וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: אישה חשפה מה קרה לרגלייה לאחר שהייתה "בטעות" 16 שעות באמבטיה

2.6.2021 / 23:10

משתמשת טיקטוק פרסמה סרטון מטריד של הרגליים המקומטות שלה לאחר אמבטיה ארוכה במיוחד של 16 שעות. בעוד רוב הצופים הוטרדו מדבר אחר לגמרי, כמה מהם העירו שזה מצב מסוכן שעלול היה להסתיים בקטיעת הרגליים. זהירות - התמונות קשות לצפייה

אמבטיה רומנטית הסתיימה בכמעט אסון/@tipsypleasures

משתמשת הטיקטוק דנה לי (@msdanalee) זיעזעה את העוקבים שלה כששיתפה בשבוע שעבר תמונות של רגליה המקומטות לאחר שהייתה לא פחות מ-16 שעות באמבטיה. בסרטון שצבר כבר כמיליון צפיות ביקשה דנה את עצות חבריה לאחר שנותרה עם מצב חמור של "אצבעות סבתא".

היא כתבה: "כך נראית טעות של אמבטיה בת 16 שעות. איך אוכל להחזיר את הרגליים שלי לקדמותן במהירות, בבקשה?". בתמונות ניתן לראות כיצד רגליה התקמטו והאפירו.

זהירות, הסרטון קשה לצפייה:

@msdanalee

What an accidental 16hr bath looks like! ? helpppppp ##nyc ##fypシ ##feet ##feetpose ##viral

♬ Twerkulator - City Girls

בעוד שחלק מהעוקבים שלה אכן הביעו דאגה למצבה של דנה ולרגלייה, אחרים התעסקו הרבה יותר בתהייה - מה היא בכלל עשתה באמבטיה במשך 16 שעות. "רגע, אבל זו תאונה?", שאל אחד ואחר הוסיף: "איך לא טבעת?". צופה שלישי תהה: "איך זה הגיוני? המים מתקררים אחרי 30-40 דקות. מה עדיין עשית שם?".

בסרטון שלה היא לא חשפה מה הוביל ל"תאונה", אך רבים הניחו שהיא נרדמה. אחד שאל: "16 שעות? אני מניח שנרדמת, אבל איך את מצליחה לישון יותר מ-9 שעות - ועוד באמבטיה?".

עוד בוואלה!

5 שינויים בכפות הרגליים שיכולים להעיד על הבריאות שלכם

לכתבה המלאה
רגליים מקומטות לאחר 16 שעות באמבטיה. Tiktok/@msdanalee, צילום מסך
כך נראו הרגליים שלה לאחר 16 שעות באמבטיה/צילום מסך, Tiktok/@msdanalee

בסרטוני המשך השיבה דנה לשאלות וסיפרה שלמעשה הייתה ערה במשך כל 16 השעות באמבטיה - ושלא הייתה שם לבד אלא עם בן הזוג שלה, שגם רגליו התקמטו והאפירו אך פחות משלה.

היא סיפרה שהסיבה שלא שמה לב שחלפו להן 16 שעות היא כי היא ניהלה "שיחה ארוכה ומעניינת" עם החבר שלה - ובכל פעם שהמים התקררו, הם הוסיפו מים חמים ורוקנו מעט מהמאגר. היא סיפרה: "המים הרגישו כה נהדר שלא הרגשנו שהזמן עבר".

כאן היא מסבירה:

לאחר מספר ימים היא עידכנה שהיא עדיין מתמודדות עם תוצאות האמבטיה הארוכה שלה ושעורה עוד לא חזר למוטב. היא סיפרה שהיא סובלת מאז מבעיות עור וגירוד לא רק ברגלייה וכי אזורים רבים בגוף שלה עדיין לחים ולכן היא נאלצת לייבש אותם לעיתים תכופות. בסרטון שלישי היא חשפה את הרגל שלה ושל הפרטנר שלה לצורך השוואה, ואכן אצלה המצב נראה חמור בהרבה.

מאוחר יותר עדכנה במצבה:

והציגה גם את הרגל של החבר:

למה זה קורה ומדוע זה מסוכן?

קמטים כאלו בעור נוצרים כתוצאה מספיחת המים בשכבה החיצונית של העור הגורמת להתכווצות כלי הדם התת עוריים ומביאה לירידה באספקת הדם ולהיווצרות הקמטים.

במכון דווידסון מסבירים ש"העור מורכב למעשה מ 3 שכבות:
(1) תת-עור: השכבה העמוקה ביותר המכילה כלי דם, עצבים, שומן וכמובן רקמת חיבור.
(2) דרמיס: בה מצויים כלי דם, עצבים, שורשי השיער ובלוטות הזיעה
(3) אפידרמיס: שכבת תאים חיצונית המגנה על הגוף מפני סכנות וכן מונעת איבוד מים לא מבוקר מפני השטח. השכבה החיצונית ביותר של האפידרמיס, שכבת הקרטין, מכילה תאים מתים (תאי קרטין) הנושרים כל הזמן ומתחלפים.

אחת הדרכים לבידוד העור מהסביבה החיצונית בכלל וממים בפרט היא על ידי הפרשה שומנית מבלוטות חלב (sebum) המצויות בשקיקי השיער שבעור. אותה הפרשה שומנית אחראית לתופעה של "טביעת אצבעות" על משטחים שונים.

כאשר אנו שוהים זמן רב בסביבה מימית, רוב החלב נשטף מהעור. תאי הקרטין שכבר אינם מבודדים מהמים סופחים אותם והשכבה החיצונית מתנפחת וגדלה בעוד השכבה מתחת (המכילה תאים חיים המחוברים לרקמת החיבור) נשארת כמות שהיא.

התוצאה היא "בלתי נמנעת"- כדי שהרקמה שתפחה תהייה "מסוגלת" לתפוס את אותם פני שטח היא חייבת להתקמט וכך נותר אפקט "אצבעות סבתא".

חשיפה ארוכה מדי לקור ורטיבות עלולה להביא למצב הנקרא "trench foot" (או "רגל חפירות" בעברית) מצב שללא טיפול ראוי יכול להביא לסיבוכים חמורים כגון שלפוחיות, פצעים פתוחים, רקמות מתות, זיהום פטרייתי ואף נזק עצבי קבוע שעלול להביא לכריתת האזור הפגוע - כשהזנחת הרגל עלולה לגרום לנמק, המחייב את כריתת האיבר.

הטיפול מתאים כולל מנוחה, הרמה וייבוש הרגליים ושימוש בשקיות חימום לאזור, אם כי חזרת התחושה לאזור מלווה בכאבים הדורשים נטילת משככי כאבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully