וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להימנע ממחלות החורף? המדריך להחלפת תחתונים וסדינים

12.11.2017 / 9:16

כל כמה זמן צריך לכבס תחתונים, להחליף סדינים ולקנות מברשת שיניים חדשה ואיך והאם זה ישמור עליכם משפעת? התשובות לכל השאלות האלה (ואחרות) - בכתבה

שיטה לשחרור אף סתום בתוך שניות/בימוי והגשה: ליאור נאור עריכה: אביב אירגז

בסרטון: הדרך המהירה לפתוח אף סתום

החורף כבר פחות או יותר כאן, מה שאומר שגם המחלות השונות כבר פחות או יותר איתנו. אז איך נשמור על עצמנו מצינון ושפעת? מומחי בריאות שדיברו עם ה"דיילי מירור" טוענים שיש כמה דברים פשוטים מאוד שאפשר לעשות - נניח, לדעת כל כמה זמן צריך להחליף ולכבס סדינים, תחתונים, פיג'מות ומגבות.

תחתונים

רבע מהגברים ו-7 אחוזים מהנשים לובשים תחתונים יומיים ברציפות לפני שזורקים אותם לכביסה. רע מאוד. תחתונים משומשים מכילים חיידקים שיכולים לגרום למגוון של מחלות כגון דלקות בדרכי השתן, דלקות דם, דלקת ריאות, כמו גם פטרת עור מחיידקים צואתיים.

אז מה עושים? צריך ללבוש את התחתונים יום אחד בלבד, לכבס, ולהחליף את כל הזוגות מדי שנה.מוטב לכבס ב-30-40 מעלות.

עוד בנושא:
לא היגייני ואפילו מסוכן: מה שלא רציתם לדעת על נייר טואלט
עונת השפעת: למה אתם חייבים להתחסן דווקא עכשיו?

אילוסטרציה. ShutterStock
תזרקו כל שנה/ShutterStock

פיג'מות

סקר חדש מצא שגברים בגילאי 18-30 ילבשו את אותה הפיג'מה למשך 13 לילות לפחות לפני שיכבסו אותה, ונשים באותו גיל ילבשו אותה 17 לילות לפני הכביסה. כמו במקרה של התחתונים, גם כאן הדבר עלול להביא איתו בקטריות ומחלות. מוטב ללבוש את הפיג'מה פעמיים בלבד, ובטח לא יותר משבוע רצוף, לפני הכביסה, ושם, תתייחסו אליה כמו אל תחתונים.

מגבות מטבח

על פי מחקר שהתבצע בבריטניה, 9 מ-10 מגבות מטבח מזוהמות בחיידקים. כמה בדיוק? עד כארבעה מיליארד חיידקים על מגבת מטבח משומשת אחת. מוטב לרחוץ אותן ולייבש אחרי כל שימוש, לכבס מדי יום ולהחליף אותן מדי חודש.

עוד באותו נושא

המגבות שלכם מלאות בחיידקים

לכתבה המלאה
פיג'מה. ShutterStock
פיג'מה? לא ללבוש יותר משבוע/ShutterStock

מגבות

מגבות רחצה סופגות תאי עור מתים וחיידקים מעורנו, והתנאים החמים והלחים בחדר האמבטיה מסייעים לחיידקים לשגשג. לכן עדיף לא לחלוק מגבות, וצריך לכבס אותן אחרי שלוש מקלחות. ובאשר לכביסה - בטמפרטורה של 60 מעלות או יותר, רצוי עם חומר חיטוי כלשהו.

סדינים

על פי מחקר שנערך, שליש מהאנשים מכבסים את הסדינים שלהם פעם בשבועיים, מה שעלול ליצור קרקע פוריה למיליוני חיידקים - בייחוד קרדית אבק הבית, ש-10 מיליון מהם חיים בסדין משומש ממוצע. מוטב להחליף פעם בשבוע, ולפתוח את חלונות חדר השינה מדי בוקר. לכבס ב-60 מעלות.

אישה במגבת מביטה בעצמה במראה. ShutterStock
אל תחלקו מגבות/ShutterStock

שמיכות וכריות

ידעתם ששליש ממשקל של כרית שינה בת שנתיים זה צואה של קרדית אבק הבית ותאי עור מתים? דוחה ולא בריא בלשון המעטה. לדברי החוקרים, "על שמיכות הפוך יש קרדית אבק הבית, קשקשי עור ופטרת, מה שעלול להוביל ליצירת אלרגיות, דלקת נשימתית או דלקת הלחמית".

לכן - את השמיכות יש לכבס לפחות פעמיים בשנה ולהחליף פעם בחמש שנים. את הכריות יש להחליף פעם בשנתיים-שלוש.

מברשות שיניים

על פי רופא לונדוני, במברשת שיניים ממוצעת יש 10 מיליון חיידקים. אל תחלקו מברשות שיניים עם אחרים, תחליפו אותן מדי שלושה חודשים או אחרי שהייתם חולים. משתמשים במברשת חשמלית? תכניסו את הראש למדיח פעם בחודש.

מברשת שיניים חשמלית. ShutterStock
להחליף בכל פעם שחולים/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully