וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחסנים נגד שפעת? הגורם המפתיע שהופך את החיסון ליעיל יותר

28.9.2017 / 7:10

מדי שנה מאות אלפי ישראלים מתחסנים כנגד שפעת. אבל בעוד שהחיסונים זהים, התגובות של כל אחד ואחד אליהם היא שונה ויש כאלה שימצאו את עצמם בכל זאת חולים בחורף. אז מה יכול לחזק את השפעת החיסון? החיוך שלכם

צילום: אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

בסרטון: עונת חיסוני השפעת נפתחה. כל מה שאתם צריכים לדעת

עונת הסתיו מתקשרת אצל רבים מאיתנו לאפרורית וסגרירית, אבל כדאי שתשמרו איזה חיוך או שניים לרגע שבו תחליטו להתחסן נגד שפעת. מחקר חדש מאוניברסיטת נוטינגהם טוען כי מצב הרוח החיובי שלכם בעת החיסון הופך אותו יעיל יותר.

המחקר שפורסם בכתב העת Brain, Behavior, and Immunity בחן 138 אנשים לאורך תקופה של שישה שבועות בהם הם היו אמורים לקבל את חיסוני השפעת שלהם. החוקרים ערכו שלוש פעמים בשבוע סקר ובו שאלו את המתחסנים על מצבם הפיזי והנפשי והתזונה שלהם, כך שהם יוכלו להסיק האם לגורמים אלה יש השפעה על כמה טוב הגוף יגיב לחיסון. לאחר החיסון הם מדדו פעמיים את כמות נוגדני השפעת בדם, ארבעה שבועות ו-16 שבועות לאחריו.

עוד בנושא:
יום רע? מחקרים מצאו 7 דרכים יעילות ופשוטות לשפר אותו
למה גברים הרבה יותר מעצבנים מנשים כשהם חולים?
כך תביסו את דכדוך החורף: 5 דרכים טבעיות לשיפור מצב הרוח

חברי מערכת וואלה מתחסנים נגד שפעת. מערכת וואלה!
תחייכו :) גבר מקבל חיסון שפעת/מערכת וואלה!

מתוך כל הגורמים שנבדקו, החוקרים מצאו כי רק מצב רוח חיובי על פני ששת השבועות שבדקו השפיע על טיב החיסון כלומר, לאנשים שהיו חיוביים יותר היו רמות גבוהות יותר של נוגדני שפעת בגופם לאחר קבלת הזריקה. מה שמסייע להדוף את המחלה. אופטימיות ביום של החיסון עזרה גם היא: החוקרים מצאו כי לאנשים שהיו חיוביים ביום החיסון היו 8-14 אחוזים יותר נוגדנים בדם לעומת אחרים. המחקר לא בדק מדוע זה קורה, אך אחת מהתיאוריות היא שאנשים חיוביים נוטים להיות בעלי אורח חיים בריא יותר, מה שטוב עבור המערכת החיסונית שלהם.

השפעה ישירה על מערכת החיסון

מחקרי עבר מצאו כי מצב רוח חיובי יכול גם לשנות את רמות ההורמונים כמו קורטיזול - הורמון הלחץ ולהשפיע על המערכת האוטונומית ועל שחרורם של אדרנלין ונוראדרנלין. "כל אלה מתקשרים ישירות עם המערכת החיסונית, מה שהופך את מצב הרוח לבעל השפעה על כמה טוב החיסון עובד", הסבירו החוקרים.

המחקר כאמור מצא כי מצב רוח חיובי במשך שישה שבועות מלאים גרם לאנשים לייצר רמות גבוהות יותר של הנוגדן לאחר שחוסנו, אבל הממצא המסקרן לטענת החוקרים הוא שההשפעה של מצב רוח חיובי הייתה חזקה יותר ביום החיסון. "זה מצביע על כך שאולי אפילו שיפורים לטווח קצר במצב הרוח יכולים להיות בעלי השפעות מועילות - ואנחנו בהחלט יודעים כי המערכת החיסונית יכולה להגיב אחרת אפילו על ידי שינויים לטווח קצר במצב הרוח", הסבירו. לדברי החוקרים ההשפעות עשויות להיות בולטת יותר אצל אנשים זקנים, שבדרך כלל לא מגיבים לחיסון נגד שפעת כמו אנשים צעירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully