וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת השפעת: למה אתם חייבים להתחסן דווקא עכשיו?

3.10.2017 / 10:32

כל שנה אנחנו מסבירים לכם מדוע חשוב להתחסן נגד שפעת, ומה המחלה "הפשוטה" הזו עלולה לעשות לכם. הפעם החלטנו לתת דוגמה אישית ולהתחסן בעצמו. ככה זה נראה

חברי מערכת וואלה מתחסנים/צילום: עידו שחם, עריכה: הדס נאור

אל תיתנו למזג האוויר הנוכחי ולעובדה שאפשר עוד ללכת לטבול בים לתעתע בכם, הסתיו הגיע ואיתו גם עונת החיסונים נגד שפעת. בניגוד למה שרבים חושבים התקופה המומלצת לביצוע חיסון היא דווקא במהלך חודשי אוקטובר-דצמבר, אם כי ניתן להמשיך ולחסן גם לאחר מכן, עד שהשפעת נעלמת. ההמלצה היא להקדים והתחסן לפני התפרצות השפעת בישראל, כדי לשפר את סיכוי ההגנה מפני הידבקות במחלה.

אוכלוסיות היעד הנמצאות בסיכון גבוה לחלות ולפתח סיבוכים של המחלה מורכבת מבני 65 ומעלה, חולים כרוניים, שוהים במוסדות ומרותקים לביתם, נשים המתכננות היריון, נשים הרות ולאחר לידה. נוסף על כך ממליץ משרד הבריאות לחסן ילדים מגיל 6 חודשים ועד גיל 12 שנים, בשל היותם חשופים לתחלואת שפעת וסיבוכיה ואף מפיצים את המחלה.

עוד בנושא:
מתחסנים נגד שפעת? הגורם המפתיע שהופך את החיסון ליעיל יותר
רוקחים יחסנו לראשונה, כמות החיסונים תגדל: "עונת השפעת" בפתח
למה גברים הרבה יותר מעצבנים מנשים כשהם חולים?

חיסון נגד שפעת. ShutterStock
זה לא כואב, בדקנו. חיסון נגד שפעת/ShutterStock

שפעת היא מחלה נגיפית נפוצה ומידבקת שתסמיניה מלווים בחום, כאבי שרירים, שיעול, כאב גרון וכאב ראש. תופעות אלו הינן קלות וחולפות מאליהן תוך שבוע עד עשרה ימים בדרך כלל. בחלק מהמקרים המחלה מסתבכת ועלולה לגרום לסיבוכים כמו דלקת ריאות וסיבוכים במערכת העצבים, ובמקרים נדירים אפילו מוות.

מקור הנגיפים הגורמים לשפעת הינו ממשפחה הקרויה אינפלואנזה. המאפיינים העיקריים של נגיפים אלו הוא כושר הדבקה גבוה והיכולת שלהם להחליף צורה מדי שנה. בגלל כושר ההדבקה הגבוה של הנגיף מתפשטת המחלה במהירות רבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully