וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שינויים בכפות הרגליים שיכולים להעיד על הבריאות שלכם

13.9.2018 / 6:34

כפות הרגליים שלכם יכולות לספר עליכם הרבה. הן יכולות לחזות תחלואה בסוכרת, מחלות לב ואפילו מלנומה. אם עבר זמן ארוך מדי מאז ששלחתם אליהן מבט, כדאי שתציצו בהן שוב

כפות רגליים של אישה צבועות בלק על רקע חוף הים. ShutterStock
אולי כדאי שתזרקו לשם מבט. כפות רגליים/ShutterStock

אתם עומדים עליהן כמה שעות מדי יום, נועלים אותן בנעליים צפופות ולא נוחות ורק לעיתים רחוקות מדי מזכים אותן במסאז' מפנק. כעת מסתבר שצריך לעצור לפעמים ולהביט למטה כדי לדעת מה קורה שם. הרגליים שלכם שולחות לכם לפעמים סימנים כדי ליידע אתכם על מחלה או מצב רפואי שמחייבים טיפול.

הנה שישה מצבים או סימפטומים בכפות הרגליים שצריכים להדליק נורה אדומה.

עוד בנושא:
אאוץ': למה מכה באצבעות הרגליים כל כך כואבת?
למה ציפורני הרגליים הופכות להיות צהובות?
רגליים רזות עלולות להצביע על סכנה לבריאות

סוכרת

ייתכן שהרבה לפני שהרופא ישלח אתכם לבצע בדיקת דם או כשתקומו יותר מדי פעמים בלילה לשירותים, הרגליים שלכם יאותתו שיש לכם סוכרת.

בדיקת סוכרת. ShutterStock
תוכלו לאבחן גם סוכרת בעזרת כפות הרגליים. בדיקת סוכר/ShutterStock

כאב או תחושת עקצוץ בכף הרגל יכולה להיות אחד הסימפטומים המוקדמים של סוכרת. מלבד חוסר תחושה או נימול, יש מי שעשויים לראות פתאום פצעים וחתכים שמתקשים להגליד. מצבים אלה נגרמים בגלל רמות גבוהות של סוכר בדם שבסופו של דבר יכולים להוביל לנזק עצבי אם לא מטפלים בבעיה.

מחלת עורקים היקפית

מחלת עורקים היקפית (PAD) נגרמת בשל חסימות של עורקים המובילים דם לגפיים ובמיוחד לגפיים התחתונות, והיא אחת מגורמי התחלואה והתמותה הקשורים למחלות הלב. ירידה בכמות הדם הזורם לרגליים עקב הצטברות של שומנים בדופנות העורקים מחייבת ערנות וטיפול מוקדם.

"סימנים של PAD הם צליעה, ירידה בצמיחת שיער על הרגליים והקרסוליים, בהונות אדומות, ועור דק או מבריק באזור הגפיים התחתונות", מסבירה ד"ר סוזאן פוקס, מנתחת אורתופדית בבית החולים האוניברסיטאי נורת' שור בניו יורק.

מלנומה

בעוד שמלנומה - סרטן העור, תוקף את שטח הפנים של העור, סוג מסוים של המחלה שידוע בשם מלנומה תת-עורית יכול להיווצר דווקא מתחת לציפורניים.

רגליים עם גרביים צהובים במיטה. ShutterStock
תורידו גרביים מדי פעם. אישה ישנה עם גרביים/ShutterStock

אם שמתם לב לפסים חומים או שחורים מתחת לציפורניים שגדלים עם הזמן או שהבחנתם בהיפרדות של אחת מהציפורניים מהבוהן שאליה היא מחוברת, כדאי לגשת לבדיקה אצל הרופא.

שברי מאמץ

שברי מאמץ הם סדקים זעירים בעצמות, והם שכיחים בעצמות הרגליים שנושאות את המשא הכבד של משקל גופנו כל העת. אם אתם חווים כאב ברגליים בזמן הליכה או פעילות גופנית שנעלם בזמן מנוחה, זה סימן אפשרי לשברים.

למרות ששברים בעצמות הרגליים מזוהים לרוב עם אוסטאופורוזיס, הם יכולים לקרות גם עקב תזונה לקויה, נעליים לא מתאימות, תאונות ספורט או אימונים אינטנסיביים מדי.

קרישי דם

נשים בהריון, אנשים שישבו במשך שעות טיסה ארוכות במיוחד או מי שלוקחים תרופות מסוימות יכולים לחוות נפיחות קלה בכפות הרגליים. קרסוליים וכפות רגליים נפוחות יכולים להיות סימן מובהק של פקקת ורידים עמוקה. משמעות הדבר היא שקריש דם חוסם את זרימת הדם ברגליים, וזה עלול להיות קטלני אם הוא יגיע לריאות. חשוב לבדוק נפיחות לא מוסברת על מנת לשלול אפשרות למחלות לב, כבד, או כליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully