתרחשים אצל כל אישה במהלך החודש, במיוחד בזמן הביוץ. ההפרשות האלה הן למעשה הדרך של הנרתיק לנקות את עצמו.

רמת החומציות בנרתיק היא גבוהה יחסית וה-pH עומד על רמות שבין 3.8 ל-4.5. רמת החומציות הזו היא זו שלמעשה מונעת התפתחות של חיידקים מזיקים בנרתיק וזיהומים פטרייתיים שיכולים להיות מלווים בתופעות של גירוד והפרשות מוגברות. חיידק הנקרא לקטובצילוס (lactobacillus) שנמצא במערכת העיכול וגם בנרתיק האישה דואג להפריש חומר שמסייע לשמור על pH נמוך שרוב הפטריות והחיידקים לא מסוגלים לעמוד בו. החומר הזה, שאינו בעל ריח חזק או צבע, הוא זה שלמעשה מלבין בטווח הארוך את התחתונים שלכן.

עוד בנושא:
לא היגייני ואפילו מסוכן: מה שלא רציתם לדעת על נייר טואלט
הטעויות הקריטיות שאתם עושים בשירותים בלי לשים לב בכלל

אישה במקלחת. ShutterStock
וותרי על השטיפה האינטימית. אישה במקלחת/ShutterStock

אחד המוצרים שנשים רבות בעולם משתמשות בו כדי לנסות ולהפטר מההפרשות (הרגילות והדלקתיות) הוא שטיפה אינטימית של הווגינה, ומדובר על לא פחות מסכנה לבריאות שלהן. אבל רגע לפני שאתן נבהלות, חשוב להבהיר כי לא מדובר בשטיפת של הנרתיק במים, אלא בשימוש במוצרי שטיפה או בתערובות ארוזות המכילות מים מעורבבים עם מרכיבים כמו חומץ, סודה לשתייה או יוד. בחלק מהתרכובות האלה נעשה שימוש של השפרצה לנרתיק – מה שמשבש את האיזון של אוכלוסיית החיידקים בנרתיק, פוגע בחיידקים הטובים ובחומציות הטבעית.

אם נשים כבר סובלות מזיהום או ממחלה המועברת במגע מיני, שטיפה יכולה לדחוף את החיידקים לתוך הרחם, השחלות והחצוצרות - שם הם עלולים לגרום לבעיות בריאותיות חמורות, ביניהן פטריות בנרתיק, דלקות באגן, הריונות מחוץ לרחם ומחלות מין.

מחקר אחר שפורסם לפני שנה על ידי המכון למדעי בריאות סביבתית בארה"ב מצא כי נשים שמשתמשות בשטיפה וגינלית מכפילות את הסיכון שלהן לחלות בסרטן השחלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully